نجات ۴ نفر پس از ۱۷ ساعت تلاش بی‌وقفه نجاتگران هلال‌احمر آذربایجان شرقی

12:43 - 04 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۴۰۹
دسته بندی: جامعه ، حوادث
نجات ۴ نفر پس از ۱۷ ساعت تلاش بی‌وقفه نجاتگران هلال‌احمر آذربایجان شرقی
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی، در پی بارش سنگین برف و گیرافتادگی چهار چوپان از اهالی روستای بیرق تبریز در کولاک ارتفاعات موتال، تیم‌های امدادی هلال‌احمر استان پس از ۱۷ ساعت تلاش بی وقفه، افراد گرفتار را به منطقه امن انتقال دادند.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی؛ حمید منجم جمعیت هلال احمر استان گفت: در ساعت ۱۷:۰۰ چهارشنبه ۲ آبان ماه، گزارشی مبنی بر گیر افتادن ۴ نفر از اهالی روستا بیرق با ۱۸۰۰ راس احشام در برف و کولاک دامنه کوه موتال از ارتفاعات سهند اعلام شد. بالافاصله تیم‌های عملیاتی متشکل از ۹ نفر در قالب ۳ تیم از پایگاه‌های امداد و نجات کوهستان عون‌بن علی، واکنش سریع استان و شعبه تبریز با هماهنگی‌های لازم به منطقه اعزام شدند.

سیدی با اشاره به شرایط سخت جوی و صعب‌العبور بودن منطقه، گفت: عملیات نجات در شرایط بسیار سخت و با استفاده از تجهیزات تخصصی از جمله خودروی سخت‌گذر آرگو انجام شد. نجاتگران هلال احمر با تلاش شبانه‌روزی و ایثارگری، موفق شدند پس از ۱۷ ساعت، افراد گرفتار را به سلامت از میان برف و کولاک خارج کرده و به محل امن انتقال دهند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *