امسال شائبه تخلف در ۸۲۰ مدرسه مشاهده شد/ ۱.۴ درصد مدارس تخلف کردند
به گزارش گروه جامعه ، سید محمد بطحایی در صحن علنی مجلس گفت: شایعه شده بود که با اجرای قانون رتبه بندی معلمان فقط حقوقها بالا میرود، در حالی که ارتقاء شایستگی، توانمندی و تعهد شغلی و حرفهای معلمان مدنظر است و در برخی موارد یک فرد با مدرک تحصیلی و سابقه و کار مساوی با دیگری دو برابر فرد دیگر دریافتی خواهد داشت.
وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از مشکلات آموزش و پرورش، نبودن سرانه کافی برای مدارس است؛ هرچند با عنایتی که نمایندگان در بودجه سال جاری برای اعتبارات آموزش و پرورش پیشبینی کردهاند، ۲۰ درصد سرانه ما افزایش یافت.
وی ادامه داد: با کمک سازمان برنامه و بودجه، ۵۱ درصد اعتبارات وزارت آموزش و پرورش تا امروز تخصیص یافته است این درحالی است که در سال گذشته تا پایان سال تنها ۳۰ درصد از اعتبارات این وزارتخانه تخصیص یافته بود.
وزیر آموزش و پرورش افزود: علاوه بر این، قرار است ۳۲۰ میلیارد تومان نیز به وزارت آموزش و پرورش اختصاص داده شود.
دریافت هر گونه وجه اجباری از اولیای دانشآموزان ممنوع است
بطحایی تاکید کرد: گرفتن هر گونه وجه اجباری از اولیای دانشآموزان به نحوی که منجر به ترک تحصیل دانشآموزان شود، اکیداً ممنوع است.
وی اظهار داشت: بازرسیهای دقیقی انجام شده است و وضعیت امسال ما بهتر از سالهای گذشته است. البته این موضوع به معنای عدم تخلف نیست.
وی از وکلای ملت خواست چنانچه مصادیقی در مورد تخلف مدیران در خصوص دریافت وجه از دانش آموزان دارند جهت پیگیری به آموزش و پرورش اعلام کنند.
در ادامه بطحایی وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال نظارت بر مدارس غیرانتفاعی به شدت افزایش یافته و در راستای کیفی سازی آموزشها گام برداشته ایم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: این نظارتها منجر به ابطال مجوز تعدادی از مدارس غیردولتی شده است. عدهای از افراد متخلف به هیات بررسی تخلفات معرفی شدند.
وی اظهار داشت: امسال بخشنامهای از سوی وزارت آموزش و پرورش برای مدارس صادر شد که بر اساس آن هیچ مدرسهای اجازه ندارد هنگام ثبت نام ولو به اسم کمک وجهی، از والدین مبلغی اخذ کنند.
بطحایی اظهار داشت: امسال ۶۸۰ ستاد به صورت نامحسوس و مستقیم مورد نظارت قرار گرفتند. ۳۳ هزار و ۱۱۱ مدرسه یعنی ۳۲ درصد مدارس کشور مستقیما و به صورت نامحسوس مورد نظارت قرار گرفتند.
وی اظهار داشت: شائبه تخلف در ۸۲۰ مدرسه مشاهده شد که مورد بررسی قرار گرفت.
وی اظهار داشت: ۶۸ درصد مدارس به صورت عالی همه دستورالعملها و بخشنامهها را مورد اجرا قرار دادند. ۱.۴ درصد مدارس نیز تخلف کردند که ابلاغ مدیران این مدارس لغو شد و به هیات تخلفات معرفی شدند.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هیچ دانش آموزی که به دلیل مشکل پرداخت وجه در مدارس هنگام ثبت نام ترک تحصیل کرده باشد طبق گزارشاتی که به بنده رسیده وجود ندارد مگر اینکه به وزارت آموزش شکایت نکرده باشند.
وی خطاب به نمایندگان تصریح کرد: اگر مصادیقی سراغ دارید با توجه به اینکه بنده وظیفه شرعی و اداری رسیدگی به این امور را دارم اعلام کنید.
بطحایی گفت: در دوران ثبت نام وزارت آموزش و پرورش ۲۵۴ شکایت ثبت شده است که ۱۴ مورد شکایت پس گرفته شده و بقیه شکایات مورد بررسی قرار گرفتند.
وی در پایان خطاب به نمایندگان تصریح کرد: اگر کمکهای مردمی وجود نداشته باشد امکان اداره مدارس با سرانه موجود نیست. تاکید کرده ایم این وجوه با توجه با استطاعت اولیای دانش آموزان اخذ شود.
نبودن سرانه کافی برای مدارس یکی از مشکلات ماست
سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از مشکلات آموزش و پرورش، نبودن سرانه کافی برای مدارس است؛ هرچند با عنایتی که نمایندگان در بودجه سال جاری برای اعتبارات آموزش و پرورش پیشبینی کردهاند، ۲۰ درصد سرانه ما افزایش یافت.
وی ادامه داد: با کمک سازمان برنامه و بودجه، ۵۱ درصد اعتبارات وزارت آموزش و پرورش تا امروز تخصیص یافته است این درحالی است که در سال گذشته تا پایان سال تنها ۳۰ درصد از اعتبارات این وزارتخانه تخصیص یافته بود.
وزیر آموزش و پرورش افزود: علاوه بر این، قرار است ۳۲۰ میلیارد تومان نیز به وزارت آموزش و پرورش اختصاص داده شود.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هیچ دانش آموزی که به دلیل مشکل پرداخت وجه در مدارس هنگام ثبت نام ترک تحصیل کرده باشد طبق گزارشاتی که به بنده رسیده وجود ندارد مگر اینکه به وزارت آموزش شکایت نکرده باشند.
وی خطاب به نمایندگان تصریح کرد: اگر مصادیقی سراغ دارید با توجه به اینکه بنده وظیفه شرعی و اداری رسیدگی به این امور را دارم اعلام کنید.
بطحایی گفت: در دوران ثبت نام وزارت آموزش و پرورش ۲۵۴ شکایت ثبت شده است که ۱۴ مورد شکایت پس گرفته شده و بقیه شکایات مورد بررسی قرار گرفتند.
بطحایی خطاب به نمایندگان تصریح کرد: اگر کمکهای مردمی وجود نداشته باشد امکان اداره مدارس با سرانه موجود نیست. تاکید کرده ایم این وجوه با توجه با استطاعت اولیای دانش آموزان اخذ شود.