استقرار سامانه رسیدگی به اسناد، موجب کاهش زمان رسیدگی به اسناد بستری شد
به گزارش گروه جامعه علی اصغر قائمی از کاهش صفر درصدی استفاده از کاغذ در سازمان بیمه سلامت خبرداد و گفت: روش پذیرش اسناد الکترونیکی کنترل و نظارت بر اسناد را به شکل سیستمی انجام میدهد.
مشاور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در حوزه آمار و فناوری اطلاعات افزود: ۱۲۰۰ مورد قوانین و مقررات در نرم افزار تعریف شده است که فرایند کنترل و نظارت را به صورت سیستمی در رسیدگی به اسناد پزشکی انجام میدهد.
وی گفت: با اجرای طرح پذیرش الکترونیکی نسخ بستری از طریق سامانه سپاس علاوه بر به روز شدن سامانه سپاس میتوانیم با سرعت بسیار بیشتری با رعایت دقت و صحت به اسناد دریافتی از بیمارستانها رسیدگی کنیم.
قائمی با اشاره به شفافیت اطلاعات پس از اجرای این سامانه تصریح کرد: تسلط کامل به دادهها باعث افزایش قدرت برنامه ریزی و استراتژیک سازمان میشود.
مشاور مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در حوزه آمار و فناوری اطلاعات، با اشاره به اهداف این طرح که اصلاح دادهها و ارتقاء سطح تحلیل در حوزه سلامت بویژه بیمه سلامت است؛ افزود: اجرای موفق این پروژه میتواند به شکل گیری پرونده الکترونیک سلامت ایران کمک کند.