خانواده متوفیان حادثه معدن طبس صاحب‌خانه می‌شوند

10:14 - 30 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۵۸۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خانواده متوفیان حادثه معدن طبس صاحب‌خانه می‌شوند
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: یک واحد مسکونی تا یک ماه آینده به همه خانواده‌های جانباختگان حادثه معدن طبس که مشکل مسکن داشتند، واگذار می‌شود.

خبرگزاری میزان - به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی شامگاه یکشنبه در دیدار با استاندار خراسان جنوبی افزود: از مجموع متوفیان حادثه معدن طبس که ۵۲ نفر هستند ۱۶ نفر اهل خراسان جنوبی بودند.

وی ادامه داد: به همه خانواده‌های متوفیان حادثه معدن طبس در این استان واحد مسکونی با تجهیزات و امکانات کامل اهدا می‌شود.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی این واحد‌ها را از بنیاد مسکن خریداری کرده و تجهیزات نیز توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی هم گفت: در حادثه تلخ انفجار معدن طبس شاهد جان باختن ۴۹ نفر در محل حادثه بودیم همینطور ۱۶ نفر مصدوم شده بودند که با مرگ مغزی سه نفر آنها، تعداد متوفیان به ۵۲ نفر رسید.

جواد قناعت افزود: از ۱۳ مصدوم باقیمانده این حادثه ۱۲ نفر از بیمارستان ترخیص شدند البته برخی در حال ادامه روند درمان هستند، اما یک نفر هنوز در بیمارستان یزد بستری بوده و حال مساعدی ندارد.

وی بیان کرد: با تصمیمات مجموعه دولت اعم از وزارت راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و تعاون علاوه بر دیه، کمک‌های بلاعوض و برقراری مستمری خانواده‌های این حادثه، برای تامین مسکن خانواده جانباختگان یک واحد مسکونی نوساز و تمام کار نیز اهدا می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: قرار شد برای خانواده جانباخته استان یک واحد مسکونی نوساز با تجهیزات کامل واگذار شود که خرید و ساخت مسکن بر عهده وزارت راه و شهرسازی و تامین تجهیزات داخلی توسط وزارت صمت انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: در یک برنامه متمرکز در روز‌های آینده و با حضور میهمانانی از سطح کشور واحد‌ها به خانواده جانباختگان این حادثه اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *