آخرین اخبار و حواشی انتخابات آمریکا ۲۰۲۴/ رقابت ترامپ و هریس در نظرسنجی‌ها فشرده‌تر شد

11:56 - 04 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۴۰۰
آخرین اخبار و حواشی انتخابات آمریکا ۲۰۲۴/ رقابت ترامپ و هریس در نظرسنجی‌ها فشرده‌تر شد
بررسی نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رقابت میان ۲ نامزد اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا فشرده شده و برخی رای‌دهندگان هنوز نامزد مورد نظر خود را انتخاب نکرده‌اند.

خبرگزاری میزان - نامزد‌های انتخاباتی آمریکا در تلاش هستند تا از فرصت موجود بیشترین استفاده را برای جلب حمایت گروه‌های مختلف ببرند. این درحالی است که تنها ۱۲ روز تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا باقی مانده است. 

ازسوی دیگر نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتی رقابتی فشرده و نزدیک را برای دونالد ترامپ، نامزد انتخاباتی جمهوری‌خواه و کامالا هریس، رقیب دموکرات وی، نشان می‌دهد.

 نظرسنجی تازه‌ای که ازسوی فایننشال‌تایمز منتشر شد، نشان می‌دهد که ترامپ اندکی از هریس پیشی گرفته است. 

نتایج این نظرسنجی که ازسوی فایننشال‌تایمز و دانشکده بازرگانی راس دانشگاه میشیگان انجام شد، نشان داد که ۴۴ درصد از پاسخ‌دهندگان به ترامپ برای مدیریت اقتصاد اعتماد دارند، در حالی که این رقم برای هریس ۴۳ درصد است.

در همین حال، براساس نتایج نظرسنجی پایگاه فایوترتی‌ایت FiveThirtyEight، هریس در نظرسنجی‌های ملی کمی جلوتر بوده و با ۱.۷ درصد از ترامپ پیشی گرفته است.

آخرین اخبار و حواشی انتخابات آمریکا ۲۰۲۴/ رقابت ترامپ و هریس در نظرسنجی‌ها فشرده‌تر شد

با این حال، روند بلندمدت نشان می‌دهد که این رقابت در حال نزدیک‌تر شدن است.

در حالی که نظرسنجی‌های ملی بینشی کلی درمورد تمایل رای‌دهندگان ارائه می‌کنند، پیروز نهایی انتخابات ازسوی آرا الکترال کالج تعیین می‌شود که نتایج را در هر ایالت منعکس می‌کند.

۷ ایالت کلیدی که می‌توانند تعیین‌کننده انتخابات باشند، عبارتند از پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، جورجیا، میشیگان، آریزونا، ویسکانسین و نوادا. 

این ایالت‌ها در مجموع ۹۳ رای الکترال کالج را به خود اختصاص داده‌اند. 

آخرین اخبار و حواشی انتخابات آمریکا ۲۰۲۴/ رقابت ترامپ و هریس در نظرسنجی‌ها فشرده‌تر شد

براساس نظرسنجی پایگاه فایوترتی‌ایت، حمایت از هریس در میشیگان به میزان اندکی افزایش یافته و از کمتر از ۰.۵ درصد به ۰.۷ درصد رسیده است. 

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در ویسکانسین نیز کمی جلوتر است. در همین حال، ترامپ برتری اندکی در مقایسه با هریس در پنسیلوانیا دارد و در کارولینای شمالی، آریزونا و جورجیا برتری بیشتری دارد.

حضور هریس و اوباما در جورجیا

کامالا هریس برای نخستین‌بار با باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در یک تجمع انتخاباتی در ایالت جورجیا حضور یافت. 

رسانه‌های آمریکایی هدف از این تجمع را تحت تاثیر قرار دادن رای‌دهندگان سیاه‌پوست عنوان کردند. 

هریس در تجمع انتخاباتی در شهر کلارکستون گفت: مبارزه ما مبارزه برای آینده است. نامزد دموکرات‌ها در جریان سخنرانی خود به موضوع‌های مهم برای رای‌دهندگان، یعنی کاهش هزینه‌های درمانی، مسکن و مواد غذایی پرداخت. 

باراک اوباما نیز خشم خود را متوجه ترامپ کرد و نامزد جمهوری‌خواهان را به‌خاطر آنچه شکست‌هایش در کنترل همه‌گیری کرونا، بی‌کفایتی عمومی‌اش و خواند، مورد انتقاد قرار داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *