جذب ۵۰ هزار دانشجو معلم در سال ۹۸
به گزارش گروه جامعه ، حسین خنیفر ، اظهار کرد: ایران کشوری فرهنگی و باستانی است و قبل از ورود اسلام نیز خداپرست بودیم و آموزش همواره در طول تاریخ در ایران وجود داشته و سایر سرزمینها به مراکز علمی ایران مراجعه و به علمآموزی میپرداختند.
خنیفر گفت: عباس میرزا، امیرکبیر و حسن رشدیه سه شخصیتی بودند که در طول تاریخ برای آموزش کشور گریستند و قدمهایی را در این زمینه برداشتند، لذا دارالمعلمات در یکصد سال پیش یعنی در سال ۱۲۹۷هجری شمسی تأسیس شد.
وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با انجام انقلاب فرهنگی بهمنظور تأمین نیروی انسانی موردنیاز، مراکز تربیتمعلمان در مناطق مختلف ایجاد شد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان از جذب ۱۷هزار دانشجو معلم در سال تحصیلی در قالب ماده ۲۸خبر داد و تصریح کرد: تلاش ما این است که از دو روش ماده ۲۸و کنکور سراسری دانشجو معلم جذب کنیم.
وی در بخش پاسخ به سؤالات، منابع مالی را یکی از موانع جذب نیروی موردنیاز در آموزشوپرورش اظهار کرد: در گزینش هیئتعلمی دانشگاه فرهنگیان اولویت با نیروهایی است که سابقه معلمی دارند و از صلاحیتهای بیشتری برخوردارند.
خنیفر دانشگاه فرهنگیان را دانشگاهی حاکمیتی و مأموریت گرا دانست و خاطرنشان کرد: هرچند آمار جذب دانشجو معلم از دو روش کنکور و ماده ۲۸هنوز قطعی نیست، اما آمادگی پذیرش ۳۰تا ۵۰هزار دانشجو معلم در سال جدید راداریم.
وی از تلاش برای یکدست شدن تابلوهای واحدهای دانشگاههای فرهنگیان خبر داد و عنوان کرد: در سال تحصیلی آینده حدود ۲۳هزار دانشجو معلم وارد مدارس خواهند شد ۱۳هزار نفر از طریق ماده ۲۸و ۸تا ۱۰هزار نفر ورودیهای کنکوری خواهند بود که در صورت فارغالتحصیل شدن وارد عرصه تعلیم و تربیت میشوند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اجرای طرح جامع در آینده گفت: در آینده به سمتی خواهیم رفت تا هر استان بتواند نیروی موردنیازش را خودش تأمین و تربیت کند.
وی با اشاره به مشکلات زیرساختهای مراکز تربیتمعلم، اضافه کرد: افزایش ظرفیت مراکز مذکور به معنی افزایش ظرفیت فعلی مراکز نیست بلکه به معنی پر کردن ظرفیتهای موجود است.
خنیفر در ادامه خاطرنشان کرد: در جذب معلمان کمیت و کیفیت تواما موردنظر است و سعی میکنیم افراد جذبشده از طریق ماده ۲۸پس از گذراندن دورههای صلاحیت وارد مدارس میشوند.