آسیب به صنعت بیمه با نرخهای غیرواقعی/ از سامانه سنهاب برای شناسایی بدهکاران بیمهای بهره گیری میشود
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: بیمه مرکزی به دنبال ورود به عرصه نرخگذاری نیست، ارائه برخی نرخهای غیرواقعی به بدنه صنعت بیمه آسیب وارد میکند.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی که در شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران سخن میگفت، اظهار کرد: بیمه مرکزی مأموریت دارد تا از آسیب به شرکتهای بیمه پیشگیری کند، اما به هیچ عنوان به دنبال ورود به عرصه نرخگذاری نیست.
وی افزود: ارائه برخی از نرخهای غیرواقعی به بدنه صنعت بیمه آسیب وارد میکند و سرمایههای این صنعت را به خطر خواهد انداخت.
رئیس کل بیمه مرکزی نسبت به ضرورت تصدی گری بیشتر سندیکای بیمه گران ایران در تهیه پیش نویس آیین نامههای بیمهای تاکید کرد و افزود: تقویت سندیکای بیمه گران در واقع تقویت صنعت بیمه به شمار میرود و بیمه مرکزی از این فرایند استقبال میکند.
سلیمانی با تاکید بر ضرورت تعامل نهاد ناظر و شرکتهای بیمه در حوزههای نظارتی، گفت: توسعه صنعت بیمه در گرو تقویت توانگری مالی شرکتهای بیمه است و با افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه، سهم بیمه از اقتصاد کشور افزایش خواهد یافت.
رئیس شورای عالی بیمه بهره گیری از سامانه سنهاب را از روشهای شناسایی بدهکاران بیمهای دانست و از مدیران عامل شرکتهای بیمه خواست با به روزرسانی اطلاعات شرکت خود در این سامانه، ساماندهی بیشتری در ارائه خدمات بیمهای داشته باشند.
سلیمانی افزود: باید با استفاده از تمامی ظرفیتهای الکترونیکی و دیجیتالی اعم از هوش مصنوعی، استارت آپها و هوش تجاری به بهبود شرایط صنعت بیمه کمک کنیم.
وی افزود: ارائه برخی از نرخهای غیرواقعی به بدنه صنعت بیمه آسیب وارد میکند و سرمایههای این صنعت را به خطر خواهد انداخت.
رئیس کل بیمه مرکزی نسبت به ضرورت تصدی گری بیشتر سندیکای بیمه گران ایران در تهیه پیش نویس آیین نامههای بیمهای تاکید کرد و افزود: تقویت سندیکای بیمه گران در واقع تقویت صنعت بیمه به شمار میرود و بیمه مرکزی از این فرایند استقبال میکند.
سلیمانی با تاکید بر ضرورت تعامل نهاد ناظر و شرکتهای بیمه در حوزههای نظارتی، گفت: توسعه صنعت بیمه در گرو تقویت توانگری مالی شرکتهای بیمه است و با افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه، سهم بیمه از اقتصاد کشور افزایش خواهد یافت.
رئیس شورای عالی بیمه بهره گیری از سامانه سنهاب را از روشهای شناسایی بدهکاران بیمهای دانست و از مدیران عامل شرکتهای بیمه خواست با به روزرسانی اطلاعات شرکت خود در این سامانه، ساماندهی بیشتری در ارائه خدمات بیمهای داشته باشند.
سلیمانی افزود: باید با استفاده از تمامی ظرفیتهای الکترونیکی و دیجیتالی اعم از هوش مصنوعی، استارت آپها و هوش تجاری به بهبود شرایط صنعت بیمه کمک کنیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *