موسیمانه: از کی‌روش و پاتوسی برای حضور در استقلال مشورت گرفتم/ اعتماد به نفس بازیکنان باید برگردد

10:10 - 04 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۳۸۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
موسیمانه: از کی‌روش و پاتوسی برای حضور در استقلال مشورت گرفتم/ اعتماد به نفس بازیکنان باید برگردد
سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال گفت: یک روز زمان زیادی نیست تا بتوانیم دانش فنی خودمان را پیاده کنیم. تنها راه بالا آمدن این است که مسابقات را ببریم.

خبرگزاری میزان - پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام چند روز گذشته پیتسو موسیمانه به عنوان سرمربی جدید استقلال معرفی شد و امروز (جمعه چهارم آبان‌ماه) مراسم معارفه این مربی نیز برگزار شد. 

در این مراسم تعدادی از پیشکسوتان استقلال از جمله پرویز مظلومی، بیژن طاهری، علی جباری و سعید مراغه‌چیان نیز حضور داشتند. پیتسو موسیمانه در بدو ورود به مراسم معارفه با محاصره عکاسان و خبرنگاران مواجه شد. 

سمیعی: از ابتدای فصل دچار مسائل زیادی بودیم

فرشید سمیعی در مراسم معارفه پیتسو موسیمانه به عنوان مدیرعامل استقلال، پیش از آغاز صحبت‌های موسیمانه اظهار داشت: از ابتدای فصل دچار مسائل زیادی بودیم، اما به خاطر کاهش یا افزایش نیافتن تنش نسبت به آنها سکوت کردیم تا مسائل آنگونه که باید پیش برود. 

وی افزود: در مراسم معارفه سرمربی جدید تیم نیز نمی‌خواهم به آن مسائل بپردازم. خیلی از مواردی که گفته شد بدلیل بی‌اطلاعی از معضلات و مشکلات باشگاه بود. به صرف حضور در استقلال در سال‌های دور اظهارنظر کردند و ما از همه انتقادات استقبال می‌کنیم،‌اما ای کاش قبل از آن اطلاعات دقیقی از وضعیت باشگاه می‌گرفتند.

وی ادامه داد: در خدمت پرویز مظلومی و بیژن طاهری هستیم که در مدیریت استقلال حضور داشته و اطلاعات جامع و کاملی از مسائل باشگاه دارند. برخلاف سایر مدیران که اطلاعی از مسائل نداشته و وقتی به استقلال می‌آمدند از حجم مشکلات شگفت‌زده می‌شدند بدلیل حضور چندین ساله در باشگاه با اکثر این مشکلات آگاه بودم. 

مدیرعامل استقلال اضافه کرد: یکی از معضلات این بود که در ابتدای فصل انجام نشدن تعهدات نسبت به بازیکنان در ۳_۲ فصل گذشته باعث شد بودجه عظیمی که متناسب با بودجه یک تیم لیگ برتری است فقط در همان زمان هزینه کنیم تا بتوانیم بازیکنان فصل گذشته خود را پای میز مذاکره بیاوریم.

موسیمانه: از کی‌روش و پاتوسی برای حضور در استقلال مشورت گرفتم/ اعتماد به نفس بازیکنان باید برگردد

 

پیتسو موسیمانه در بخش ابتدایی مراسم معارفه خود اظهار داشت: از مدیرعامل و باشگاه تشکر می‌کنم که من را به عنوان سرمربی انتخاب کردند. از پیشکسوتان که حضور دارند تشکر می‌کنم. ممنونم از هواداران تیم که باعث شد من از ابتدا انرژی بگیرم. قلب‌های آبی زیادی گرفتم و همه این موضوعات باعث شد بیام ایران و در استقلال. قبل از اینکه قراردادی را امضا کنم آن عشق از سوی هواداران بود که من را مجاب کرد به استقلال بروم.

وی افزود: طی تحقیقاتی که داشتم از دوستم کارلوس کی‌روش به عنوان کسی که در کادر آفریقای جنوبی بود و همینطور آیاندا پاتوسی مشورت گرفتم و این شد که تصمیم گرفتم به اینجا بیایم. خیلی خوشحال هستم و از تاریخچه باشگاه خبر دارم. از انتظارات هواداران خبر دارم. می‌دانیم که در مسابقات مختلف حضور داریم، اما در فوتبال احتیاج به زمان داریم. باید به سرعت به شرایط خوبمان برگردیم.

او تصریح کرد: تیممان مقابل النصر خوب بازی کرد و نشان دادند که حرف‌های زیادی برای گفتن داریم. ما تلاش می‌کنیم و من اینجا هستم تا این کار را انجام دهم. جلسه تمرینی که برگزار کردیم خوب بود و من یک روز فرصت دارم تا بازی بعدی. یک روز زمان زیادی نیست تا بتوانیم دانش فنی خودمان را پیاده کنیم. تنها راه بالا آمدن این است که مسابقات را ببریم. درمورد بازیکنان نیاز است که بازیکنان اعتماد به نفسشان برگردد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تاکید کرد: در کنار پیروزی‌ها، باید فرهنگ تیمی را عوض و راهی را که می‌خواهیم، پیدا کنیم. پشت هر تاکتیک و تکنیک تفکر درست وجود دارد و اگر نباشد هیچ وقت نمی‌توانید موفق باشید. ما باید به لوگو و برند استقلال احترام بگذاریم و برای آن بازی کنیم. نباید تفکر انفرادی داشته باشیم و برای قهرمانی می‌بایست تفکرمان تیمی باشد. به بازیکنان گفتم اگر نظم و احترام نسبت به تیم نداشته باشیم هیچ راهی برای‌مان وجود ندارد.

موسیمانه در ادامه متذکر شد: ما باید وضعیت تیم را به خصوص در بخش هجومی بهبود ببخشیم. اگر گل نزنیم که نمی‌توانیم برنده شویم. باید کم کم قضیه زدن گل و کار‌های هجومی را افزایش دهیم. البته معنی این حرف‌ها این نیست که دفاع را فراموش کنیم. تیم ما در بازی قبلی سه گل خورده است. مسئله ساده‌ای است که باید گل نخوریم و گل بزنیم، اما در فوتبال این کار سخت است. اگر بالانس گل نخوردن و گل زدن را داشته باشیم، همه چیز ایده‌آل است، اما در کنار آن باید روحیه را به بازیکنان القا کنیم.

سرمربی جدید استقلال خاطرنشان کرد: آن‌ها پیش از این بازی متفاوتی با آنچه در ذهن ماست انجام داده‌اند. طبیعی است باید این قضیه را بهبود ببخشیم. باید به بازیکنان زمان بدهیم تا رو به جلو و به سمت برد و گل زدن کار کنند. اگر گل نزنید نمی‌توانید برنده باشید. باید آرام آرام این روند را بهبود بخشیده و هجومی کار کردن را افزایش بدهیم، اما این به معنی فراموش کردن دفاع نیست. دیدید در آخرین بازی لیگ استقلال ۳ گل خورد.

موسیمانه عنوان کرد: ساده است هم باید مراقب دفاع باشید تا گل نخورید و هم گل بزنید، اما بالانس کردن این قضیه سخت است. اگر بتوانیم این کار را انجام بدهیم خیلی ایده‌آل است و برنده می‌شویم. جدا از آن باید روحیه تیمی را القا کنیم. میانگین سنی تیم مقداری بالاست. باید آرام آرام تیم را مقداری جوان کنیم تا دوندگی، اشتیاق و انگیزه تیم بیشتر شود. این کار هم نیاز به زمان دارد تا انرژی تیم را با بازیکنان جوان ایرانی بیشتر کنیم. همزمان نیاز به تجربه بازیکنان باتجربه هم داریم. 

وی افزود: باید راه مناسب برای وضعیت تیم را پیدا کنم. باید با داشته‌های خود بالانس را به وجود آورده و توصیه‌های لازم را به بازیکنان داشته باشم. این امکان‌پذیر نیست مگر با کمکی که اطرافیان و دستیاران ایرانی من انجام می‌دهند. هرچند از یک کشور با فرهنگ فوتبالی متفاوتی آمده‌ایم، اما باید مفاخر ایرانی و دستیاران ایرانی که کنار من هستند، این شناخت را به ما بدهند. همیشه سعی دارم درباره شرایط تیم مشورت بگیرم.

سرمربی استقلال تصریح کرد: اعتقاد دارم آدم‌های درستی پشت سر و کنار من هستند. هرچند فقط ۲ روز است به ایران آمده‌ام و شناخت زیادی ندارم، اما همه ما برای یک هدف یعنی کمک به برند استقلال فعالیت می‌کنیم.

موسیمانه گفت: تجربه کار با تیم‌های بزرگ مثل استقلال را دارم. مبحث جدیدی برای من نیست و این کار را قبلا هم انجام دادم. امیدوارم بتوانم تغییرات را صورت بدهم، زیرا دیگر زمانی برای پایین رفتن نداریم بلکه باید تیم را بالا بیاوریم. تنها نمی‌توانم چنین کاری کنم، زیرا من بازی نمی‌کنم و باید با کار تیمی انجامش بدهیم. به بازیکنان خود اعتقاد دارم. آن‌ها از چیزی که ما می‌خواهیم پیروی می‌کنند. همه ما یک هدف مشترک به نام استقلال داریم. می‌دانم ۲ ستاره روی لوگوی باشگاه چیست. خود من هم پیش از این ۳ ستاره کسب کرده و ۳ بار در جام جهانی باشگاه‌ها بوده‌ام. 

وی خاطرنشان کرد: مقابل تیم‌های بزرگی مثل بارسلونا بازی کرده‌ام. این مبحث جدید نیست. می‌دانم کار ساده‌ای هم نداریم، اما با حمایت مدیریت و کادرفنی، ابتدا باید ذهنیت تیم را عوض کنیم و پس از آن با آوردن برخی بازیکنان که بتوانند تیم را به سطح بالاتری ببرند شرایط تغییر را به وجود آوریم. رئال مادرید را مثال می‌زنم که با وجود حضور بازیکنان بزرگ مثل رونالدو و بنزما در ترکیب این تیم در گذشته هر بار به دنبال آوردن بازیکنان جدید و کیفیت تازه هستند.

سرمربی استقلال اضافه کرد: چنین تیم‌هایی همیشه تحت فشار هستند. من معجزه‌گر نیستم، اما مربی هستم که خوب نتیجه گرفته و فکر می‌کنم بتوانم به تیم کمک کنم. از همین فردا کار ما شروع می‌شود. فقط یک روز وقت داشتم، اما هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست. اعتقاد دارم برنده می‌شویم و چرا نباید ببریم؟ برای بازیکنان دیدار با النصر را مثال زدم. گفتم هرچند دیدار با خیبر با آن دیدار قابل قیاس نیست، زیرا در آن مسابقه سادیو مانه یا رونالدو درون زمین بودند، اما فردا باید با همین تفکر خوب دفاع کردن همراه با بهبود بخشیدن وضعیت خط حمله به زمین برویم. به آن‌ها گفتم وقتی در لیگ ایران ۳ گل می‌خورید، اما مقابل النصر یک گل یعنی ایراد تفکری دارید و باید ذهنیت عوض شود.

موسیمانه تصریح کرد: روز گذشته سعی کردیم بیشتر روی زمین کار کنیم. من بهترین خود و هرچه در توان دارم در استقلال می‌گذارم. کادرفنی‌ام ۱۱ سال است با من هستند که مانند سایر ارکان باشگاه تمان توان خود را برای تغییر شرایط به کار می‌گیرند.

وی افزود: امیدوارم ورزشگاه پر از تماشاگر باشد. هواداران از استقلال حمایت کرده و به ما انرژی بدهند. فشار را روی بازیکنان بگذارند و به ما انگیزه بدهند. اگر انرژی برای ما ایجاد شود می‌توانیم تغییرات را صورت بدهیم. از حمایت همه تشکر می‌کنم و بهترین‌ها را می‌خواهم. امیدواریم آنچه می‌خواهیم در زمین ببینیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *