عراقچی: اسرائیل به هر شکلی به ایران حمله کند به همان شکل پاسخ می‌دهیم

10:31 - 01 آبان 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۷۸۰
عراقچی: اسرائیل به هر شکلی به ایران حمله کند به همان شکل پاسخ می‌دهیم
وزیر امور خارجه در نشست خبری در کویت، گفت که رژیم صهیونیستی به هر شکلی به ایران حمله کند به ‎همان شکل پاسخ می‌دهیم.

خبرگزاری میزان - سیدعباس عراقچی وزیر امورخارجه که در ادامه رایزنی های دیپلماتیک در مورد تحولات منطقه به کویت سفر کرده است، روز سه‎شنبه در یک مصاحبه مطبوعاتی با حضور تعدادی از خبرنگاران رسانه‎ها و جراید مهم و پُرمخاطب کویت شامل القبس، الرأی، الانباء، النهار، الجريده، السیاسه، كويت‎تايمز، خبرگزاری کویت، تلويزيون الصباح، همچنین شبكه الجزيره، فرانس‎پرس و پرس تی‌وی شرکت کرد.

عراقچی با اشاره به اینکه کشورهای منطقه این توانایی را دارند که از طریق تلاش‌های مشترک، جلو یک فاجعه در منطقه را بگیرند، گفت: گفت‌وگوهایی که من در کشورهای منطقه داشتم، فکر می‌کنم یک تفاهم و درک مشترکی برای جلوگیری از تنش وجود دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه ما تمام تلاش خود را برای کاهش تنش به کار گرفته ایم، تاکید کرد: اما برای هر سناریویی هم آمادگی و هم قدرت مقابله داریم.

وی تاکید کرد: اسرائیل به هر شکلی به ایران حمله کند به همان شکل پاسخ می‌دهیم.

وزیر امور خارجه یادآور شد: حمله موشکی ایران به تاسیسات نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی یک حرکت دفاعی و پاسخی به حملات این رژیم بود.

عراقچی با اشاره به اینکه پیام ما کاملا شفاف است، بیان کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال گسترش جنگ است و ما باید جلو این فاجعه را در منطقه بگیریم.

وی با تاکید بر این موضوع که وضعیت در غزه و لبنان بحرانی است و باید حملات رژیم صهیونیستی متوقف شود، تصریح کرد: سیاست حسن‌همسایگان در دولت جدید جمهوری اسلامی ایران با قوت ادامه خواهد یافت.

وزیر امور خارجه یادآور شد: ما به دنبال توقف جنگ به شمول کل منطقه هم در غزه و هم در لبنان هستیم؛ البته ممکن است برای هر کدام از این‌ها مسیرهای مختلفی طی شود و ما همه این مسیرها را دنبال می کنیم.

عراقچی گفت: البته تصمیم‎‌گیری درباره آتش‎بس توسط خود لبنانی‎ها و فلسطینی‎ها صورت می‎گیرد.

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *