میادین میوه و تره بار «تعاملات اقتصادی» را به «تعاملات اجتماعی» تبدیل کردهاند
به گزارش گروه جامعه ، سید سعید راد با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: سازمان مدیریت میادین برای خدمت رسانی به شهروندان از طریق عرضه محصولات تنظیم بازار به کمک دولت آمده است، چنانچه با توزیع گوشت گرم و منجمد، مرغ، تخم مرغ و دیگر محصولات تنظیم بازار در میادین میوه و تره بار، نقش مهمی در کنترل قیمتها داشته است.
وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال، با پول خرید یک کیلوگرم گوشت گوسفند در سطح شهر، میتوان بیش از یک و نیم کیلوگرم گوشت گوسفند از میادین میوه و تره بار خریداری کرد یا با پول خرید یک شانه ۳۰ عددی تخم مرغ در سطح شهر، میتوان ۴۰ عدد تخم مرغ از میادین خریداری کرد.
راد با تاکید بر تلاش سازمان مدیریت میادین برای کنترل و کاهش قیمت و افزایش کیفیت و تنوع محصولات در میادین میوه و تره بار، افزود: با وجود نوسانات بازار، این سازمان بنا به گزارشهای مراجع معتبر، موفق شده است قیمت محصولات میادین را به مراتب پایینتر از سطح شهر نگه دارد، چنانچه در حال حاضر، قیمت گوشت گوسفند، گوساله و مرغ در میادین به ترتیب ۳۶، ۲۴ و ۱۰ درصد ارزانتر از سطح شهر است، ضمن اینکه قیمت تخم مرغ، برنج داخلی و قند و شکر نیز در میادین به ترتیب ۲۶، ۲۲ و ۱۲ درصد پایینتر از سطح شهر است.
وی با اشاره به شعار «تهران؛ شهری برای همه» که از سوی شهردار تهران مطرح شده است، اظهار کرد: برای تبدیل تهران به شهری برای همه شهروندان، حمایت از سبد خانوارهای شهری در اولویت اقدامات سازمان مدیریت میادین قرار دارد، به گونهای که با پول خرید ۳ کیلوگرم پرتقال درجه یک در سطح شهر، میتوان ۷ کیلوگرم پرتقال از میادین میوه و تره بار خریداری کرد یا به جای خرید یک عدد هندوانه ۴ کیلوگرمی در سطح شهر، میتوان یک عدد هندوانه ۹ کیلوگرمی از میادین خریداری کرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران به تاثیر فعالیت میادین و بازارهای میوه و تره بار در کاهش ترافیک و آلودگی هوای پایتخت اشاره کرد و گفت: وجود ۲۴۱ میدان و بازار میوه و تره بار در نقاط مختلف سطح شهر، نه تنها «تعاملات اقتصادی» را به «تعاملات اجتماعی» تبدیل کرده است، بلکه با کاهش حجم مسافرتهای درون شهری نقش انکارناپذیری بر کاهش ترافیک و آلودگی هوای ناشی از آن داشته است.
در این جلسه که با حضور معاونان و مشاوران شهردار تهران و شهرداران مناطق پایتخت در منطقه ۱۸ برگزار شد، شهردار تهران ضمن تقدیر از عملکرد سازمان مدیریت میادین، لزوم توسعه میادین و بازارهای میوه و تره بار در مناطقی مانند منطقه ۲۲ را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: انواع میوه و اقلام و محصولات ضروری مورد نیاز مردم در میادین و بازارها با قیمتهای خیلی پایینتر از سطح شهر عرضه میشود.