گفت‌وگو|

هانی‌زاده: پاسخ پدافند هوایی به تجاوز رژیم صهیونیستی موفقیت‌آمیز بود/ انسجام محور مقاومت در برابر اشغالگران

8:00 - 07 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۵۷۷
هانی‌زاده: پاسخ پدافند هوایی به تجاوز رژیم صهیونیستی موفقیت‌آمیز بود/ انسجام محور مقاومت در برابر اشغالگران
کارشناس مسائل منطقه، گفت که اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی با اقدام به‌موقع و هوشمندانه پدافند هوایی با شکست مواجه شد.

خبرگزاری میزان - قرارگاه پدافند هوایی روز شنبه، ۵ آبان، اعلام کرد رژیم صهیونیستی در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی را مورد هجوم قرار داد که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده است.

این اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی با واکنش و محکومیت گسترده‌ای از سوی کشور‌ها و گروه‌های مختلف همراه شد.

در همین رابطه حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا در گفت‌وگو با میزان به تشریح ابعادی از این تجاوز رژیم صهیونیستی و پاسخ پدافند هوایی کشور پرداخت.

هانی‌زاده گفت: حمله اخیر رژیم صهیونیستی به ایران یک شکست تاریخی برای نیروی هوایی این رژیم به‌شمار می‌رود، به اعتبار اینکه با هوشیاری پدافند هوایی و سامانه دفاع هوایی ایران مواجه شد.

وی با تاکید بر اینکه این حمله نشان داد که مقوله برتری هوایی رژیم صهیونیستی هم به تاریخ سپرده شد، بیان کرد: رژیم صهیونیستی که در طول بیش از یک سال جنگ غزه نتوانسته معادله میدانی را تغییر دهد، در نیروی هوایی خود نیز که ادعای برتری می‌کرد با شکست مواجه شد.

کارشناس مسائل غرب آسیا، اظهار کرد: مقوله برتری هوایی رژیم صهیونیستی برای همیشه به تاریخ سپرده شد و رژیم صهیونیستی این برگ برنده را هم در تقابل با ایران از دست داد.

هانی‌زاده، با بیان اینکه واکنش به‌موقع پدافند هوایی ایران که از نوع پیشرفته است نشان داد که ایران از توان بازدارندگی استفاده کرده و در حفاظت از حریم هوایی خود بسیار جدی و هوشمندانه عمل می‌کند، گفت: به همین دلیل رژیم صهیونیستی درپی شکست در این عملیات مورد تمسخر قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: این حمله نشان داد که ایران از یک قدرت بسیار بالایی در دفاع از حریم هوایی خود برخوردار است و بعد از این عملیات بود که بسیاری از کشو‌های جهان این اقدام تجاوزکارانه را محکوم کردند و این نشانه نفوذ و اقتدار ایران است.

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه ایران در نخستین گام در شورای امنیت شکایت خواهد کرد تا رژیم صهیونیستی را محکوم کند، گفت: ایران در مرحله بعد سازوکار‌های لازم را برای پاسخگویی به رژیم صهیونیستی اتخاذ خواهد کرد.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه ایران پس از تعریف سازوکار‌های لازم، پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد، اما شتاب‌زده عمل نمی‌کند، گفت: در حال حاضر محور مقاومت با انسجام بالایی به رژیم صهیونیستی پاسخ می‌دهد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *