معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان از دادگاه صلح بانه بازدید کردند

10:38 - 30 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۵۷۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان از دادگاه صلح بانه بازدید کردند
معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان از دادگاه صلح و شورای حل اختلاف شهرستان بانه بازدید کردند.

خبرگزاری میزان- به منظور بررسی نحوه اجرای قانون جدید شورا‌های حل اختلاف و راه اندازی دادگاه‌های صلح، معاون قضایی رئیس کل در امور دادگاه‌های صلح و شورای حل اختلاف، به همراه معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان کردستان از شعب دادگاه صلح و شورا‌های حل اختلاف شهرستان بانه سرکشی و بازدید کردند.
 
معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان طی بازدید به عمل آمده با رئیس دادگستری، دادستان، قضات شعب دادگاه‌های صلح، کارکنان شورا‌های حل اختلاف و صلح یاران شهرستان بانه دیدار و گفتگو کردند.

بهادر اسدی معاون حل اختلاف دادگستری کل استان در جریان بازرسی به عمل آمده با اشاره به ضرورت اجرای دقیق قانون جدید شورا‌های حل اختلاف افزود: اکثر دعاوی و جرایم در صلاحیت دادگاه صلح به صورت تک مرحله‌ای مورد رسیدگی قرار می‌گیرند و همین امر موجبات کاهش اطاله دادرسی را فراهم می‌کنند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف و یاران صلح و داوران حرفه‌ای و میانجیگران از راه‌های بسیار مهم و اثر گذار در زمینه گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه و کاهش کثرت ورود پرونده به دستگاه قضایی است.

اسدی در ادامه اظهار داشت: در قانون جدید امکان ارجاع پرونده جهت صلح و سازش به شورا طی سه مرحله قبل از رسیدگی، حین رسیدگی و مرحله اجرای حکم پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی جدی جهت جذب و بکارگیری افراد توانمند به عنوان صلح یار بایستی از اولویت‌های مهم حوزه‌های قضایی باشد.

اسدی با اشاره به راه اندازی دادگاه صلح در شهرستان بانه اظهار امیدواری کرد: تلاش برای مختومه نمودن پرونده‌های مطروحه از طریق صلح و سازش سرلوحه کار همکاران قضایی و اعضای شورای حل اختلاف و صلح یاران باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *