دو عامل در فروش آثار هنری تاثیرگذار است
علی مزارعی که مدیریت گالری شلمان را بر عهده دارد در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درباره عوامل تاثیرگذار در فروش آثار هنری گفت: اقتصاد مردم اولین نکتهای است که به صورت مستقیم در فروش آثار هنری تاثیرگذار است.
وی در تکمیل صحبتش اظهار کرد: اولین چیزی که با خرابی اقتصاد حذف میشود کالای فرهنگی و هنری است چراکه وقتی مردم پول نداشته باشند هم محصولات فرهنگی تنزل پیدا میکند و هم کالای هنری.
مدیر گالری شلمان بیان کرد: در چنین شرایطی مردم ترجیح میدهند که نیازهای اولیه خود را تهیه کنند و بر همین اساس وقتی خوراک، پوشاک و مسکن اولین ضروریات برای زندگی تلقی شود، افراد در گام نخست خرید آثار هنری را کاهش میدهند یا حذف میکنند.
وی افزود: یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در فروخته شدن یا نشدن آثار هنری گروههای متفاوتی هستند که روی اقتصاد هنر تاثیر میگذارند.
علی مزارعی تاکید کرد: جدای از بحث مالی و اقتصادی افراد، انسانهایی در جریان هنری دست دارند و تعیینکننده مسائل اقتصادی هنر هستند. این گروه از قدرتهایی برخوردارند که فروش آثار هنری را میتواند بنا بر منافع آنان، افزایش یا کاهش دهند.
وی تصریح کرد: نفوذ این گروهکها در همه اقشار جامعه یعنی هرجا که در آن مبادله انجام میشود دیده میشود و تاثیرگذار است و بر همین اساس یکی دیگر از عوامل در فروخته شدن یا نشدن آثار هنری را فعالیت این دسته میتوان دانست.