مدیرعامل ایرانخودرو:خریداران نگران تحویل خودروهای پیش فروش نباشند/مدیرعامل سایپا:جایگزین خودروهای پیش فروش شده تا یک ماه آینده مشخص میشود
سومین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران با حضور محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و همراهی مدیران ارشد صنعت خودرو آغاز به کار کرد.
خبرگزاری میزان -
مدیرعامل ایرانخودرو افزود: پیش فروشهایی که در سایت صورت میگیرد با مجوز وزارت صنعت است ما دو هفته قبل پیش فروش داشتیم و طی دو هفته آینده نیز پیش فروش خواهیم داشت.
وی درباره قیمت گذاریهای جدید گفت: این موضوع را باید از مسولین متولی قیمتگذاری پرسید.
یکه زارع ادامه داد: ما در این باره خواستههایی داریم با توجه به افزایش هوایی که در قیمت ارز و مواد اولیه وجود داشته به دنبال این هستیم که قیمت خودرو اصلاح شود.
مدیرعامل ایرانخودرو درباره رفع مشکلات با افزایش قیمتها افزود: به هر حال مشکلاتی به دلیل تحریم بوجود آمده و همه باید کمک کنیم تولید که کاهش یافته به جایگاه خود برگردد و افزایش قیمت در این میان اثر بهبودی خود را دارد، اما باید روی مسائل دیگر نیز کار کرد.
وی درباره تعیین قیمت در حاشیه بازار گفت: ما به عنوان تولیدکننده تمایل داریم خودرو با قیمت مناسب عرضه شود و از طرفی توان خریدار نیز مدنظر قرار گیرد، اما با توجه به افزایش هزینههای که داشتیم سعی خواهیم کرد کمترین افزایش را در خودروهای پر تیراژ داشته باشیم.
یکه زارع درباره طرح پلکانی افزایش قیمت گفت: این طرح باید انجام شود، اما سیاست تولیدکننده این نیست که قیمتها را ناگهانی افزایش دهد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: این خودرو داخلی سازی شده و در اسفند سال ۹۸ به بازار عرضه خواهد شد که البته تولیدات آزمایشی آن در سال جاری در دست انجام است.
وی در خصوص داخلی سازی پژو ۲۰۰۸ نیز گفت: داخلی سازی در مورد خودروهایی صورت می گیرد که تیراژ تولید بالایی داشته باشند و بر این اساس ساخت پژو ۲۰۰۸ در داخل در مرحله بعد قرار دارد.
مدیرعامل ایرانخودرو درباره اینکه آیا شرکت پژو اکنون به صورت کامل ایران را ترک کرده یا به صورت چراغ خاموش فعالیت می کند، گفت: من خبر ندارم که پژو چراغ خاموش حرکت کند اما به هر حال فرق حضور پژو و ترک آن در سال ۹۱ و ۹۷ این بود که در سال ۹۱ پژو به ایران پشت کرد و هم اکنون عقب عقب ایران را ترک می کند.
وی خاطرنشان کرد: پژو به ایران آمد و پول آورد که سرمایه گذاری او نیز هم اکنون در ایران وجود دارد ، ضمن اینکه تکنولوژی به ایران آورد که آن تکنولوژی هم در صنعت خودروی ایران موجود است اما به هر حال تلاش خواهیم کرد که تولید خودروهای آن قرارداد را در داخل ادامه دهیم، حتی اگر پژو نیاید.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: اوضاع فعلی قطعه سازان را نباید نگاه کرد و همیشه وضعیت به شکل فعلی باقی نمی ماند، بلکه باید در قالب یک پکیج به موضوع نگاه کرد و توجه داشت که در صنعت خودرو عوامل دیگری نیز اثرگذار هستند که از جمله آن قیمت خودرو و مناسبات بانکی است.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا پلتفرم داخلی از سوی ایران خودرو در حال پیگیری است، گفت: برای اجرای پلتفرم داخلی حداقل دو سال و نیم زمان نیاز است که هم اکنون در حال پیگیری موضوع هستیم.
مدیرعامل ایران خودرو در پاسخ به سؤالی مبنی بر موعد تحویل خودروهای ۲۰۰۸ نیز گفت: خریداران ۲۰۰۸ به نوبت در حال دریافت خودروهای خود هستند و طبق قرارداد خسارت ها و جریمه های تأخیر خود را دریافت خواهند کرn.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، هاشم یکه زارع در افتتاحیه سومین نمایشگاه بینالمللی خودرو تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خریداران نگرانی از تحویل خودروهای ثبت نام کرده نداشته باشند، خودروها با کمی تاخیر تحویل داده خواهند شد.
مدیرعامل ایرانخودرو افزود: پیش فروشهایی که در سایت صورت میگیرد با مجوز وزارت صنعت است ما دو هفته قبل پیش فروش داشتیم و طی دو هفته آینده نیز پیش فروش خواهیم داشت.
وی درباره قیمت گذاریهای جدید گفت: این موضوع را باید از مسولین متولی قیمتگذاری پرسید.
یکه زارع ادامه داد: ما در این باره خواستههایی داریم با توجه به افزایش هوایی که در قیمت ارز و مواد اولیه وجود داشته به دنبال این هستیم که قیمت خودرو اصلاح شود.
مدیرعامل ایرانخودرو درباره رفع مشکلات با افزایش قیمتها افزود: به هر حال مشکلاتی به دلیل تحریم بوجود آمده و همه باید کمک کنیم تولید که کاهش یافته به جایگاه خود برگردد و افزایش قیمت در این میان اثر بهبودی خود را دارد، اما باید روی مسائل دیگر نیز کار کرد.
وی درباره تعیین قیمت در حاشیه بازار گفت: ما به عنوان تولیدکننده تمایل داریم خودرو با قیمت مناسب عرضه شود و از طرفی توان خریدار نیز مدنظر قرار گیرد، اما با توجه به افزایش هزینههای که داشتیم سعی خواهیم کرد کمترین افزایش را در خودروهای پر تیراژ داشته باشیم.
یکه زارع درباره طرح پلکانی افزایش قیمت گفت: این طرح باید انجام شود، اما سیاست تولیدکننده این نیست که قیمتها را ناگهانی افزایش دهد.
وی با اشاره به سرنوشت قرارداد همکاری مشترک پژو با ایران، گفت: در حال حاضر تلاش شده تا بعد از خروج پژو از ایران، خودروهایی که در این قرارداد ذکر شده بود در داخل و بدون حضور این شرکت تولید شود که بر این اساس در مورد اول، خودروی پژو ۳۰۱ سال آینده بدون حضور این شرکت فرانسوی به بازار عرضه خواهد شد.وی با اشاره به سرنوشت قرارداد همکاری مشترک پژو با ایران، گفت: در حال حاضر تلاش شده تا بعد از خروج پژو از ایران، خودروهایی که در این قرارداد ذکر شده بود در داخل و بدون حضور این شرکت تولید شود که بر این اساس در مورد اول، خودروی پژو ۳۰۱ سال آینده بدون حضور این شرکت فرانسوی به بازار عرضه خواهد شد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: این خودرو داخلی سازی شده و در اسفند سال ۹۸ به بازار عرضه خواهد شد که البته تولیدات آزمایشی آن در سال جاری در دست انجام است.
وی در خصوص داخلی سازی پژو ۲۰۰۸ نیز گفت: داخلی سازی در مورد خودروهایی صورت می گیرد که تیراژ تولید بالایی داشته باشند و بر این اساس ساخت پژو ۲۰۰۸ در داخل در مرحله بعد قرار دارد.
مدیرعامل ایرانخودرو درباره اینکه آیا شرکت پژو اکنون به صورت کامل ایران را ترک کرده یا به صورت چراغ خاموش فعالیت می کند، گفت: من خبر ندارم که پژو چراغ خاموش حرکت کند اما به هر حال فرق حضور پژو و ترک آن در سال ۹۱ و ۹۷ این بود که در سال ۹۱ پژو به ایران پشت کرد و هم اکنون عقب عقب ایران را ترک می کند.
وی خاطرنشان کرد: پژو به ایران آمد و پول آورد که سرمایه گذاری او نیز هم اکنون در ایران وجود دارد ، ضمن اینکه تکنولوژی به ایران آورد که آن تکنولوژی هم در صنعت خودروی ایران موجود است اما به هر حال تلاش خواهیم کرد که تولید خودروهای آن قرارداد را در داخل ادامه دهیم، حتی اگر پژو نیاید.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: اوضاع فعلی قطعه سازان را نباید نگاه کرد و همیشه وضعیت به شکل فعلی باقی نمی ماند، بلکه باید در قالب یک پکیج به موضوع نگاه کرد و توجه داشت که در صنعت خودرو عوامل دیگری نیز اثرگذار هستند که از جمله آن قیمت خودرو و مناسبات بانکی است.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا پلتفرم داخلی از سوی ایران خودرو در حال پیگیری است، گفت: برای اجرای پلتفرم داخلی حداقل دو سال و نیم زمان نیاز است که هم اکنون در حال پیگیری موضوع هستیم.
مدیرعامل ایران خودرو در پاسخ به سؤالی مبنی بر موعد تحویل خودروهای ۲۰۰۸ نیز گفت: خریداران ۲۰۰۸ به نوبت در حال دریافت خودروهای خود هستند و طبق قرارداد خسارت ها و جریمه های تأخیر خود را دریافت خواهند کرn.
در ادامه این برنامه محمدرضا سروش در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه خودرو اظهار کرد: فروش محصولات زیر قیمت تمام شده ضرر زیادی به شرکت وارد کرده، امیدواریم روند قیمت گذاری طی روزهای آینده مشخص شود.
مدیرعامل سایپا درباره اینکه آیا نگران کاهش فروش با افزایش قیمت نیستید افزود: منطقا با افزایش قیمت تقاضا کاهش میآید، اما نمیتوانیم زیر قیمت تمام شده محصولات را به فروش برسانیم به دلیل اینکه به سهامداران زیان وارد میشود و ادامه این روند شرکت را با مشکلات زیادی روبه رو میکند بنابراین اصلاح قیمتها امری ضروری است.
مدیرعامل سایپا درباره اینکه آیا نگران کاهش فروش با افزایش قیمت نیستید افزود: منطقا با افزایش قیمت تقاضا کاهش میآید، اما نمیتوانیم زیر قیمت تمام شده محصولات را به فروش برسانیم به دلیل اینکه به سهامداران زیان وارد میشود و ادامه این روند شرکت را با مشکلات زیادی روبه رو میکند بنابراین اصلاح قیمتها امری ضروری است.
وی خاطرنشان کرد: پیش بینی این است که افزایش قیمت به نحوی صورت بگیرد که جذابیت برای خریداران وجود داشته باشد و منافع آنها نیز مدنظر قرار گیرد.
سروش درباره دلیل طولانی شدن روند قیمتگذاری خاطرنشان کرد: طبیعتاً ستاد تنظیم بازار باید مصوبهای داشته باشد مبنی بر تثبیت قیمتی که سازمان حمایت بررسی کرده است.
وی درباره خودروهای پیش فروش شدهای که خودروسازان خارجی در تولید آنها مشارکت داشته اند گفت: همکاران پیگیر هستند خودروهای جدیدی سفارش گیری و جایگزین شود که این کار زمان بر خواهد بود، اما پیشنهادی هم در گذشته مبنی بر جایگزینی با خودروهایی که در حال تولید است اعلام شده بود.
مدیرعامل سایپا تصریح کرد: تا یک ماه آینده به جمع بندی نهایی برای جایگزینی خودروهای پیش فروش شده خواهیم رسید.
سروش با بیان اینکه سال اینده تمرکز بر روی محصولای تولید داخلی است که ساخت بالا دارد گفت:پیشنهاد تولید ۷۰۰هزار خودرو در سال آینده به وزارت صنعت اعلام شده است.
وی درباره رعایت استانداردهای جدید گفت: استانداردهای که برای دی ماه اعلام شده رعایت شده و برای اول سال آینده هم مشکلی وجود ندارد و خودروی پراید نیز آنها را پاس کرده است.
مدیرعامل سایپا تصریح کرد: یکسری از استانداردها که مربوط به دی ماه ۹۸ است با توجه به شرایط جدید باید تجدیدنظر شود.
سروش درباره دلیل طولانی شدن روند قیمتگذاری خاطرنشان کرد: طبیعتاً ستاد تنظیم بازار باید مصوبهای داشته باشد مبنی بر تثبیت قیمتی که سازمان حمایت بررسی کرده است.
وی درباره خودروهای پیش فروش شدهای که خودروسازان خارجی در تولید آنها مشارکت داشته اند گفت: همکاران پیگیر هستند خودروهای جدیدی سفارش گیری و جایگزین شود که این کار زمان بر خواهد بود، اما پیشنهادی هم در گذشته مبنی بر جایگزینی با خودروهایی که در حال تولید است اعلام شده بود.
مدیرعامل سایپا تصریح کرد: تا یک ماه آینده به جمع بندی نهایی برای جایگزینی خودروهای پیش فروش شده خواهیم رسید.
سروش با بیان اینکه سال اینده تمرکز بر روی محصولای تولید داخلی است که ساخت بالا دارد گفت:پیشنهاد تولید ۷۰۰هزار خودرو در سال آینده به وزارت صنعت اعلام شده است.
وی درباره رعایت استانداردهای جدید گفت: استانداردهای که برای دی ماه اعلام شده رعایت شده و برای اول سال آینده هم مشکلی وجود ندارد و خودروی پراید نیز آنها را پاس کرده است.
مدیرعامل سایپا تصریح کرد: یکسری از استانداردها که مربوط به دی ماه ۹۸ است با توجه به شرایط جدید باید تجدیدنظر شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *