کاهش ۷ تا ۱۲ درجه‌ای دما و بارش در شمال کشور

9:38 - 30 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۵۷۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
کاهش ۷ تا ۱۲ درجه‌ای دما و بارش در شمال کشور
کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش و رگبار و رعدوبرق در برخی مناطق کشور از کاهش دمای ۷ تا ۱۲ درجه‌ای در شمال ایران خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز سامانه بارشی در نوار شمالی کشور فعال می‌شود و در برخی مناطق نوار شمال‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال‌شرق، افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است. همچنین با تقویت جریانات شمالی در غرب سواحل دریای خزر، بارش باران آغاز می‌شود که در مازندران و گیلان بارش‌ها شدت بیشتری دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روی ارتفاعات البرز غربی و استان‌های اردبیل و شمال آذربایجان‌شرقی، بارش‌ها به شکل باران و برف است از تداوم بارش و رعدوبرق در نوار شمالی کشور از فردا خبر داد.

نقشینه گفت: فردا در دامنه‌های البرز مرکزی، در غرب و جنوب‌غرب، افزایش ابر، باد شدید و رگبار و رعدوبرق رخ می‌دهد.

به گفته وی، فردا افزایش باد در مرکز، شرق و شمال‌شرق و چهارشنبه و پنجشنبه در غرب سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز، قزوین، تهران، دامنه‌های زاگرس در شمال استان‌های همدان و مرکزی، گاهی رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در شمال‌غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش‌ها به شکل باران و برف است. در جنوب‌غرب، جنوب، مرکز و شرق کشور، سامانه بارشی از روز چهارشنبه فعال است و سبب افزایش ابر، وزش باد و رگبار و رعدوبرق به ویژه برای شمال استان‌های بوشهر، فارس و کرمان می‌شود. جمعه نیز در شرق سواحل خزر و استان‌های واقع در شمال‌شرق، رگبار و برای جنوب غرب و جنوب کشور نیز در روز جمعه، رگبار پراکنده رخ می‌دهد. اوایل جمعه شب نیز این موج بارشی از شمال‌شرق خارج می‌شود.

وی ادامه داد: شنبه نفوذ جریانات شمالی مجددا برای سواحل دریای خزر و اردبیل، گیلان و مازندران، سبب آغاز بارش‌ها می‌شود.

به گفته نقشینه، از امروز تا چهارشنبه دمای هوا در نیمه شمالی کشور ۷ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد و بارش در نقاط سردسیر در شمال‌غرب و ارتفاعات البرز به شکل برف پیش‌بینی شده است. دریای خزر و خلیج‌فارس تا چهارشنبه مواج و متلاطم است.

وی افزود: بیشینه دمای تهران امروز به ۲۲ درجه و فردا به ۱۸ درجه می‌رسد.

انتهای پیام/


برچسب ها: هواشناسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *