تهران نیازمند برنامه جامع و بلند مدت برای توسعه سیستمهای هوشمند است
به گزارش گروه جامعه ، سید احسان جاهد اظهار داشت:این نشست نقطهای است برای انجام هماهنگیهای لازم جهت اجرای پروژههایی که از سال ۹۷ باقی مانده و همچنین پروژههایی که قرار است در سال ۹۸ پیادهسازی و اجرا شود.
جاهد افزود: ضرورت دارد برای آینده شهر و تجهیز تهران به سیستمهای هوشمند مدیریت ترافیک همفکری بیشتری با مناطق ۲۲ گانه ایجاد شود تا بتوانیم غیر از کارهای اجرایی و انجام هماهنگیها، مسیر مستمری را فراهم کنیم تا در سال ۱۳۹۸ یک برنامه بلند مدت توسعه را در اختیار معاونت حمل و نقل و ترافیک قرار دهیم.
وی تصریح کرد: نتیجه جمعبندیهای به عمل آمده ما را به این مطلب میرساند که شهر تهران نیازمند یک برنامه جامع و بلندمدت برای توسعه سیستمهای هوشمند است و اجرای پروژههایی همانند سیستمهای نظارت تصویری، سیستمهای ثبت تخلف، طرح کاهش و سایر پروژههای هوشمند نیازمند یک برنامه مورد تایید تمامی ارکان شهرداری است.
پس از صحبتهای مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران، خانم مهندس مهدیه زنگیآبادی مدیر بهرهبرداری از سامانه GIS این شرکت گزارشی از سیستمهای هوشمند موجود در مناطق ۲۲ گانه ارائه داد.
در ادامه این جلسه معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق ۱ تا ۱۱ شهرداری تهران ضمن بیان نقطه نظراتشان، مشکلات و نیازهای مناطق خود از جمله افزایش تعداد دوربینهای نظارتی و چراغهای هوشمند در سطح شهر، مشکلات واگذاری چراغهای سولار و چشمک زن به مناطق، فهرستبهای خدمات، مراکز کنترل محلی، تامین اعتبار، انتخاب پیمانکار و همچنین برگزاری دوره آموزشی GIS برای کارکنان مناطق توسط شرکت کنترل ترافیک تهران را مطرح کردند.
جلسه دوم هماهنگی بین شرکت کنترل ترافیک تهران با مناطق شهرداری تهران با حضور معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق ۱۲ تا ۲۲ شهر تهران هفته آینده در این شرکت برگزار خواهد شد.