لزوم ارائه گزارشی از دستاوردهای طرح ترافیک جدید از سوی معاونت حمل و نقل
به گزارش گروه جامعه حجت نظری در صد و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ولادت حضرت زینب (س) اظهار کرد: ابتدا لازم میدانم ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار را به همگان، به خصوص پرستاران صبور و زحمتکش تبریک بگویم و نیز گرامی میدارم یاد و خاطره امیرکبیر، صدراعظم فقید ایران که در بیستم دیماه به دست عوامل استبداد به شهادت رسید.
وی با بیان اینکه تذکر امروز بنده خطاب به معاون محترم حملونقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیریت شرکت متروی تهران است، افزود: مساله نخست، در مورد پلهای عابر پیاده است. متاسفانه بارها از سوی بسیاری از شهروندان در دیدارهای مختلف و نیز فضای مجازی، مخاطب این انتقاد واقع شدهام که چرا پلهای عابر پیاده مکانیزه نیستند یا اینکه چرا پلهای مکانیزه خراب اند. بنده هم این مساله را به معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران منتقل کردهام و هنوز پاسخی مناسب داده نشده است.
عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: یکی از این پلها، پل عابر مقابل داروخانه ۱۳ آبان در خیابان کریمخان زند است که بارها در مورد ضرورت مکانیزه شدن آن به طرق مختلف تذکر داده شده، اما نتیجهای در پی نداشته است. پلهای عابر مقابل برخی از مراکز خرید و مراکز تجمعی نیز مکانیزه نیست، درحالی که افراد زیادی به خصوص سالمندان ناچار هستند برای تردد از آنها عبور کنند. همچنین لازم است هنگام خرابی این پلها، در مدت زمان کوتاهتری نسبت به تعمیر اقدام شود چرا که گاهی حتی چند هفته پلههای برقی پلی غیرفعال بوده است.
نظری با بیان اینکه مساله دیگر، پله برقی ایستگاه مترو شادمان است، عنوان کرد: همانطور که میدانید ایستگاه مترو شادمان که درگذشته آزادی نام داشت، از قدیمیترین ایستگاههای مترو تهران است که پس از تبدیل شدن به محل تقاطع دو خط چهار و دو، به یکی از شلوغترین ایستگاهها نیز تبدیل شده است. اما این ایستگاه مترو فاقد امکانات لازم است.
به گفته وی محلی که برای نصب پله برقی در این ایستگاه پیشبینی شده بود، به شکل گودالی خالی باقی مانده و شرکت متروی تهران نیز پاسخ قابل قبولی برای آن نداده است. این مساله یعنی نبودن پلهبرقی و دشواری تردد عابرین، به مسالهای فرسایشی تبدیل شده که مکرراً به ما منتقل میشود و لازم است هرچه زودتر نصب این پلههای برقی صورت گیرد.
عضو کمیسیون فرهنگی-اجتماعی شورای شهر تهران گفت: از طرف دیگر قسمت قدیمیتر ایستگاه شادمان که مربوط به خط دو مترو است، فاقد فضای لازم برای نصب پله برقی است و به همین دلیل، چهار دستگاه آسانسور در آن تعبیه شده بود که از مدتها قبل، دو آسانسور آن به دلیل عملیات عمرانی اتصال به فضای خط ۴ مترو غیرفعال است. البته برخی ایستگاههای دیگر نیز مشکلاتی مشابه دارند که لازم است هرچه سریعتر نسبت به تهیه و نصب پله برقی و نیز تعمیر آسانسورهای غیرفعال اقدام شود.
نظری با تاکید بر اینکه مورد بعدی مساله طرح ترافیک خبرنگاران است، افزود: امروز که این تذکر را مطرح میکنم، حدود دو ماه تا پایان سال ۹۷ باقی مانده، اما برخلاف شعاری که در مورد شفافیت مطرح شد و بهرغم آنکه پیشتر هم بنده و هم دیگر همکاران تذکر دادهبودیم، معاونت حملونقل و ترافیک هنوز نام رسانههای دریافت کننده و نیز تعداد سهمیه هر رسانه از طرح ترافیک را اعلام نکرده است.
وی به طرح سوالی پرداخت و گفت: ضمن اینکه چرا اساسا ساز و کار اعطای طرح ترافیک خبرنگاران و عکاسان خبری هنوز نامشخص است و توضیح داده نشده که بر چه اساسی و به چه افرادی طرح ترافیک خبرنگاری داده شده است؟
نظری اضافه کرد: لذا باتوجه به گذشت چند ماه از اجرای طرح ترافیک به شیوه جدید، از معاون محترم حملونقل و ترافیک شهرداری تهران میخواهم ضمن انتشار موارد خواسته شده، از درآمدهای حاصله و نیز منافع طرح جدید برای مردم شهر گزارشی ارائه دهند تا بر اساس اصل شفافیت، مشخص شود که طرح ترافیک جدید چقدر در کاهش آلودگی هوا و نیز کاهش ترافیک موثر بوده و تا چه میزان به اهدافی که به هنگام تصویب طرح تشریح شده بود، رسیدهایم.
انتهای پیام /