نشست بررسی ابعاد حقوقی حملات تروریستی به‌ حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد

12:51 - 03 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۳۱۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
نشست بررسی ابعاد حقوقی حملات تروریستی به‌ حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد
نشست بررسی ابعاد حقوقی حملات تروریستی به‌حرم مطهر شاهچراغ (ع) همزمان با سالروز حمله دوم تروریستی به این مکان مقدس با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس و مسئولان قضایی، اجرایی و تقنینی کشور در شیراز برگزار شد.

خبرگزاری میزان- نشست بررسی ابعاد حقوقی حملات تروریستی به‌حرم مطهر شاهچراغ (ع) همزمان با سالروز حمله دوم تروریستی به این مکان مقدس با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس و مسئولان قضایی، اجرایی و تقنینی کشور در شیراز برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در این نشست با بیان اینکه اقدامات غیرانسانی و ضد بشری تروریستی با هیچ منطق و مسلکی سازگار نیست و خلاف انسانیت و حقوق بشر است گفت:اگر در مقابل این گونه اقدامات ساکت بنشینیم عاملان و آمران اصلی متجری‌تر از گذشته به جنایت و ترور ادامه می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید صدراله رجایی نسب حمله سبوعانه به زن، کودک، پیر و جوان در یک آن هم در یک مکان زیارتی نشان دهنده ضعف دشمن و حامیان ترور است که متاسفانه همین روند امروز در غزه و لبنان نیز شاهد هستیم.

رئیی کل دادگستری استان فارس اقدام حقوقی مرکز وکلای قوه قضاییه در پیگیری ابعاد حقوقی این فاجعه تروریستی و پیگیری آن در مجامع بین المللی در حال انجام است را اقدامی قابل اهمیت دانست و تصریح کرد: این پیگیری قانونی مورد حمایت قضات، وکلا و حقوقدانان است و بی تردید اگر آمران و عاملان اصلی تروریسیم در صحنه بین‌الملل محکوم شوند دیگر شاهد این اقدامات ضد انسانی نخواهیم بود.

وی ابراز امیدواری کرد مجامع بین‌المللی در ادامه پیگیری حقوقی انجام شده توسط مرکز وکلای قوه قضاییه با صدور احکام قاطع و بازدارنده عاملان اصلی را مجازات کنند تا دیگر هدف قرار گرفتن افراد بی گناه در نتیجه اقدامات تروریستی نباشیم.

گفتنی است نشست بررسی ابعاد حقوقی حملات تر‌ریستی به حرم شاهچراغ (ع) صبح امروز با حضور خانواده‌های معظم شهدای این حملات در سالن شهید دستغیب حرم شاهچراغ (ع) برگزار شد.

انتهای پیام 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *