مدیرکل دفتر مجلس و نمایندگان قوه قضاییه: بازدید نمایندگان مجلس از زندان‌ها باعث ارائه خدمات بهتر به جامعه کیفری و زندانیان می‌شود

13:30 - 02 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۰۵۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
مدیرکل دفتر مجلس و نمایندگان قوه قضاییه: بازدید نمایندگان مجلس از زندان‌ها باعث ارائه خدمات بهتر به جامعه کیفری و زندانیان می‌شود
مدیرکل دفتر مجلس و نمایندگان قوه قضاییه با بیان اینکه بازدید از زندان‌ها باعث ارائه خدمات بهتر به جامعه کیفری و زندانیان می‌شود گفت: نمایندگان با حضور در واحدهای قضایی می‌توانند مشکلاتی که وجود دارد را از نزدیک احصا کنند.

در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی روز گذشته ۱ مهرماه ۱۴۰۳ از زندان اوین بازدید کردند.

در جریان این بازدید محمدحسن پیرزاده، مدیرکل دفتر مجلس و نمایندگان قوه قضاییه در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اینکه ریاست قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی روش‌ها و رفتارهای نوینی ارائه کرده است اظهار کرد: برای تعامل برنامه‌ریزی شده تفاهمی بین قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی در مجلس یازدهم تنظیم شد و در دوره مجلس جدید نیز مجدد بروزرسانی شد.

مدیرکل دفتر مجلس و نمایندگان قوه قضاییه با بیان اینکه اشکالات، نواقص و نیازهای موجود در تفاهمنامه جدید بین نمایندگان و این قوه قضاییه دیده شد گفت:  یکی از موارد تفاهم بازدید نمایندگان از مراجع قضایی، ساختمان‌های قوه قضاییه، سازمان‌های قوه قضاییه از جمله زندان‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه در دوره گذشته موارد متعددی مورد بازدید نمایندگان قرار گرفت و در این دوره نیز انجام خواهد شد ادامه داد: این بازدیدها به شناخت نمایندگان از کمبودها، امکانات و اشکالات موثر است و کمک می‌کند در هنگام تصویب و اصلاح قوانین به نیازمندی‌های جامعه هدف توجه شود.

پیرزاده با بیان اینکه بازدید از زندان‌ها باعث ارائه خدمات بهتر به جامعه کیفری و زندانیان می‌شود گفت: در بازدید از زندان اوین و مذاکره با محکومینی که در زندان بودند نمایندگان از آسیب‌ها و معضلاتی که در این جامعه وجود دارد آگاه شدند و امیدواریم این مسیر، تعاملی را برای اصلاح قوانین و ایرادهای موجود در نظام قانونی یا قانون‌گذاری ایجاد کند.

وی در پایان بیان کرد: بازدید از مجتمع‌های قضایی، واحدهای قضایی و دادگاه‌ها در دسترس بوده و اکنون نیز وجود دارد. نمایندگان با حضور در واحدهای قضایی می‌توانند مشکلاتی که وجود دارد را از نزدیک احصا کنند و این جلسات باعث تحقق ادراک مشترک بین نمایندگان مجلس و قوه قضاییه در موضوعات مختلف خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *