قاچاق کالا راه نفس تولید و واردات قانونی را تنگ کرده است
عضو اتحادیه پوشاک کشور گفت: صنعت پوشاک کشورما سودآور نیست، زیرا قاچاق کالا راه نفس تولید و واردات قانونی را تنگ کرده است به این علت میتوان گفت: صنعت و حوزه پوشاک جذابیت چندانی برای سرمایه گذاری ندارد.
خبرگزاری میزان -
وی ادامه داد: از سوی دیگر ایجاد برندینگ در صنعت پوشاک هزینههای مضاعف به همراه دارد. در ۴ سال اخیر، قاچاق پوشاک رتبه نخست بازار قاچاق کشور را به خود اختصاص داده است. قاچاق پوشاک توسط مافیایی حمایت و هدایت و این حمایتها سبب میشود قاچاق پوشاک ارزان قیمت شود.
تولید پوشاک با احتساب دستمزد نیروی کار و مواد اولیه و مخارج جانبی در ایران بستر بهتری نسبت به کشورهای همسایه وجود دارد، اما صنعت پوشاک ضربه اصلی را از برندهای تقلبی میخورد. گاهی مشاهده میشود که یک برند اروپایی که در چین تولید میشود با یک پنجم قیمت و با کیفیت درجه دو به ایران وارد میشود، اما با قیمت کالای درجه یک به فروش میرسد و علت آن هم برند تقلبی پوشاک است این اقدامات مسیر برندسازی در کشور را سد میکند.
حمید قبادی دبیر کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد گفت: مد و لباس و حوزه برندسازی در ایران صنعت نوپا و حدوداً ۱۰ ساله است و طبیعتاً نمیتوانیم با تجربه چندین ساله سایر کشورها رقابت کنیم، اما در حال حاضر در حوزه پوشاک بانوان حدود ۹۵ درصد تولیدات موجود در بازار را کالاهای تولید ایران تشکیل میدهند تولیداتی که ویژگیهای فرهنگی کشورمان هم در آن لحاظ شده است.
به گزارش گروه اقتصاد ، جعفری در خصوص شرایط بازار پوشاک در کشور بیان گرد: صنعت پوشاک کشورما سودآور نیست، زیرا قاچاق کالا راه نفس تولید و واردات قانونی را تنگ کرده است به این علت میتوان گفت: صنعت و حوزه پوشاک جذابیت چندانی برای سرمایه گذاری ندارد.
وی ادامه داد: از سوی دیگر ایجاد برندینگ در صنعت پوشاک هزینههای مضاعف به همراه دارد. در ۴ سال اخیر، قاچاق پوشاک رتبه نخست بازار قاچاق کشور را به خود اختصاص داده است. قاچاق پوشاک توسط مافیایی حمایت و هدایت و این حمایتها سبب میشود قاچاق پوشاک ارزان قیمت شود.
تولید پوشاک با احتساب دستمزد نیروی کار و مواد اولیه و مخارج جانبی در ایران بستر بهتری نسبت به کشورهای همسایه وجود دارد، اما صنعت پوشاک ضربه اصلی را از برندهای تقلبی میخورد. گاهی مشاهده میشود که یک برند اروپایی که در چین تولید میشود با یک پنجم قیمت و با کیفیت درجه دو به ایران وارد میشود، اما با قیمت کالای درجه یک به فروش میرسد و علت آن هم برند تقلبی پوشاک است این اقدامات مسیر برندسازی در کشور را سد میکند.
حمید قبادی دبیر کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد گفت: مد و لباس و حوزه برندسازی در ایران صنعت نوپا و حدوداً ۱۰ ساله است و طبیعتاً نمیتوانیم با تجربه چندین ساله سایر کشورها رقابت کنیم، اما در حال حاضر در حوزه پوشاک بانوان حدود ۹۵ درصد تولیدات موجود در بازار را کالاهای تولید ایران تشکیل میدهند تولیداتی که ویژگیهای فرهنگی کشورمان هم در آن لحاظ شده است.
وی خاطر نشان کرد: به تازگی رابطه همکاری مناسبی میان طراحان و تولیدکنندگان برقرار شده ۵ سال قبل تولید کنندگان در مقابل طراحی داخلی جبهه گیری میکردند، اما حالا اکثر تولید کنندگان واحد طراحی خودشان را دارند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *