خدمت به اقشار محروم جامعه اولویت اصلی نظام جمهوری اسلامی است
به گزارش گروه جامعه مریم امیری ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی بر اساس قانون الزام از سال ٦٩ خدمات درمانی را در بخش درمان مستقیم به بیمه شدگان و جامعه کارگری بصورت رایگان ارائه میدهد و از آن زمان تاکنون بخشهای درمانی توسعه گستردهای داشته که وجود ٩ مرکز درمانی احداث شده در این استان از جمله این خدمات است.
وی ادامه داد: ٥٤ درصد جمعیت استان هرمزگان تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی هستند و این بارسنگین مسئولیتی برای مدیران تامین اجتماعی است که با ارائه خدمات بهینه و تلاش جهت ارتقاء کیفیت و کمیت پاسخگوی بیمه شدگان که مالکان اصلی این سازمان بزرگ هستند، باشیم.
مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان اظهار داشت: حوزه درمان تامین اجتماعی علاوه بر اینکه دومین تولید کننده خدمات درمانی در کشور است بعنوان بزرگترین خریدار خدمات درمانی از طریق دفتر اسناد پزشکی در استان با انعقاد قرارداد با بیش از ٧٠٠ موسسه تشخیصی و درمانی سرپایی، بستری و پاراکلینیک اعم از دولتی، خصوصی و خیریه جهت تامین خدمات درمانی برای بیمه شدگان ٧٠ درصد هزینه خدمات سرپایی و ٩٠ درصد هزینههای بستری به مراکز طرف قرارداد را با هدف سهولت دسترسی بیمه شدگان به این خدمات در اکثر نقاط استان پرداخت مینماید.
وی در خصوص توسعه و تجهیز مراکز ملکی تامین اجتماعی گفت: با افتتاح بیمارستان خلیج فارس در سال ٨٠ با ١١٢ تخت ارتقاء ظرفیت این بیمارستان تا ٢٤٠ تخت با خدماتی شامل ٦تخت ICU و ٦ تخت و CCU و ١٤تخت NICU، زایشگاه ٨ اتاق عمل، اورژانس، آزمایشگاه، داروخانه، فیزیوتراپی، دیالیز، تزریقات، پانسمان و همچنین جذب متخصصین در اکثر حوزهها در درمانگاه تخصصی صبح و عصر بیمارستان و راه اندازی و بهره برداری از دستگاه CT اسکن، سنگ شکن و رادیولوژی که همگی بصورت رایگان خدمات ارزشمندی ارائه میدهند از توفیقاتی است که برای خدمت به بیمه شدگان در این استان کسب شده است.
امیری همچنین در خصوص دستاوردهای الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی به اجرای کامل حذف نسخ کاغذی در مراکز ملکی از سال گذشته اشاره کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی بمنظور گام نهادن در مسیر پرونده الکترونیک سلامت در کشور پیشتاز بوده است و نسخه الکترونیک تحول بزرگی در نظام سلامت کشور در راستای صدور کارت ملی سلامت است و زیرساختهای مناسب و تخصصی سازمان در حوزه الکترونیک موجب دستاورهای عظیمی برای بیمه شدگان چه در صیانت از منابع و منافع بیمه شدگان و چه در نحوه ارائه خدمات خواهد شد.
وی تشریح کرد: در استان هرمزگان کلیه مراکز درمانی سطح استان مجهز به سیستم نوبت دهی غیرحضوری هستند، اجرا و بهره برداری از سیستم پذیرش و منشی الکترونیک نیز در مراکز آغاز شده است و تلاش ما براین است که کلیه مراکز به این تجهیزات مجهز شوند تا خدمات با کیفیت بهتر و سهولت بیشتر به مراجعین ارائه گردد.
امیری ادامه داد: در بیمارستان تامین اجتماعی خلیج فارس که در حال حاضر قریب به ٤ سال است بعنوان بیمارستان مرجع زنان و زایمان به استان هرمزگان و حتی استانهای همجوار ارائه خدمت میکند، تریاژ و کاردکس پرستاری در بخشهای بستری نیز به صورت الکترونیک راه اندازی شده است.
امیری در خصوص استاندارد سازی فرآیندهای خدمت گفت: در سال گذشته موفق شدیم برای چهارمین سال متوالی گواهینامه معتبر بین المللی ایزو را برای مدیریت درمان وبرای هفتمین سال متوالی این گوهی را برای دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی کسب کنیم.
وی افزود: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان طی سال جاری در جشنواره شهید رجایی موفق به کسب عنوان دستگاه برتر در زمینه اجرای حقوق شهروندی در نظام اداری و استقرار مطلوب میز خدمت شده است.
وی خاطر نشان کرد: ارائه خدمات بیمارستان خلیج فارس به عنوان اولین بیمارستان دارای گواهینامه دوستدار مادر و کودک درکشور، کسب رتبه اول عملکرد بیمارستان خلیج فارس در بین بیمارستانهای بالای ٢٠٠ تخت تامین اجتماعی، کسب رتبه دوم عملکردی اورژانس در بین بیمارستانهای بالای ٢٠٠ تخت بدون پزشک طب اورژانس در سازمان و کسب درجه ارزشیابی یک در ارزیابی اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، از دیگر افتخارات این مدیریت است.