دو عامل در فروش آثار هنری تاثیرگذار است

14:09 - 01 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۴۳۳۰
مدیر گالری شلمان گفت: وضعیت اقتصادی مردم و فعالیت گروهک‌های تاثیرگذار در اقتصاد هنر است، از عوامل تاثیرگذار در فروخته شدن یا فروخته نشدن آثار هنری است.

دو عامل در فروش آثار هنری تاثیرگذار است//// اول فروردینعلی مزارعی که مدیریت گالری شلمان را بر عهده دارد در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درباره عوامل تاثیرگذار در فروش آثار هنری گفت: اقتصاد مردم اولین نکته‌ای است که به صورت مستقیم در فروش آثار هنری تاثیرگذار است.

وی در تکمیل صحبتش اظهار کرد: اولین چیزی که با خرابی اقتصاد حذف می‌شود کالای فرهنگی و هنری است چراکه وقتی مردم پول نداشته باشند هم محصولات فرهنگی تنزل پیدا می‌کند و هم کالای هنری.

مدیر گالری شلمان بیان کرد: در چنین شرایطی مردم ترجیح می‌دهند که نیازهای اولیه خود را تهیه کنند و بر همین اساس وقتی خوراک، پوشاک و مسکن اولین ضروریات برای زندگی تلقی شود، افراد در گام نخست خرید آثار هنری را کاهش می‌دهند یا حذف می‌کنند.

وی افزود: یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در فروخته شدن یا نشدن آثار هنری گروه‌های متفاوتی هستند که روی اقتصاد هنر تاثیر می‌گذارند.

علی مزارعی تاکید کرد: جدای از بحث مالی و اقتصادی افراد، انسان‌هایی در جریان هنری دست دارند و تعیین‌کننده مسائل اقتصادی هنر هستند. این گروه از قدرت‌هایی برخوردارند که فروش آثار هنری را می‌تواند بنا بر منافع آنان، افزایش یا کاهش دهند.

وی تصریح کرد: نفوذ این گروهک‌ها در همه اقشار جامعه یعنی هرجا که در آن مبادله انجام می‌شود دیده می‌شود و تاثیرگذار است و بر همین اساس یکی دیگر از عوامل در فروخته شدن یا نشدن آثار هنری را فعالیت این دسته می‌توان دانست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *