امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان انرژی اتمی و دانشگاه هرمزگان

14:32 - 07 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۱۰۶۶
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان انرژی اتمی و دانشگاه هرمزگان
در جریان سفر معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی به استان هرمزگان، تفاهم‌نامه جامع همکاری با دانشگاه هرمزگان امضا شد.

خبرگزاری میزان - همزمان با سفر محمد قنادی مراغه، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی به استان هرمزگان و با حضور منصور شریف‌لو، مدیرعامل شرکت نیروگاه‌های اتمی ایران‌ هرمز، تفاهم‌نامه جامع همکاری‌های علمی، تحقیقاتی و فناوری با دانشگاه هرمزگان به امضای طرفین رسید.

قنادی درباره امضای این تفاهم‌نامه، اظهار کرد: با توجه به انتخاب استان هرمزگان برای استقرار ۵ هزار مگاوات نیروگاه اتمی در برنامه جامع توسعه ۲۰‌ هزار مگاوات برق هسته‌ای در کشور، ارتباط با دانشگاه‌های استان، اهمیتی بسیار فراوان در پیشبرد برنامه‌های سازمان انرژی اتمی دارد.

وی تصریح کرد: دانشگاه هرمزگان به‌عنوان تنها دانشگاه جامع استان دارای حدود ۲۶۰ هیئت علمی و حدود ۶ هزار و ۱۰۰ نفر دانشجو در رشته‌ها و مقاطع مختلف است؛ ۷ دانشکده و ۳ پژوهشکده هرمز، جنگل‌های حرا و مطالعات مکران از زیرمجموعه‌های فعال این دانشگاه به‌شمار می‌آید.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی، گفت: با توجه به نیاز بالای نیروگاه‌های اتمی به نیروی انسانی، چه در مرحله ساخت و چه در مرحله بهره‌برداری، این دانشگاه می‌تواند نقش بسیار بارزی در تامین نیروی انسانی متخصص و بومی داشته باشد؛ همکاری‌های علمی، استفاده از ظرفیت اساتید در پیشبرد پروژه و همکاری در ایجاد رشته‌های مورد نیاز از جمله زمینه‌های همکاری مورد تاکید طرفین در این تفاهم‌نامه است؛ تنوع و تکثر زمینه‌های علمی مورد نیاز نیروگاه‌های اتمی سبب سهولت همکاری طرفین خواهد شد و هر دو طرف در این امر ذی‌نفع خواهند بود.

قنادی مراغه همچنین در جلسه‌ای با حضور اعضای هیئت علمی این دانشگاه، به شرح تکنولوژی مورد استفاده در نیروگاه‌های اتمی پرداخت و به پرسش‌ها و نگرانی‌های استادها در زمینه امکان ایجاد خطرات و آلودگی‌های هسته‌ای پاسخ داد.

در پایان مقرر شد جلسات هم‌اندیشی متخصصان صنعت هسته‌ای با جامعه علمی استان هرمزگان تداوم یابد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *