الکترونیکی شدن عقد قرارداد و نظارت بر اجرای آن در دستور کار بیمه سلامت
به گزارش گروه جامعه مهدی قنادی به مناسب چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به مهمترین اقدامات حوزه نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت اشاره کرد و افزود: سازمان از سال ۷۴ تاکنون اقدامات مهمی در جهت تنظیم و اجرای سیاستهای خرید خدمات سلامت از مراکز ارائهدهنده خدمات تشخیصی درمانی در قالب تدوین دستورالعمل و بخشنامه، پیشنهاد تعرفه خدمات سلامت، پیشنهاد خدمات سلامت برای ورود به تعهدات بیمه پایه درمان و پیشنهاد شاخصهای دسترسی به خدمات سلامت انجام داده است.
وی ادامه داد: همچنین تنظیم و اجرای ضوابط اعتبار بخشی اولیه و انعقاد قرارداد همکاری با مراکز ارائهدهنده خدمات تشخیصی درمانی در قالب تدوین دستورالعملها، بررسی پروانههای قانونی، انجام بازدیدهای اولیه از مراکز متقاضی همکاری، آموزش قوانین و مقررات لازمالاجرا به مراکز سلامت طرف قرارداد، تدوین و امضای فرمهای قرارداد و تمدید سالانه قراردادها از دیگر اقدامات سازمان در حوزه نظارت بوده است.
مدیرکل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت به تنظیم و اجرای سیاستهای نظارت بر عملکرد مراکز ارائهدهنده خدمات تشخیصی درمانی طرف قرارداد در قالب تدوین دستورالعمل و فرمهای بازدید اشاره کرد و گفت: همچنین نظارتهای مستقیم موردی و دورهای و نظارتهای غیر مستقیم اسنادی و الکترونیک منتج به انجام برخوردهای نظارتی با مراکز متخلف اعم از تذکرات شفاهی و کتبی، اخذ توضیح و تعهد، اعمال تعدیلات، اخذ خسارت، معرفی به مراجع ذیصلاح و تعلیق و لغو قرارداد شد.
وی افزود: تنظیم و اجرای سیاستهای ارزشیابی و رتبهبندی مراکز ارائهدهنده خدمات تشخیصی درمانی طرف قرارداد در قالب تدوین دستورالعمل، شاخصها و سنجهها، تهیه نرمافزار الکترونیک، انجام پایشهای حضوری مراکز مذکور و انجام برخوردهای تشویقی و تنبیهی براساس درجه رتبهبندی مراکز از نتایج اقدامات سازمان در حوزه نظارت بوده است.
قنادی الکترونیکی شدن عقد قرارداد و نظارت بر اجرای آن را ازمهمترین اقداماتی دانست که در حال حاضر در دستور کار قرار گرفته است