تغییر محتوای آموزشی بدون داشتن معلم متخصص مؤثر نخواهد بود
به گزارش گروه جامعه ، حیدر تورانی در نشست هماندیشی روسای اسبق سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در مدرسه دارالفنون اظهار کرد: مردان متحول بهاندازه کافی نداریم و این موضوع باعث شده که اجرای سند با کندی انجام شود.
وی افزود: باید برای اجرای سند و برنامه درس ملی تلاش کنیم و سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی به معنی واقعی مغز متفکر نظام تعلیم و تربیت باشد.
تورانی خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع که قرار است تا سال ۱۴۰۰کتاب جدیدالتألیفی نداشته باشیم لذا سازمان باید در ابعاد مختلف خودش را بازیابی کند.
سرپرست سابق سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی گفت: اصلاح مطالبات خانوادهها از برنامههای درسی مدارس ضروری است، زیرا اغلب اولیا تنها نمره بالا را از مدرسه انتظار دارند و دنبال مهارتآموزی فرزندانشان نیستند.
وی ادامه داد: باید از فرصت گرانبها نو نگاشت کتابها استفاده کرد هرچند اگر معلم متخصص نداشته باشیم تغییر کتابها اهداف را چنانکه باید محقق نمیسازد، بنابراین جذب نیروهای نخبه در سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی ضروری است تا بتوانیم به سمت تحقق اهداف درس ملی برویم.
تورانی بر تقویت پژوهشگاه مطالعات آموزشوپرورش تأکید کرد و افزود: با توجه به واقعیتها باید از زمان محدود استفاده بهینهای داشته باشیم.