عراقچی: ایران در اعمال حق قانونی برای دفاع از تمامیت سرزمینی خود تردید نمی‌کند

23:22 - 06 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۹۲۸
عراقچی: ایران در اعمال حق قانونی برای دفاع از تمامیت سرزمینی خود تردید نمی‌کند
وزیر خارجه انگلیس در رایزنی با وزیر امور خارجه، درباره آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری میزان - دیوید لامی، وزیر خارجه انگلیس، طی تماس تلفنی با سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه، درباره آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه انگلیس در این گفت‌وگوی تلفنی، با اشاره به شرایط پرالتهاب منطقه، بر لزوم خویشتن‌داری همه طرف‌ها به منظور به نتیجه رسیدن تلاش‌های جاری برای کاهش تنش و جلوگیری از گسترش جنگ و بی‌ثباتی در منطقه تاکید کرد.

عراقچی ضمن تشریح مواضع ایران درباره اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه چند مرکز نظامی و دفاعی ایران، توقف حمایت‌های تسلیحاتی و سیاسی از رژیم صهیونیستی را خواستار شد و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در اعمال حق ذاتی و قانونی خود برای دفاع از تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی طبق اصول پذیرفته‌شده حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد، تردید نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه همچنین بر لزوم اقدام فوری جامعه جهانی به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل برای محکوم کردن اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی که در واقع در امتداد جنایت‌های رژبم در غزه و لبنان است، تاکید کرد و خواستار اتخاذ تدابیر عاجل برای پاسخگو کردن سرکردگان رژیم اسرائیل و پایان دادن به نسل‌کشی و کشتار در غزه و لبنان شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *