دانش آموزان مهارت‌های اساسی خواندن نوشتن و حساب کردن را به خوبی فرا می گیرند

8:00 - 30 دی 1397
کد خبر: ۴۸۶۶۸۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
معاون وزیر آموزش و پرورش و معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: گزارش‌های معاونت ابتدایی مناطق و استان‌ها نشان دهنده این است که دانش آموزان در دستیابی به اهداف برنامه‌ی درسی مهارت‌های اساسی خواندن نوشتن و حساب کردن در حد خیلی خوب و خوب است.

رضوان حکیم زاده در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزار میزان درباره شیوه ارزیابی عملکرد در رسیدن دانش آموزان در مقطع ابتدایی به اهداف درسی بیان کرد: بر اساس شاخص‌های ارزیابی عملکرد و ارزشیابی کیفی و توصیفی ارزیابی هر درس و هر مقطع را پایش و تحلیل می‌کنیم این پایش از پایه اول تا ششم انجام می‌شود.

حکیم زاده تاکید کرد: گزارش‌های معاونت ابتدایی مناطق و استان‌ها نشان دهنده این است که دانش آموزان در دستیابی به اهداف برنامه‌ی درسی مهارت‌های اساسی خواندن نوشتن و حساب کردن در حد خیلی خوب و خوب است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه افزود: در هر نظام آموزشی تعدادی از دانش آموزان ممکن است در یادگیری درس‌هایی دچار مشکل باشند که نمی‌توان آن را به ناکارآمدی یادگیری مهارت‌های اساسی در تمام دانش آموزان تعمیم داد و با چند گزارش نمی‌توان بیان کرد که بچه‌ها دروس را فرانمی گیرند.

حکیم زاده اضافه کرد: برنامه‌های مداخله‌ای برای کودکانی که دچار اختلال یادگیری هستند تهیه شده است که معاونت‌های ابتدایی در سطح مناطق و استان‌ها این برنامه‌ها را تهیه و اجرایی کرده اند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: ممکن است در هر کلاسی برخی از دانش آموزان در دستیابی به اهداف درسی وضعیت مطلوبی نداشته باشند مورد خاص قابل پیگیری است.

حکیم زاده در پاسخ به این سوال که برخی معلمین فقط اقدام به قبول کردن دانش آموزان می‌کنند بدون اینکه مهارتی بیاموزند تاکید کرد: تاکید جدی داریم که معلمین اطمینان داشته باشند که دانش آموزان باید مهارت‌های مورد نظر را یاد بگیرند و بعد از آن اجازه ارتقا به دانش آموزان داده شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برنامه‌های جبرای برای دانش آموزانی که دریادگیری با مشکل رو به رو هستند در نظر گرفته شده است. در صورتی که داش آموزان معیار‌های لازم را کسب نکرده باشد و معلمین اصرار به ارتقا دانش آموز داشته باشند باید به معاونت آموزش ابتدایی استان‌ها و مناطق مربوطه و مرکز رسیدگی به شکایات مراجعه و گزارش بدهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *