گزارش|

الکلاسیکو منتخب جهان؛ ارزش بازیکنان رئال و بارسا چقدر است؟

12:01 - 05 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۵۴۱
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
الکلاسیکو منتخب جهان؛ ارزش بازیکنان رئال و بارسا چقدر است؟
در آستانه برگزاری دیدار رئال و بارسا در هفته یازدهم لالیگا ارتش لاماسیا مقابل منتخب جهان یک بازی سراسر تماشایی را به نمایش خواهند گذاشت.

خبرگزاری میزان - تعداد کمی از مسابقات در فوتبال جهان غوغای ال کلاسیکو را به همراه دارند. دو غول اروپایی با ۲۰ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا امروز (شنبه ۵ آبان) دوباره به مصاف هم می‌روند و رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو از بارسلونا استقبال می‌کند. این زوج تا اینجای فصل در صدر جدول رده بندی قرار دارند و بارسا صدرنشین لیگ، سه امتیاز بالاتر از رئال مادرید رده دومی قرار دارد. هر دو تیم هفته‌های فوق‌العاده‌ای را در لیگ قهرمانان اروپا پشت سر گذاشتند و مادرید با نتیجه ۵-۲ بروسیا دورتموند را شکست داد، در حالی که بارسلونا ۴-۱ بایرن مونیخ را از پیش رو برداشت.

ال کلاسیکو در طول این سال‌ها ۲۵۷ بار برگزار شده است که رئال مادرید ۱۰۶ برد، بارسا ۱۰۰ برد و ۵۱ تساوی به دست آمده است. جدال امروز این دو تیم مطمئناً مسابقه خوبی خواهد بود. هانسی فلیک، سرمربی جدید بارسلونا شروع به برگرداندن ثروت بارسلونا کرده است. او از شروعی خوب لذت می‌برد، که به شدت بر پایه بازیکنان معروف آکادمی لاماسیا باشگاه ساخته شده است، و یک خط دفاعی تهاجمی دارد، در حالی که تیم کارلو آنچلوتی مملو از فوق ستاره‌های جهان مانند کیلیان امباپه و وینیسیوس است. هر دو تیم شرایط کاملا متفاوتی را در سبک و نوع چینش دنبال می کنند و به دنبال پیشبرد اهداف خود از جهت حفظ کلاس جهانی خودشان هستند.

الکلاسیکو ستاره‌های جهان؛ ارزش بازیکنان رئال و بارسا چقدر است؟

رویکرد‌های متفاوت: فوق ستاره‌های رئال مادرید مقابل لاماسیا بارسلونا

تنها ۲۳ درصد از تیم اصلی رئال مادرید اسپانیایی هستند و ۱۷ بازیکن خارجی لیست ۲۲ نفره آن‌ها را تشکیل می‌دهند. میانگین سنی تیم آن‌ها ۲۷.۱ سال است و آن‌ها فقط سه بازیکن آکادمی دارند. قابل ذکر است که هیچ یک از ۱۵ بازیکن ارزشمند رئال مادرید در حال حاضر اهل اسپانیا نیستند. در سوی دیگر، بارسلونا در میان مشکلات مالی اخیر خود، به آکادمی بسیار موفق لاماسیا خود بازگشته است. شایان ذکر است، بارسا در حال حاضر تنها ۸ بازیکن خارجی در کل تیم اصلی خود دارد که ۶۹ درصد از تیم آن‌ها اسپانیایی است. ۱۲ فارغ التحصیل آکادمی در حال حاضر برای بارسلونا در این فصل در لالیگا حضور داشته اند و میانگین سنی تیم آن‌ها تنها ۲۴.۶ سال است.

الکلاسیکو ستاره‌های جهان؛ ارزش بازیکنان رئال و بارسا چقدر است؟

بارسلونا - پیدا کردن هویت دوباره

در سال ۱۹۹۸، لوئیس فن خال، سرمربی هلندی، در اولین حضورش در بارسلونا، اعلام کرد: «من رویای این را دارم که تیمی قهرمان جام اروپا شود که کاملاً از بازیکنان سیستم جوانان ما تشکیل شده است.» این مرد هلندی نقش مهمی در ساخت آکادمی لاماسیا به شکل امروزی ایفا کرد و برای اولین بار به تعدادی از بازیکنان آکادمی که فوق ستاره‌های جهان مانند ژاوی، آندرس اینیستا و کارلوس پویول بودند، وارد صحنه شد. در طول موفقیت خود در قرن ۲۱، که در آن‌ها چهار عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ کسب کردند، این تیم دارای ستون فقرات بازیکنان آکادمی بود.

الکلاسیکو ستاره‌های جهان؛ ارزش بازیکنان رئال و بارسا چقدر است؟

با این حال، پس از فروش رکورد جهانی ۲۲۲ میلیون یورویی نیمار به پاری سن ژرمن در سال ۲۰۱۷، باشگاه رویکرد خود را تغییر داد و تقریباً منجر به از کار افتادن بارسلونا شد. آن‌ها مجموعاً ۳۹۰ میلیون یورو برای فیلیپه کوتینیو، عثمان دمبله و آنتوان گریزمان در تلاش برای پر کردن جای خالی نیمار خرج کردند، اما این سه نفر نتوانستند قیمت‌های سنگین خود را توجیه کنند؛ بنابراین بارسلونا را با ضرر‌های هنگفت از نظر دستمزد و هزینه نقل و انتقالات ترک کردند. به نظر می‌رسد که بارسلونا بالاخره در حال بازگشت به خط تولید استعداد‌های خود است. همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، هزینه‌های باشگاه در دو فصل گذشته به شدت کاهش یافته است.

نسل کنونی جوانانی که از راه می‌رسند به نظر می‌رسد که نسل طلایی لاماسیا هستند. لامین یامال در سن ۱۷ سالگی که در حال حاضر ارزش بازاری ۱۵۰ میلیون یورویی دارد. پائو کوبارسی هافبک میانی (ارزش بازار: ۴۰ میلیون یورو) فقط ۱۷ سال دارد و بسیار فراتر از سال‌های خود بازی می‌کند. مارک کاسادو، هافبک ۲۱ ساله (ارزش بازار: ۱۵ میلیون یورو) قبلاً بازی را ماهرانه می‌خواند و در مقابل هافبک باتجربه بایرن فوق العاده بود. فرمین لوپز (۵۰ میلیون یورو) بازیکن ۲۱ ساله دیگری است که در ترکیب اصلی بارسا در خانه به نظر می‌رسد. پدری (که محصول لاماسیا نبود و در جزیره تنریف بزرگ شد) و گاوی که اخیراً از یک مصدومیت طولانی مدت بازگشته‌اند، تقریباً از قبل در این تیم کهنه سرباز هستند و به ترتیب تنها ۲۱ و ۲۰ سال دارند. در حال حاضر فلیک می‌تواند رویای فن خال را محقق کند و تیمی کامل از آکادمی را به میدان بفرستد.

الکلاسیکو ستاره‌های جهان؛ ارزش بازیکنان رئال و بارسا چقدر است؟

ترکیب بالا، علیرغم اینکه قدرتمند نیست، اما با حذفیات قابل توجهی مانند روبرت لواندوفسکی و رافینیا که در فرم خوبی هستند، بارسا هنوز تیمی است که می‌تواند رقابت کند. تمام بازیکنان فوق در بارسلونا بازی کرده‌اند. دنی اولمو که تابستان امسال با مبلغ ۵۵ میلیون یورو به باشگاه بازگشت و دروازه بان اینیاکی پنیا تنها دو بازیکن بالای ۲۳ سال حاضر در تیم هستند. پس از چندین سال تلاش، زمان هیجان انگیزی است که دوباره هوادار بارسلونا شوید، به نظر می‌رسد فرهنگ باشگاه در حال بازسازی است. با این حال، این گروه جوان مطمئناً در ال کلاسیکو امروز در برنابئو مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *