آمادگی اکیپ‌های راهداری برای خدمت‌رسانی به کاربران جاده‌ای و استقبال از فصل سرما

9:13 - 06 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۷۰۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
آمادگی اکیپ‌های راهداری برای خدمت‌رسانی به کاربران جاده‌ای و استقبال از فصل سرما
مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری گفت: ۱۲ هزار نیروی راهدار با ۹۶۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک راهداری در جاده‌های بین‌شهری کشور آماده خدمت‌رسانی به کاربران جاده‌ای هستند.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، غلامعباس بهرامی‌نیا، مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان این‌که ۱۴۰۵ گردنه برف‌گیر به طول ۱۳ هزار و ۵۲۰ کیلومتر در راه‌های بین‌شهری کشور وجود دارد، گفت: ۹۰۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری برای پوشش تصاویر جاده‌ای در گردنه‌های برف‌گیر کشور نصب شده است که آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها را به مرکز مدیریت راه‌های کشور ارسال می‌کنند.

بهرامی‌نیا افزود: از ۲۳۱ هزار کیلومتر کل راه‌های کشور، ۳۴ هزار و ۶۳۳ کیلومتر راه شریانی است که بیشترین آمار تردد مسافر و بار را دارد، در هر ۲۵ کیلومتر راه شریانی یک دستگاه نمک‌پاش مکانیکی برای انجام عملیات راهداری وجود دارد.

مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری ماشین‌آلات و مدیریت بحران به دپوی ۶۰۰ هزار تن مخلوط ماسه و نمک در پایگاه‌های راهداری زمستانی اشاره کرد و گفت: کیسه‌های نمک تهیه و در محور‌های مواصلاتی مستعد یخ‌بندان و برف‌گیر به‌ویژه در گردنه‌ها جانمایی شده‌اند.

وی افزود: پاک‌سازی دریواسیون دهانه پل‌ها، پاک‌سازی قنو‌ها و ریزش‌برداری‌ها و لکه‌گیری قبل از شروع طرح راهداری زمستانی از جمله تمهیدات راهداری است که تا قبل از شروع طرح راهداری زمستانی در راه‌های بین‌شهری کشور در حال انجام است.

بهرامی‌نیا با اشاره به این‌که با صدور اطلاعیه، اخطار‌های و هشدار‌های هواشناسی، تمام نیرو‌های راهداری در وضعیت آماده‌باش قرار می‌گیرند، بیان کرد: آموزش به اپراتورها، سرپرستان و رؤسای ادارات شهرستان‌ها، تعمیر، بازسازی پایگاه‌های راهداری، تعیین محل استقرار اکیپ‌های راهداری، تعمیر و بازسازی ماشین‌آلات راهداری نیز قبل از شروع بارش‌ها توسط ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تاکید کرد: ۱۲ هزار نیروی راهدار با ۹۶۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک راهداری در جاده‌های بین‌شهری کشور آماده خدمت‌رسانی به کاربران جاده‌ای هستند.

وی حضور و استقرار نیرو‌ها در پایگاه‌های راهداری، هماهنگی با عوامل امدادی به‌خصوص پلیس‌راه در زمان بارش‌ها و فعالیت گشت‌های راهداری و رصد و پایش راه‌های شریانی در حین بارش‌ها را دیگر اقدامات راهداری زمستانی دانست.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *