پیش‌بینی اختلال در تردد کشتی‌های تجاری از خلیج فارس و تنگه هرمز

16:14 - 06 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۸۵۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
پیش‌بینی اختلال در تردد کشتی‌های تجاری از خلیج فارس و تنگه هرمز
سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید در خلیج فارس و تنگه هرمز و احتمال اختلال در تردد شناور‌های مسافربری و کشتی‌های تجاری از این مناطق هشدار داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار دریایی سطح نارنجی سازمان هواشناسی، تداوم وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و افزایش ارتفاع امواج دریا از اوایل وقت دوشنبه تا پنج‌شنبه موجب افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۸ نات و بیشتر و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا تا ۱.۸ متر در مناطق ساحلی و بیش از ۱.۸ متر در مناطق دور از ساحل می‌شود.

امروز و فردا مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز و چهارشنبه و پنج‌شنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس با این شرایط همراه خواهند شد.

خطر غرق شدن شناگران و غواصان، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در فعالیت‌های تفریحی، اختلال در تردد‌های دریایی قایق‌های صیادی، شناور‌های سبک و نیمه سنگین و سنگین، اختلال در تردد شناور‌های مسافربری و تردد کشتی‌های تجاری از مخاطرات این شرایط جوی اعلام شده است.

اختلال در فعالیت‌های فراساحلی و فعالیت‌های سکو‌های نفتی نیز پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی به منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناور‌های سبک و نیمه سنگین و سنگین، اتخاذ محدودیت و تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی و فعالیت‌های سکو‌های نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه کرده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *