انجام بیش از ۹۰ درصد مکاتبات اصحاب پرونده با مراجع قضایی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، محمدرضا عرشیان معاون فرهنگی دادگستری استان یزد در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات یزد، گفت: جلب رضایت مردم، گره گشایی و تسریع و تسهیل کار ارباب رجوع بهترین کار فرهنگی است که معاونت فناوری اطلاعات با بهرگیری از تکنولوژیهای نوین در این مسیر گام بر میدارد.
معاون فرهنگی دادگستری استان یزد بیان داشت: امروزه استفاده از تکنولوژیهای جدید و دستاوردهای نوین اجتناب ناپذیر است؛ عصری که با عنوان عصر ارتباطات سرعت را افزایش، هزینه را کاهش و امنیت را بالا برده است.
وی کاهش اطاله دادرسی، تسریع در امور جاری محاکم، پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از سوء استفادههای فردی و اجتماعی را از مزیتهای استفاده از فناوریهای جدید در دستگاه قضایی ذکر کرد و اظهار داشت: ارتقاء امنیت در فرایند رسیدگی، صرفه جویی در وقت و هزینه، کاهش مراجعه مردم به دستگاه قضایی، شفاف سازی فرایندهای قضایی و افزایش رضایمندی مردم و تکریم ارباب رجوع از دیگر محاسن مکانیزه کردن دستگاه قضایی استان است.
این مقام قضایی از ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی به عنوان یک نمونه یاد کرد و گفت: ارسال ابلاغ الکترونیک در مقایسه با ابلاغ سنتی، یک نوآوری و کارآمدی بسیار مفیدی دارد که توانست سرعت رسیدگی به پروندههای قضایی را افزایش و از سوء استفادههای احتمالی زیادی جلوگیری نماید.
وی راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را نیز یکی دیگر از نوآوریهای قوه قضاییه دانست و بیان داشت: با شکل گیری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بیش از ۹۰ درصد مکاتبات اصحاب پرونده با مراجع قضایی از این طریق انجام میگیرد و تردد مردم به دستگاه قضایی که موجب صرف وقت، هزینه و سایر مسائل دیگر بود نیز به حداقل ممکن رسیده است.
معاون فرهنگی دادگستری استان یزد، تصریح کرد: با توجه به شرایط استاندارد و خدمات شایسته از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، میتوان این رویکرد را بهترین کار فرهنگی و از مهمترین مصادیق تکریم ارباب رجوع اعلام کرد.