مجوز مجلس به هیئت نظارت برای رسیدگی به غیبت و تأخیر نمایندگان

12:19 - 06 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۷۷۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
مجوز مجلس به هیئت نظارت برای رسیدگی به غیبت و تأخیر نمایندگان
هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با موافقت نمایندگان مجلس، مجاز به رسیدگی به گزارش‌های هیئت رئیسه مجلس درباره غیبت و تاخیر در جلسات شعب، صحن و کمیسیون‌ها و بی‌نظمی هر یک از نمایندگان مطابق مواد قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

خبرگزاری میزان - نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۶ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس با ماده دو این طرح با ۱۷۷ رای موافق، ۳۰ رای مخالفت و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۵۴ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس موافقت کردند.

در ماده ۲ طرح مذکور آمده است:

ماده ۲- بند (ت) ماده (۲) قانون به شرح زیر اصلاح و یک بند به عنوان بند (ث) به این ماده الحاق می‌شود:

ت- گزارش‌های هیأت رئیسه مجلس درباره غیبت و تأخیر در جلسات شعب، صحن و کمیسیون‌ها و بی‌نظمی هر یک از نمایندگان مطابق مواد قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی

ث- درخواست هر یک از اعضای هیأت برای شروع رسیدگی به تخلفات مذکور در این قانون

گفتنی است در جریان بررسی این ماده و پیشنهاد‌های مطرح شده در خصوص آن، حمید رسایی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: ثبت تذکر آیین‌نامه‌ای و اخطار قانون اساسی ملاک ندارد، مشخص نیست که چه زمانی امکان ثبت درخواست وجود دارد، باید منتظر بمانیم تا هیات رئیسه اراده کند و فرصت ثبت درخواست باز شود، برای این موضوع باید ملاکی تعیین شود تا نمایندگان بدانند چه زمانی می‌توانند درخواست تذکر خود را ثبت کنند.

دکتر قالیباف گفت: قبلا در این خصوص تذکر داده شده است تا زمان سنجی برای این موضوع در نظر گرفته شود. حتما برای هفته آینده این امکان فراهم شود.

لازم به ذکر است منصور علیمردانی نماینده مردم ابهر، خرم دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ماده مذکور گفت: بازنشستگان برای دریافت مطالبات خود از مجلس انتظار دارند. همچنین گندم‌کاران زنجان که جزو مظلوم‌ترین کشاورزان هستند تاکنون مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند.

انتها پیام/


برچسب ها: نشست علنی مجلس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *