با تقویت مراکز و دانشگاههای تربیتمعلم و جذب نیروهای شایسته، به رفع چالشهای اصلی آموزشوپرورش کمک کرد
به گزارش گروه جامعه ، غلامعلی حداد عادل از روسای اسبق سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در نشست هماندیشی روسای سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی بعد از انقلاب، با گرامیداشت یاد و خاطره امیرکبیر اظهار کرد: ایران و ژاپن حرکت علمی خود را همزمان آغاز کردند، اما امیرکبیر ایران ترور شد و امیرکبیر ژاپن به راه خود ادامه داد.
وی افزود: بعد از انقلاب مدرسه دارالفنون تعطیل شد، اما بهتر است یک واحد متوسطه در این مکان فعالیت کند و این مکان ارزشمند در حوزه علمی همچنان فعالیت داشته باشد.
حداد عادل با تمجید از آموزشوپرورش در برگزاری این نشست هماندیشی اظهار کرد: این کار ارزشمندی است چراکه رئیس جدید از تجارب مسئولان قبلی در پیشبرد اهداف سازمان میتواند استفاده کند.
وی با اشاره بهضرورت اجرای سند تحول، تصریح کرد: شرایط آموزشوپرورش بهگونهای است که اجرای سند تحول در همه زمینهها وجود ندارد و بهتر است با اولویتبندی موضوعات مهمتر این سند به شکل مرحلهای اجرایی شود.
رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی ادامه داد: پرداختن به نیروی انسانی از طریق تقویت مراکز و دانشگاههای تربیتمعلم و جذب نیروهای شایسته، میتوان به رفع چالشهای اصلی آموزشوپرورش کمک کرد.
وی خاطرنشان کرد: اگر معلمان شایسته تربیت کنیم الگوی شایسته را برای دانش آموزان ارائه کردیم و عمده مشکلات آموزش و پرورش رفع میشود.