توسعه بسترهای مجازی برای ارتباط مستمر دانشگاههای کلان مناطق آمایشی
به گزارش گروه جامعه ، باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی در نشست منطقه آمایشی ۸ با اشاره به نقش این منطقه در تدوین سند برآورد نیروی انسانی نظام سلامت، گفت: این اولین بار است در نظام سلامت چنین محاسبهای انجام و مشخص میشود که در هر رشته به چه تعداد نیروی انسانی نیاز داریم.
وی با اشاره به اینکه پیش از این، مطالعاتی در وزارت بهداشت انجام شده بود، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری مناطق آمایشی این سند در سطح ملی و منطقهای پیاده شود.
لاریجانی بر لزوم جلب مشارکت اعضای هیات علمی و دانشجویان در اجرای برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: لازم است در این راستا با همفکری این همراهی ایجاد شود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، گفت: فاصله جغرافیایی دانشگاههای منطقه زیاد است و مناسب است از بسترهای مجازی برای رشد دانشگاههای منطقه استفاده کنید.
وی به اقداماتی که در زمینه مرجعیت انجام شده گفت: دانشگاههای منطقه باید نقشه حرکت خود به سمت مرجعیت را ترسیم کرده و مشخص کنند نقاط کلیدی که میخواهند بر روی آن کار کنند، چیست.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به ظرفیتهای منطقه آمایشی ۸ گفت: از این ظرفیتها در سطح کل منطقه میتوان استفاده کرد و گروههای منطقهای این امکان را برای رشد دانشگاههای کوچکتر منطقه فراهم میکنند.
وی به تداوم اعتباربخشی در منطقه آمایشی ۸ اشاره کرد و گفت: ایجاد بسترهای مجازی میتواند ارزش زیادی در منطقه ایجاد کند.
لاریجانی با بیان اینکه لازم است آموزش دانشجویان دکترا در راستای حرکت به سمت دانشگاههای نسل سوم ارتقا یابد، اظهار داشت: در این مقطع باید کاری شود که دانشجو کارآفرین شود.
وی بر لزوم نوآوری در آموزش تاکید کرد و اظهار داشت: مناطق باید در بستهها برای کشور الگو شوند و در ماموریتها نقش ملی داشته باشند و مناطق از زیرساختهای یکدیگر در سطح ملی بهرهبرداری کنند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت بیان کرد: دورههای مهارتی میتوانند برخی نیازهای کشور را مرتفع کنند. همچنین باید مناطق را از این منظر که چگونه با بهره برداری از دورههای مهارتی به نیازهای ملی پاسخ دهند، بررسی کنند.