۱۷ دادگاه علنی برخط در حوزه‌های قضایی استان سمنان برگزار خواهد شد

11:24 - 04 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۳۹۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۷ دادگاه علنی برخط در حوزه‌های قضایی استان سمنان برگزار خواهد شد
علاقمندان به مباحث حقوقی و عموم شهروندان می‌توانند از تاریخ ۵ لغایت ۹ آبان ماه از طریق حضور در دادگاه‌های علنی بر خط شعب عمومی حقوقی حوزه‌های قضایی بسطام، شاهرود و گرمسار از موضوعات مطروحه آن شعب قضایی استان سمنان مطلع شوند.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام و المسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: دستگاه قضایی استان سمنان استفاده از ظرفیت‌های جدید فناوری اطلاعات قوه قضاییه در مسیر تسریع و تسهیل دادرسی الکترونیک برخط را به صورت جدی پیگیری و مورد بهره برداری قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در همین راستا مسئولان حوزه‌های قضایی سراسر استان مکلف هستند؛ برگزاری دادگاه علنی برخط را از شعب حقوقی و کیفری و دادگاه‌های صلح پیگیری کرده و این سیصد و بیست ویکمین (۳۲۱) دادگاه‌های علنی برخط است که در هفته جاری در استان سمنان برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: در روز شنبه ۵ آبان ماه سال جاری تعداد ۴ دادگاه علنی برخط در شعب حوزه‌های قضایی بسطام و شاهرود شامل؛ شعبه سوم دادگاه عمومی بخش بسطام در ساعت ۹ با موضوع اعلام بطلان معامله و مطالبه غرامت و شعبه پنجم دادگاه عمومی حقوقی شاهرود در ساعات ۱۰ و ۱۰:۴۵ با موضوعات خلع ید و اثبات قرارداد اجاره و شعبه چهارم دادگاه عمومی حقوقی شاهرود در ساعت ۱۲ با موضوع مطالبه خسارت و سفته برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در روز‌های یکشنبه و دوشنبه ۶ و ۷ آبان ماه تعداد ۴ دادگاه علنی بر خط در شعبه سوم دادگاه عمومی حقوقی شهرستان شاهرود به ترتیب در ساعات ۹ و ۱۰ با موضوعات خسارت تاخیر تادیه و دعاوی مالی غیر منقول و در ساعات ۸ و ۱۰ با موضوعات تنظیم سند رسمی و ابطال رأی داوری برگزار خواهد شد.

همچنین در روز سه شنبه ۸ آبان ماه تعداد ۵ دادگاه علنی برخط که در شعبه اول دادگاه عمومی حقوقی گرمسار در ساعات ۸، ۱۱، ۱۰ و ۱۲ با موضوعات اعسار از هزینه دادرسی و اعسار از محکوم به و در شعبه پنجم دادگاه عمومی حقوقی شاهرود در ساعت ۹:۱۵ با موضوع مطالبه وجه برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: در روز چهارشنبه ۹ آبان ماه تعداد ۴ دادگاه علنی بر خط دیگر در شعبه اول دادگاه عمومی حقوقی گرمسار در ساعات ۸، ۱۰:۳۰، ۹ و ۱۱:۳۰ با موضوعات ابطال عملیات اجرایی، تقسیم ترکه، ابطال سند رسمی و اعلام بطلان معامله و اثبات حیله و تقلب منتهی به صدور حکم برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری گفت: امکان مشاهده و حضور مجازی عموم مردم در این دادگاه وجود دارد و با زیر ساخت‌های مطمئن و مناسبی که در قوه قضائیه راه اندازی شده است نیاز به حضور فیزیکی نیست.

رئیس کل دادگستری استان سمنان برگزاری دادگاه علنی برخط را از موارد اشاره شده در اصل ۱۶۵ قانونی اساسی و ماده ۳۵۲ قانون آئین دادرسی کیفری دانست و افزود: افزایش دانش حقوقی مردم ضرورت دارد و علاقمندان به مباحث حقوقی و قضایی و جلسات دادگاه‌ها می‌توانند به صورت برخط و از طریق نشانی https://skyroom.adliran.ir/ch/edu-semnan ۱ و وارد کردن شناسه کاربری user-semnan و رمز عبور۱۲۳۴ در این دادگاه علنی حضور یابند.

وی در خاتمه تأکید کرد: برگزاری تمامی دادگاه‌های علنی برخط مراجع قضایی استان سمنان از طریق صفحه اطلاع رسانی در پیام رسان‌های ایرانی ایتا و روبیکا به نشانی @akhbar_dadsm و تارنمای رسمی دادگستری به نشانی https://dadgostari-sm.eadl.ir/ اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگاه برخط

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *