۳۹ داور و میانجیگر در استان گلستان آغاز به کار کردند

13:01 - 29 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۴۶۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۳۹ داور و میانجیگر در استان گلستان آغاز به کار کردند
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان گلستان گفت: ۲۷ نفر میانجیگر و ۱۲ نفر داور عمومی و تخصصی خانواده امروز پروانه خود را دریافت کردند.  

خبرگزاری میزان- آیین تحلیف و اعطای پروانه اولین دوره میانجیگران و داوران حرفه‌ای عمومی و تخصصی خانواده امروز در گرگان برگزار شد.

 احمد جعفری در این مراسم گفت: ۲۷ نفر میانجیگر و ۱۲ نفر داور عمومی و تخصصی خانواده امروز پروانه خود را دریافت کردند.

 رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان گلستان افزود: میانجیگران در پرونده‌های کیفری ورود می‌کنند و پیش از ارجاع پرونده به دادسرا به اختلافات خاتمه دهند. 

وی ادامه داد: داوران هم می‌توانند در پرونده‌های حقوقی که از محاکم به آن‌ها ارجاع می‌شود، ورود کنند.

جعفری افزود: اگر مردم در قرارداد‌ها و معاملات خود موضوع ارجاع به داور را قید کنند، در صورت اختلاف طرفین، پرونده توسط داوران حرفه‌ای رسیدگی و حل و فصل می‌شود.

تسهیلگری و حل ریشه‌ای نزاع مهم‌ترین رویکر میانجیگران در حل و فصل اختلافات

۳۹ داور و میانجیگر در استان گلستان آغاز به کار کردند
محمود اسپانلو در مراسم تحلیف و اعطای پروانه اولین دوره میانجی گران و داوران حرفه‌ای عمومی و تخصصی خانواده امروز در گرگان گفت: مهم‌ترین اقدام میانجیگران تشکیل یک حلقه قوی از بزرگان و ریش سفیدان و جامعه محلی است و باید دنبال تسهیلگری و حل ریشه‌ای نزاع باشند.

دادستان مرکز استان گلستان افزود: میانجیگری یکی از نمود‌های مهم عدالت ترمیمی است که می‌خواهد به صورت غیر کیفری حل و فصل اختلاف کند.

وی با اشاره به اینکه ما در دادسرای مرکز استان گلستان به دنبال مدلی از میانجیگری برای پیشنهاد به کشور هستیم، افزود: داوری به اندازه آیین دادرسی مدنی در کشور ما قدمت دارد، اما هنوز در کشور ما نتوانسته به جایگاه واقعی خود برسد لذا برای اثربخشی میانجیگری باید به مدلی از ارسال پرونده به میانجیگران برسیم که انرا تبدیل به یک نهاد متروکه نکند.

اسپانلو خطاب به میانجیگران از آنان خواست: تشکیلاتی عمل کنند و با جوامع محلی، ریش سفیدان و صلح یاران ارتباط بگیرند تا در صورت وقوع اختلاف مانند نزاع‌های دسته جمعی به سرعت بتواند با افراد موثر روستا و منطقه برای سازش ارتباط برقرار کنند.

دادستان مرکز استان گلستان با بیان این میانجیگر تسهیل گر است، ادامه داد: میانجیگران باید جامعه محلی و اطرافیان را مدیریت و با فراهم کردن فرصت گفت‌وگو برای طرفین اختلاف، به ترمیم روابط کمک کند در غیراین صورت فعالیت او اثرگذار نخواهد بود.

وی افزود: تلاش این است که بتوانیم در همان مرحله ارجاع به دادسرا، افراد به سمت میانجیگری هدایت شوند و از تشکیل پرونده جلوگیری شود.

آیین تحلیف و اعطای پروانه اولین دوره میانجی گران و داوران حرفه‌ای عمومی و تخصصی خانواده امروز در گرگان برگزار شد.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: رشد صلح و سازش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *