حاضران و غابیان چهار روز نخست جشنواره فیلم فجر/تختی و شبی که ماه کامل شد بهترین فیلم‌های نیمه نخست کاخ رسانه

10:00 - 20 بهمن 1397
کد خبر: ۴۹۲۴۳۶
چهار روز نخست جشنواره فیلم فجر در دوره سی و هفتم با اخبار، متن و حاشیه‌های فراوانی در پردیس سینمایی ملت موسوم به کاخ رسانه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، چهار روز نخست جشنواره فیلم فجر در دوره سی و هفتم با اخبار، متن و حاشیه‌های فراوانی در پردیس سینمایی ملت موسوم به کاخ رسانه به کار خود پایان داد. 

روز نخست جشنواره با حاشیه ای بزرگ و نرسیدن فیلم تختی در سانس از پیش تعیین شده همراه بود. بر اساس اعلام جدول سینمای رسانه قرار بود فیلم تختی ساخته بهرام توکلی در سانس دو ساعت ۱۵:۳۰ اکران شود اما این فیلم به این سانس از جشنواره نرسید. این‌در حالی بود که اهالی رسانه صف طولانی برای تماشای تختی تشکیل داده بودند.

حاضران و غابیان چهار روز نخست جشنواره فیلم فجر/تختی و شبی که ماه کامل شد بهترین فیلم‌های نیمه نخست کاخ رسانه////////////////////جمعه

پس از تعویق در اکران فیلم سینمایی تختی فیلم سینمایی معکوس که قرار بود در سانس آخر اکران شود به جای تختی اکران شد. پیش از این‌نیز شایعاتی مبنی بر‌ نرسیدن فیلم تختی به جشنواره شنیده می شد. روز اول‌سی و‌هفتمین جشنواره فیلم فجر با مشکلات فراوانی همچون قطعی‌اینترنت همراه بود. 

از جمله حواشی روز دوم جشنواره فیلم فجر در کاخ رسانه باید باز هم به مشکلات موجود برای اینترنت اشاره کرد. اگر چه وضعیت نسبت به روز اول بسیار بهتر شده بود اما همچنان جمعی از خبرنگاران با دغدغه نبود اینترنت در تمامی طبقات روبرو بودند.

حاضران و غابیان چهار روز نخست جشنواره فیلم فجر/تختی و شبی که ماه کامل شد بهترین فیلم‌های نیمه نخست کاخ رسانه////////////////////جمعه

اما مهمترین حاشیه روز دوم جشنواره را باید حضور بیش از حد افراد غیر رسانه ای در کاخ رسانه دانست. به نحوی که در اکثریت فیلم‌ها برخی خانواده‌ها به همراه کودکان خود حضور داشتند و مشخص نیست این افراد چگونه مجوز دریافت حضور در کاخ رسانه را دریافت کرده بودند.

غیبت سعید آقاخانی بازیگر نقش اول مرد فیلم سینمایی "بنفشه افریقایی" مهمترین غیبت در روز دوم جشنواره بود. آقاخانی در این فیلم با فاطمه معتمد آریا و رضا بابک همبازی شده بود اما از میان این سه بازیگر تنها رضا بابک به جشنواره آمد که آن با تشویق اهالی رسانه و استقبال پرشور از وی روبرو شد.

حاضران و غابیان چهار روز نخست جشنواره فیلم فجر/تختی و شبی که ماه کامل شد بهترین فیلم‌های نیمه نخست کاخ رسانه////////////////////جمعه

دیگر حاشیه روز دوم جشنواره بدون شک متعلق به محمود گبرلو است. وی که اولین روز خود در جشنواره به عنوان مجری نشست را پشت سر می گذاشت نتوانست روز خوبی را سپری کند. مدیریت وی در زمان برگزاری نشست بسیار ضعیف بود و بسیاری از هنرمندان از وجود سر و صدا در محل نشست گلایه کردند.

از طرفی گبرلو زمان زیادی از نشست را به جای پرداختن به سوالات خبرنگاران به طرح سوالات شخصی خود و همچنین خوش و بش با هنرمندان گذراند که همین عاملی برای نارضایتی خبرنگاران بود.

حاضران و غابیان چهار روز نخست جشنواره فیلم فجر/تختی و شبی که ماه کامل شد بهترین فیلم‌های نیمه نخست کاخ رسانه////////////////////جمعه

نشست دوم متعلق به تیغ و ترمه کیومرث پوراحمد بود که با وجود نقد منفی اهالی رسانه نسبت به این فیلم با برخورد مناسب و مثال زدنی پوراحمد در قبول نقدها بسیار دوستانه سپری شد.

روز سوم جشنواره فیلم فجر شاهد اکران یک مستند و سه فیلم سینمایی بود. بهارستان خانه ملت نام مستندی بود که روز سوم را افتتاح کرد اما باز هم با استقبال خوبی از سوی اهالی رسانه روبرو نشد. سانس دوم جشنواره در پردیس ملت با اکران فیلم ناگهان درخت همراه بود.

اظهار نظر صریح تهیه کننده سمفونی نهم/استقبال از حامد بهداد در کاخ رسانه جشنواره فیلم فجر

حضور هنرمندان فیلم ناگهان درخت همچون پیمان معادی، پیمان قاسمخانی و شقابق دهقان شور و هیجان را به کاخ رسانه آورد. این فیلم سوی منتقدین و خبرنگاران نظرات بسیار متفاوتی را برای خود کسب کرد. برخی اثر را کسل کننده و فاجعه خوانند و برخی این نوع از سینما را خاص و دارای مخاطب خاص دانسته و حتی در پایان اکران به تشویق پرداختند.

فیلم سینمایی قصر شیرین ساخته رضا میرکریمی پر استقبال ترین فیلم جشنواره سی و هفتم طی سه روز نخست بود. استقبال مخاطبان از این فیلم تا حدی بود که هر چهار سالن پردیس ملت با اضافه ظرفیت پر شد و بسیاری روی پله ها به تماشای اثر پرداختند.

حضور حامد بهداد در نشست خبری سوژه خوبی برای عکاسان بود. بهداد که در این نشست کمتر صحبت کرده بود در یک پاسخ صریح نقش خود و بازی در این فیلم را کاملاً متفاوت خواند و از حضور در قصر شیرین دفاع کرد.

چهارمین روز از جشنواره فیلم فجر در دوره سی و هفتم و با متن و حاشیه های متنوعی روبرو بود که از جمله مهمترین آن می توان به درگذشت همسر علی نصیریان بازیگر ارزشمند سینمای ایران در روزی اشاره کرد که فیلم وی در کاخ رسانه ها اکران می‌شد.

درگذشت همسر علی نصیریان باعث شد تا وی در اولین اکران فیلم مسخره باز نتواند به همراه سایر بازیگران روی فرش قرمز قدم بگذارد. با این وجود عوامل فیلم مسخره باز در تک تک دقایق نشست خبری این فیلم جای خالی او را احساس می کردند.

روز چهار جشنواره فیلم فجر روز غایبان بزرگ/جشنواره تحت تاثیر درگذشت همسر علی نصیریان

البته تنها غایب چهارمین روز جشنواره فیلم فجر علی نصیریان نبود. هدیه تهرانی و بابک حمیدیان نیز از دیگر غایبان مهم جشنواره فیلم فجر در روز چهار بودند. حمیدیان برای دومین بار حضور در کنار اهالی رسانه را پس زد و همین طور هدیه تهرانی به صورت متوالی در اکران هر دو فیلم مسخره باز و روزهای نارنجی غایب بود.

از جمله حواشی جشنواره فیلم فجر در کاخ رسانه می‌توان بار دیگر به حضور افراد غیر رسانه ای در پردیس ملت اشاره کرد. عاملی که باعث شده بود افراد بسیاری در سالن نشست حاضر شده و نظم جلسه را به هم بریزند. این هیاهو بارها مورد اعتراض احسان کرمی مجری نشست و سایر هنرمندان قرار گرفت اما در نهایت اتفاقی نیفتاد.

روز چهار جشنواره فیلم فجر روز غایبان بزرگ/جشنواره تحت تاثیر درگذشت همسر علی نصیریان

یکی از مشکلات جشنواره فیلم فجر در روز چهارم ممانعت از حضور تصیربرداران در اکران آثار بود. این بخش از اهالی رسانه در روز نخست اجازه ورود به سالن ها را داشتند اما طبق قانون از روز چهارم جلوی آنها گرفته شد. همین عاملی بود تا بسیاری از تصویربرداران رسانه های مختلف نسبت به این روند اعتراض داشته باشند.

اما یکی از دیگر از حاشیه هایی که پرداختن به آن خالی از لطف نیست بدون شک زمان بندی بد اکران، نشست و پذیرایی از اهالی رسانه است. با توجه به تاخیر در اکران و یا تاخیر و طولانی شدن نشست جشنواره هیچ تمهیدی برای عقب انداخت اکران نداشته و اکران بدی به سرعت برگزار می شود.

روز چهار جشنواره فیلم فجر روز غایبان بزرگ/جشنواره تحت تاثیر درگذشت همسر علی نصیریان

به نحوی که اکثریت خبرنگاران و عکاسان هیچ فرصت مناسبی در این میان برای پذیرایی و استراحت پیدا نمی کنند مگر اینکه از تماشای فیلم صرف نظر نمایند تا دو ساعت در این میان وقت استراحت بیایند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *