تلاش ناکام عربستان برای ایجاد امپراطوری رسانهای
وال استریت ژورنال در گزارشی از تلاش ناموفق عربستان برای برپایی امپراطوری رسانه ای با هدف اصلاح تصویر خود در عرصه جهانی و رقابت با رقبای رسانه ای منطقه ای خبر داد.
به گزارش گروه بین الملل ، تلاش ریاض برای کمک گرفتن از شرکت رسانه ای «وایس مدیا» در جهت ساخت امپراطوری رسانهای ناموفق ماند.
وال استریت ژورنال در گزارشی از تلاش پادشاهی عربستان برای کمک گرفتن از شرکت رسانهای وایس مدیا با هدف ایجاد امپراطوری رسانهای همسو با خود خبر داد.
براساس این گزارش ریاض پیش از این از طریق یک شرکت رسانهای دولتی تلاش کرده بود برای تهیه برنامههای مستند درباره اصلاحاتی که تاکنون در پادشاهی عربستان انجام شده، با شرکت رسانهای وایس مدیا قرارداد امضا کند.
عربستان که پس از اعطای حق رانندگی به زنان در سال ۲۰۱۸ مورد توجه جهانی قرار گرفته بود، به دنبال سرمایه گذاری مشترک گستردهتر با این شرکت بود.
در همین راستا و در جهت تلاش برای رقابت با رقبای رسانهای منطقهای مانند الجزیره، «محمد بن سلمان» در ماه آگوست سال ۲۰۱۸ با «شین اسمیت» مدیر اجرایی شرکت رسانهای وایس مدیا در قایق تفریحی در دریای سرخ دیدار کرد.
براساس اظهارات منابع آگاه قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول سبب متوقف شدن این مذاکرات شد. این منابع احتمال از سرگیری این مذاکرات را بعید اعلام کردند.
وایس مدیا در گفتگو با وال استریت ژورنال اعلام کرده در حال بررسی مجدد توافق خود با گروه پژوهش و بازاریابی سعودی (SRMG) برای تهیه فیلمهای مستند درباره اصلاحات در عربستان است.
ارتباط شرکت وایس مدیا و پادشاهی عربستان به ابتکار شاهزاده «خالد بن سلمان» سفیر عربستان در آمریکا و برادر کوچکتر محمد بن سلمان برقرار شد.
وال استریت ژورنال این اقدام ریاض را تلاش برای بازسازی تصویر جهانی خود و به چالش کشیدن رقبا توصیف کرده است.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *