سازمان تأمین اجتماعی متعهد به صیانت از حقوق شهروندی ذینفعان و شرکای اجتماعی خود است
به گزارش گروه جامعه ، علی اکبر ربیع زاده گفت: به منظور جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان، تکریم ارباب رجوع، و جلوگیری از سرگردانی مردم در ساختمانهای اداری، دستگاههای اجرایی و ایجاد نظام اداری پاسخگو و کارآمد، بخشنامه استقرار میز خدمت از سوی ریاست محترم جمهوری صادر و به کلیه دستگاههای اجرایی کشور ابلاغ شد.
ربیع زاده با اشاره به اینکه طی ۶ ماهه اخیر استقرار میزخدمت با جدیت دنبال شده است و در حال حاضر شعبی از استانهای همدان، کرمان، آذربایجان شرقی و امروز هم خوزستان بعنوان پایلوت در حال اجرا و ارائه میز خدمت هستند تصریح کرد: تمام سعی و تلاش مجموعه مدیران و کارکنان سازمان تأمین اجتماعی بعنوان خادمان مردم این است که خدمات و تعهدات سازمان را در اسرع وقت و با شایستگی تمام تقدیم بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران نمایند.
مدیر کل دفتر نظارت و ارزشیابی سازمان تأمین اجتماعی به رشد چشمگیر خدمات غیرحضوری سازمان اشاره و افزود: با برنامه ریزیهای بعمل آمده و هدفمند و با یاری خداوند متعال در روزهای آینده شاهد ارائه ۶۵ خدمت دیگر در ارائه خدمات غیرحضوری خواهیم بود که پس از آن دیگر نیازی به مراجعه مردم به واحدهای سازمان تأمین اجتماعی نخواهد بود. وی همچنین با تقدیر از اقدامات اداره کل تأمین اجتماعی خوزستان در اجرای میزخدمت گفت: همزمان با این همایش شعب تأمین اجتماعی ۵ اهواز و شهرستان ملاثانی بصورت پایلوت به بهره برداری خواهید رسید.
مدیر کل تأمین اجتماعی استان خوزستان نیز ضمن تشریح اهم اقدامات بعمل آمده در خصوص استقرار میزخدمت گفت: این امر در راستای عزم جدی دولت برای بهبود نظام اداری و پاسخگویی متناسب با شان و منزلت مردم و رضایتمندی ارباب رجوع طراحی شده است که بخشی از مصوبه ابلاغی حقوق شهروندی در نظام اداری است. مرعشی با اعلام این اینکه برای شعب ۵ اهواز و ملاثانی تمهیدات و اقدامات عملیاتی لازم برای اجرای میز خدمت اجرا شده است گفت: امیدواریم با جدیت و تلاشی که در همکاران سراغ داریم بتوانیم در کوتاهترین زمان در تمامی واحدهای تابعه استان این مهم را محقق سازیم. وی آموزش کارکنان، آماده سازی فضای فیزیکی جهت ایجاد پیشخوان ارائه خدمات، نصب دستگاههای نوبت دهی و همچنین بمنظور دسترسی آسان مراجعه کنندگان به واحدهای شعب، خطوط رنگی طراحی و خط کشی گردیده است افزود تمامی کارکنان موظف هستند با تسلط بر خدمات واحد خود در مقاطع زمانی مناسب با ایجاد چرخش شغلی پاسخگوی مراجعه کنندگان باشند.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی نیز با تاکید براینکه تمامی مدیران و کارکنان سازمان موظفند تا به بهترین وجه ممکن خدمات سازمان را به مخاطبان معرفی نمایند گفت:: با توجه به تنوع زیاد خدمات سازمان تأمین اجتماعی در گام اول این سازمان تعدادی از خدمات خود را بصورت غیرحضوری ارائه و در ادامه نیز ۶۵ خدمت هم در استان آذربایجان شرقی پایلوت طراحی و اجرا شده است که به زودی در میزخدمت غیرحضوری قرار میگیرد.
ایمان بیوس به سامانه مرکزارتباط مردمی دراپلیکیشن اشاره و خواستار آن شد تا بیمه شدگان و دیگر مردم ازخدمات این اپلیکیشن بهرهمند شوند.
وی تماسهایی که با مرکز ۱۴۲۰ صورت میپذیرد را فرصتی ارزشمند دانست که بواسطه آن میتوان تحلیلهای خوبی از مسائل و مشکلات مردم بدست آورد با توجه به نوع موارد در اصلاح فرآیندهها تاثیرگذار خواهد بود.
مدیر کل برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری خوزستان نیزهدف از مصوبه حقوق شهروندی را برنامه ریزی و بهبود وضعیت و مناسبات حاکم بر جامعه در کاهش رنج و افزایش رضایتمندی مردم برشمرد و گفت: منشور حقوق شهروندی رقابت بر سر افزایش رضایتمندی و افزایش سرمایه اجتماعی است.
مهدی مکارمی ارزیابی مستمر، پایش و سنجش عملکرد در ارائه میزخدمت را از مواردی دانست که میتواند موفقیت سازمانها را در ایجاد این تکریم نشان دهد. مکارمی سازمان تأمین اجتماعی را سازمانی موثر و پیشرو در ارائه خدمات غیرحضوری برشمرد و تصریح کرد: استانداری خوزستان آمادگی دارد تا در هر زمانی در کنار سازمان تأمین اجتماعی بتواند به افزایش این رضایتمندی کمک نماید.