۳۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان پارسیان استان هرمزگان رفع تصرف شد

18:42 - 02 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۲۲۴
دسته بندی: قضایی ، دادگستری
۳۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان پارسیان استان هرمزگان رفع تصرف شد
رئیس دادگستری حوزه قضایی شهرستان پارسیان از رفع تصرف ۳۳ هکتار از اراضی ملی در روستای فارسی از توابع این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری میزان - حسین عباسی رئیس دادگستری شهرستان پارسیان اظهار کرد: در راستای صیانت از حقوق بیت المال و با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری هرمزگان مبنی بر مقابله همه‌جانبه و بدون اغماض با متجاوزان و متعدیان به اراضی ملی و منابع طبیعی و متخلفانی که مبادرت به تغییر کاربری اراضی زراعی می‌کنند، با دستور قضایی، ۳۳ هکتار از اراضی ملی در روستای فارسی رفع تصرف شد.

رئیس دادگستری شهرستان پارسیان تصریح کرد: رفع تصرف این زمین‌ها پس از استعلام از مراجع ذی صلاح و گزارش آن‌ها در خصوص عدم احراز مالکیت متصرفان انجام شده است.

وی ارزش تقریبی این اراضی را ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: پس از رفع تصرف اراضی مورد نظر توسط یگان حفاظت از منابع طبیعی، با حضور مسئولان قضایی در محل، این زمین‌ها به بیت المال اعاده شد.

رئیس دادگستری شهرستان پارسیان همچنین تأکید کرد: همه دستگاه‌ها باید ضمن اتخاذ تدابیر پیشگیرانه با تمام توان در جهت پاسداری و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی تلاش کنند و مجموعه دادگستری نیز در این امر خطیر به آن‌ها کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *