گفت‌وگو|

ورمزیار: استقلال به باختن عادت کرده/ خیلی از بازیکنان لیاقتشان بازی در لیگ دسته یک و ۲ است

0:30 - 08 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۸۷۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
ورمزیار: استقلال به باختن عادت کرده/ خیلی از بازیکنان لیاقتشان بازی در لیگ دسته یک و ۲ است
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: موسیمانه اگر می‌خواهد موفق شود باید یک سری از بازیکنان را اخراج کند و حتی اگر تیم امید را به زمین بیاورد خیلی بهتر نتیجه می‌گیرد.

صادق ورمزیار در گفت‌وگو با میزان، درباره شکست استقلال مقابل خیبر در هفته نهم لیگ برتر، اظهار داشت: یک نمایش ناامید کننده دیگر از تیم شاهد بودیم، به نظرم باید اکنون باشگاه ورود کند. پیش از اینکه لیگ شروع شود گفته بودم سران باشگاه و کادرفنی هرکدام که تیم را می‌بندند بگویند چه کسی تیم را یارگیری کرده و بیاید به هواداران پاسخ بدهد که معیار بستن تیم چه بود و چگونه این تیم را بستند؟

وی ادامه داد: سال گذشته هم مشکل اصلی ما گل زدن بود که حل نشد. متأسفانه در خط دفاع هم با توجه به خروج و اُفت برخی بازیکنان با مشکلات بزرگی مواجه شدیم. باید از افرادی که در نقل‌وانتقالات باشگاه فعالیت می‌کردند پرسید که این وضعیت و شرایط که دست پخت شماست چرا اینگونه شد؟ آرمان رمضانی و پیمان بابایی را برای فروش گذاشتند، در قسمت دفاع هم گفتند مرادمند را نمی‌خواهیم تا اینکه بعد از گذشت چند بازی او را آوردند و گفتند بیا بازی کن! خب معلوم است که بازیکن اینگونه اُفت می‌کند.

پیراهن استقلال به تن اکثر افراد باشگاه گشاد است

پیشکسوت استقلال در این رابطه تصریح کرد: برخی بازیکنان را بیرون کردند که بازیکن جدید جایگزین کنند؛ اکنون در قسمت دفاع و حمله مشکل داریم. چگونه تیم را بستید؟ تیم نایب قهرمان سال گذشته را چه بلایی به سرش آوردند که امسال اینگونه شده است؟ چیزی که اکنون مشخص است این است که پیراهن استقلال به تن اکثر افراد باشگاه گشاد است. وقتی بازیکنان به فکر شأن و شخصیت باشگاه و هواداران نیستند، قطعاً ما هم باید انتقاد کنیم چرا که خیلی از بازیکنانی که در استقلال هستند لیاقتشان بازی کردن در لیگ دسته یک و ۲ است! کسانی که تیم بستند فقط مقابل رسانه‌ها قرار بگیرند و توضیح بدهند که چرا در دوران مدیریتی این افراد استقلال به این روز افتاده است.

برخی که دل بخواهی تیم را بستند باید پاسخگو باشند

ورمزیار در پاسخ به این سوال که مربی جدید تیم را نجات می‌دهد، عنوان کرد: اصلاً موسیمانه نه، گواردیولا را بیاورید! وقتی امکانات و ابزار ندارید چگونه می‌خواهید مربی نتیجه بگیرد؟ آن‌هایی که تیم را بستند و اکنون دست همه را در پوست گردو گذاشتند باید به این موضوعات فکر می‌کردند. برخی خودشان را علامه دهر می‌دانستند و فکر می‌کردند در فوتبال از همه بهتر هستند باید الان جواب بدهند. از بالا تا پایین باشگاه همه مقصر هستند. خود باشگاه باید با هواداران روراست باشد. استقلال اکنون تبدیل به تیمی شده که عادت به باخت کرده است. متأسفانه همه در باشگاه درباره پول صحبت می‌کنند. دوست دارم آخر فصل همه جمع شوند و بگویند چه کار مثبتی برای این باشگاه انجام داده‌اند؟ هیچ وقت سابقه نداشته استقلال در این رتبه قرار بگیرد. موسیمانه اگر تیم امید را به زمین بیاورد خیلی بهتر نتیجه می‌گیرد. غیر از حسین حسینی که در هر بازی چند سیو خوب داشته و باعث می‌شود که شکست ما سنگین نشود، سایر بازیکنان خودشان تیم را ترک کنند تا اخراج نشده‌اند.

مالک اصلی هواداران هستند، هلدینگ فقط اسپانسر است

وی در ارتباط با عملکرد مالک باشگاه، تاکید کرد: مالک این تیم هواداران هستند. این هواداران در سرما و گرما پول بلیت می‌دهند و از خانواده می‌گذرند و در ورزشگاه تا لحظه آخر تیمشان را تشویق می‌کنند، پس قطعاً آن‌ها مالک اصلی باشگاه هستند. هلدینگ و امثال آن یک اسپانسر هستند. حالا آن‌ها به خودشان اجازه داده‌اند تا در مسائل باشگاه دخالت کنند. من از هلدینگ تقاضا دارم وقتی سررشته ندارند در امور فنی باشگاه دخالت نکنند چراکه سابقه نداشته استقلال در تاریخ اینگونه مقابل حریفان بازنده باشد و در لیگ تحقیر شود. این موضوعات نشان می‌دهد که همه چیز در فوتبال پول نیست. مهم‌ترین چیز در فوتبال این است که سواد فوتبالی وجود داشته باشد و حتی با کمترین هزینه نیز می‌توان تیمی ساخت که در شأن و شخصیت باشگاه باشد. من فکر می‌کنم باید در استقلال یک دگرگونی به وجود بیاید و شیوه اَلَک کردن را پیش بگیرند. ساده‌ترین کار؛ یارگیری تیم بود که آنها موفق نشدند، پس باید بیایند و پاسخگو باشند.

موسیمانه باید تیم را تکان بدهد و یکسری بازیکن را اخراج کند

پیشکسوت استقلال خاطرنشان کرد: هلدینگ اگر مدیرعامل برای باشگاه گذاشته پس اجازه دهد او کارش را انجام بدهد. اگر سمیعی اجازه ندارد بیاید و توضیح دهد که جریان از چه قرار است. هیئت مدیره و اعضای باشگاه باید به نظرات مدیرعامل باشگاه احترام بگذارند که با این وضیت من احساس می‌کنم سمیعی در باشگاه اختیار تام ندارد.

ورمزیار درباره بازی بعدی با تراکتور در هفته دهم، گفت: از قدیم گفته‌اند سالی که نکوست از بهارش پیداست. وقتی ما چند تیم که در جدول شرایط بحرانی داشتند را نجات دادیم قطعاً با این تیم و نفرات می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که دیدار با تراکتور چگونه خواهد شد. من امیدوارم که موسیمانه بتواند تیم را تکان بدهد و یکسری بازیکن را اخراج کند. ما شاید احتیاج به ۲۵ بازیکن نداشته باشیم و با ۱۸ بازیکن هم بتوانیم بازی کنیم، اما ۱۸ بازیکنی که جانشان را برای استقلال بگذارند؛ در این صورت می‌تواند با آنها بهتر عمل کند و معجزه قرن رخ دهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *