جلسه شورای امنیت درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران

23:03 - 07 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۱۱۵۶
جلسه شورای امنیت درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران
نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست ایران و برای بررسی تجاوز اخیر رژیم صهونیستی برگزار شد.

خبرگزاری میزان - نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران عصر دوشنبه به وقت محلی به درخواست تهران و حمایت سه کشور عضو این شورا برگزار شد. 

نماینده الجزایر در سازمان ملل در این نشست گفت: الجزایر حمله اسرائیل به ایران را به شدت محکوم می‌کند.

وی ادامه داد:حمله اسرائیل به ایران نقض صلح بین المللی است؛ صلح واقعی مستلزم رعایت اصول سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی است.

نماینده چین در شورای امنیت نیز گفت: ما با هرگونه اقدام تهاجمی که صلح و امنیت منطقه را تهدید کند مخالفیم. ما به شدت نگران تشدید تنش‌ها و اقدامات اسرائیل هستیم، اوضاع خاورمیانه شکننده است و همه طرف‌ها باید آتش بس را اجرا کنند.

نماینده چین ادامه داد:آتش بس در غزه هنوز دور از دسترس است و قطعنامه‌های شورای امنیت نادیده گرفته شده است؛ هرگونه ماجراجویی نظامی برای گسترش جنگ در خاورمیانه غیرمسئولانه است و عواقب فاجعه باری به دنبال خواهد داشت.

نماینده روسیه در جلسه شورای امنیت تاکید کرد: اسرائیل در هفته‌های گذشته قصد خود برای حمله به ایران را پنهان نکرده است. ما عمیقا نگران تشدید تنش بین اسرائیل و ایران و خواستار خویشتنداری هستیم؛ اسرائیل بار‌ها شهر‌های سوریه و لبنان را مورد حمله قرار داد و انحلال سیاسی انجام داد.

وی افزود:اقدامات خصمانه اسرائیل با هدف شعله ور کردن آتش جنگ است و باید متوقف شود؛ از اسرائیل می‌خواهیم که اقدامات تحریک آمیز در خاورمیانه را متوقف کند.

نماینده آمریکا در ادامه جلسه شورای امنیت گفت: اسرائیل به خارج از مناطق مسکونی در ایران حمله هوایی کرد.

نماینده آمریکا مدعی شد: ما در حملات اسرائیل به ایران شرکت نکردیم؛ امیدواریم تبادل مستقیم بین اسرائیل و ایران پایان یابد. ما همیشه به اسرائیل کمک خواهیم کرد تا از مردم و سرزمین‌های خود دفاع کند. از ایران می‌خواهیم حملات به اسرائیل را متوقف کن؛ ما خواهان تشدید تنش نیستیم و می‌خواهیم شاهد پایان تبادل مستقیم نظامی بین اسرائیل و ایران باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *