محدودیتها برای تردد ناوگان تجاری کشور کمتر از تعداد انگشتان یک دست است/ لنجهای صیادی سوخت یارانهای دریافت می کنند
معاون سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه محدودیتهایی برای تردد ناوگان تجاری کشورمان قائل شدهاند، کمتر از تعداد انگشتان یک دست است گفت: لنجهای صیادی و کشتیهایی که بین سرزمین اصلی و جزایر ترد میکنند، میتوانند سوخت یارانهای ۳۵۰ تومانی دریافت کنند.
خبرگزاری میزان -
وی در ادامه افزود: تعداد بنادری که پس از اعمال تحریمهای جدید محدودیتهایی برای تردد ناوگان تجاری کشورمان قائل شدهاند، کمتر از تعداد انگشتان یک دست است.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی در توضیح وضعیت صنعت دریایی کشور اظهار کرد: ۹۰ درصد ناوگان اقیانوس پیمای کشور در اختیار دو شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت ملی نفتکش است که نه تنها این دو شرکت تعدیل نیرو نداشتهاند بلکه اخیرا کشتیرانی جمهوری اسلامی فارغ التحصیلان دانشگاه نوشهر را جذب کرده است.
حق شناس در این باره یادآور شد: از سوی دیگر هر دو شرکت برنامه توسعه ناوگان را در پیش دارند و تعداد کشتیها در حال افزایش است بنابراین جذب نیروی انسانی هم در این صنعت رشد خواهد داشت.
وی در توضیح محدودیتهای خطوط کشتیرانی ایرانی در تردد به بنادر خارجی تصریح کرد: هر دو ناوگان شرکت کشتیرانی و نفتکش به بنادر خارجی تردد دارند و در مسائل فنی برای ناوگان لنجی کشورمان محدودیتهایی ایجاد شده است.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: خوشبختانه میزان محدودیتهایی که پس از برجام در صنعت دریایی ایجاد شده است قابل توجه نیست و تردد ناوگان ایرانی مانند روال گذشته و قبل از تحریم در حال انجام است.
حق شناس در خصوص تعیین نرخ سوخت به ناوگان دریایی کشورمان خاطر نشان کرد: براساس مذاکرات انجام شده نرخ سوخت برای لنجهای صیادی یارانهای است یعنی همان ۳۵۰ تومان و نرخ سوخت برای کشتیهایی که بین بنادر سرزمین اصلی و جزایر تردد دارند هم یارانهای خواهند بود و مابقی ناوگان سوخت غیر یارانهای دریافت میکنند.
هادی حق شناس در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصاد ، در خصوص شرایط لنجها برای دریافت سوخت یارانهای بیان کرد: لنجهای صیادی و کشتیهایی که بین سرزمین اصلی و جزایر ترد میکنند، میتوانند سوخت یارانهای ۳۵۰ تومانی دریافت کنند.
وی در ادامه افزود: تعداد بنادری که پس از اعمال تحریمهای جدید محدودیتهایی برای تردد ناوگان تجاری کشورمان قائل شدهاند، کمتر از تعداد انگشتان یک دست است.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی در توضیح وضعیت صنعت دریایی کشور اظهار کرد: ۹۰ درصد ناوگان اقیانوس پیمای کشور در اختیار دو شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت ملی نفتکش است که نه تنها این دو شرکت تعدیل نیرو نداشتهاند بلکه اخیرا کشتیرانی جمهوری اسلامی فارغ التحصیلان دانشگاه نوشهر را جذب کرده است.
حق شناس در این باره یادآور شد: از سوی دیگر هر دو شرکت برنامه توسعه ناوگان را در پیش دارند و تعداد کشتیها در حال افزایش است بنابراین جذب نیروی انسانی هم در این صنعت رشد خواهد داشت.
وی در توضیح محدودیتهای خطوط کشتیرانی ایرانی در تردد به بنادر خارجی تصریح کرد: هر دو ناوگان شرکت کشتیرانی و نفتکش به بنادر خارجی تردد دارند و در مسائل فنی برای ناوگان لنجی کشورمان محدودیتهایی ایجاد شده است.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: خوشبختانه میزان محدودیتهایی که پس از برجام در صنعت دریایی ایجاد شده است قابل توجه نیست و تردد ناوگان ایرانی مانند روال گذشته و قبل از تحریم در حال انجام است.
حق شناس در خصوص تعیین نرخ سوخت به ناوگان دریایی کشورمان خاطر نشان کرد: براساس مذاکرات انجام شده نرخ سوخت برای لنجهای صیادی یارانهای است یعنی همان ۳۵۰ تومان و نرخ سوخت برای کشتیهایی که بین بنادر سرزمین اصلی و جزایر تردد دارند هم یارانهای خواهند بود و مابقی ناوگان سوخت غیر یارانهای دریافت میکنند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *