قدردانی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از فعالیت واحد اشتغال زندان‌ها/ قوانین حوزه مالی و مهریه باید اصلاح شود

10:28 - 02 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۰۲۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
تعداد نظرات: ۲ دیدگاه
قدردانی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از فعالیت واحد اشتغال زندان‌ها/  قوانین حوزه مالی و مهریه باید اصلاح شود
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ضمن قدردانی از فعالیت واحد اشتغال زندان‌ها گفت: هنگامی که محکومیت افراد به اتمام می‌رسد می‌توانند از ظرفیت و مهارتی که در واحد اشتغال کسب می‌کنند برای معیشت و بهبود وضعیت زندگی خود استفاده کنند.

روز گذشته سه‌شنبه ۱ مهرماه ۱۴۰۳ و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از زندان اوین بازدید کردند.  

در جریان این بازدید محمد سرگزی در گفت‌وگو با میزان بیان کرد: امروز مسائلی که سازمان زندان‌ها در حوزه فعالیت‌های خود با آن روبه‌رو است مورد بررسی قرار گرفت، از آنجایی که در ایام بررسی بودجه هستیم قرار شد بر اساس اولویت‌هایی که سازمان زندان‌ها به کمیسیون حقوقی و قضایی ارائه می‌کند جنبه‌های اعتباری مورد بررسی قرار بگیرد تا بتوانیم با ارائه تسهیلات رفع بخشی از مشکلات عمرانی، زیرساختی و معیشتی زندانیان را در بودجه ۱۴۰۴ پیگیری کنیم.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بیان کرد: در کنار این جلسه بازدیدی هم از بخش‌های مختلف زندان اوین از جمله واحد اشتغال و واحد مددکاری انجام شد و با برخی از مددجویانی که در این ندامتگاه حضور داشتند چهره به چهره گفت‌وگو کردیم.

وی با قدردانی از خدمات کارکنان سازمان زندانها بیان کرد: ارائه خدمت از سوی کارکنان خدوم سازمان زندان‌ها به این افراد در حد بسیار مناسبی بود و به طور مستمر موضوعات و مشکلات این مددجویان از ناحیه واحد کاری دنبال می‌شد.

سرگزی با اشاره به مواردی که زندانیان مطرح کردند افزود: برخی از موضوعات در همکلامی با این مددجویان مورد بررسی قرار گرفت. مشاهده کردیم که در برخی از موارد نیاز به اصلاح قوانین خصوصاً در حوزه مالی و مهریه وجود دارد.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: از آنجایی که در اولویت‌های  کمیسیون بحث اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی مورد بررسی است سعی می‌کنیم بتوانیم اصلاحاتی را در این حوزه انجام بدهیم و تمهیداتی را پیش بینی بکنیم تا زندانیان محکومیت‌های مالی بتوانند از تسهیلات پابند الکترونیک استفاده کنند.

وی با اشاره به بازدید از واحد اشتغال زندانی بیان کرد: همت عزیزان ما در سازمان زندان‌ها برای راه اندازی این واحد قابل تقدیر است ضمن اینکه حوزه‌های مددکاری را دنبال می‌کنند در حوزه اشتغال و مهارت آموزی زندان یک تلاش بی‌وقفه انجام می‌دهند.

سرگزی تاکید کرد: هنگامی که محکومیت افراد به اتمام می‌رسد و در جریان عادی زندگی قرار می‌گیرند می‌توانند از ظرفیت و مهارتی که در واحد اشتغال کسب می‌کنند برای معیشت و بهبود وضعیت زندگی خود استفاده کنند.

انتهای پیام/



فاضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۲
0
0
سلام
تورو خدا به داد ماهایی ک داریم مهریه میدیم برسید
گناهمون ازدواج بوده چرا باید تا آخر عمرمون روز و شبمون سیاه شه
خدا خیر بده به هر کی که فریادرسی بشه
سید
|
United States of America
|
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۲
0
0
حاجی قانون مهریه روعوض کن این همه زندان ها پرنشه وبقیه قانون ها که باعث حبس زدایی بشه
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *