معرفی مدعیان وزن ۶۱ کیلوگرم مسابقات جهانی ۲۰۲۴/ آروجائو بخت نخست مدال طلا

8:45 - 29 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۳۷۸
معرفی مدعیان وزن ۶۱ کیلوگرم مسابقات جهانی ۲۰۲۴/ آروجائو بخت نخست مدال طلا
رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان با حضور مدعیان وزن ۶۱ کیلوگرم در آلبانی برگزار خواهد شد.

خبرگزاری میزان - مسابقات جهانی بزرگسالان ۲۰۲۴ قرار است در تیرانا آلبانی برگزار شود و کشتی‌گیران آزاد مردان در تاریخ ۹ و ۱۰ آبان‌ماه روی تشک خواهند رفت. 

ویتو آروجائو و زائور اوگویف با وزن ۶۱ کیلوگرم موفق‌ترین کشتی‌گیران این رشته و مدعیان مسلم کسب طلا در آلبانی هستند. آروجائو قهرمان جهان بازگشته است و در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ به صورت باورنکردنی، سه نفر از پنج حریف خود را حذف و در فینال عباس‌گادژی ماگومدف قهرمان جهان را با نتیجه ۱۰ بر ۹ شکست داد. آروجائو در اوایل سال جاری به دلیل مصدومیت تلاشی برای حضور در تیم المپیک نداشت، اما در مسابقات تیمی جهانی بازگشت تا مارکوس بلیز را در دو مسابقه متوالی و کم امتیاز شکست دهد و به تیم جهانی راه یابد. اگر آروجائو با آمادگی ۱۰۰ درصد برگشته باشد بهترین حملات جهان را دارد و یکی از محبوب ترین‌ها برای کسب مدال طلای امسال است.

پس از آروجائو، زائور اوگویف، قهرمان جهان و المپیک، شانس بعدی برای کسب مدال طلاست. او عمدتاً در مسابقات قهرمانی جهان در وزن ۵۷ کیلوگرم (۲۰۱۸ و ۲۰۱۹) و المپیک (۲۰۲۱) در وزن پایین شرکت کرده است. با این حال، امسال اوگویف در انتخابی وزن ۶۱ کیلوگرم روسیه قهرمان شد و به دلیل جنگ روسیه با اوکراین، اجازه کشتی گرفتن در المپیک را نداشت. با اینکه ممکن است اوگویف به پایان دوران رقابتی خود نزدیک شود، اما او همچنان یکی از بهترین سبک وزن‌ها در جهان است و دفاع بسته‌ای دارد که می‌تواند آروجائو را با مشکل مواجه کند. 

مدعیان وزن ۶۱ کیلوگرم

 ماسانوسکه اونو، ژاپن
 تایربک ژوماشبک اولو، قرقیزستان 
 عظمت توسکایف، صربستان 
 آریان سیوترین، بلاروس

چهار کشتی‌گیر فوق بیشترین شانس را دارند که آرجائو و یا اوگویف را شکست دهند و رقابت در وزن ۶۱ کیلوگرم را نشان دهند. از این گروه، ماسانوسوکه اونو مشروع‌ترین تهدید است. او در مسابقات جهانی زیر ۲۰ سال توجه همه را به خود جلب کرد، جایی که او با حذف همه به جز مارکوس بلیز که او را ۷ بر ۲ شکست داد طلا گرفت.

تایربک ژوماشبک اولو از قرقیزستان سال گذشته مدال برنز مسابقات جهانی ۲۰۲۳ را کسب کرد و امسال او را مدعی می‌کند. اگرچه او توسط آرجائو و اونو شکست خورده است، اما تایربک ژوماشبک اولو حملات خوبی در قسمت بالایی بدن دارد که به او این توانایی را می‌دهد که هر کسی را در هر زمان به تشک بچسباند یا به سرعت با اجرای فنون امتیاز بگیرد.

عظمت توسکایف یکی دیگر از کشتی‌گیران جذاب این رشته است که پس از اینکه ۱۰ سال گذشته، پشت سر اوگویف در وزن ۵۷ کیلوگرم روسیه ایستاده بود، حالا نماینده صربستان است. توسکایف چهار بار ملی‌پوش روسیه بوده که سه بار برنز (۲۰۱۳، ۲۰۱۵، ۲۰۲۱) و یک نقره (۲۰۲۰) کسب کرده است. توسکایف در سال ۲۰۱۴ علاوه بر افتخارات خود در روسیه، قهرمان زیر ۲۰ سال جهان بود و در یورو ۲۰۲۰ با پیروزی بر مدال آوران جهان، هورست لر و سلیمان آتلی طلا گرفت. انتظار می‌رود توسکایف پس از مسابقات امسال، به وزن ۵۷ کیلوگرم برگردد، اما او مطمئناً می‌تواند در این وزن سروصدا کند و این پتانسیل را دارد که هرکسی را در میدان شکست دهد. 

آریان تسیوترین کشتی‌گیر آخری است که باید به عنوان یک مدعی در نظر گرفته شود. روس سابق که اکنون نماینده بلاروس است، در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ مدال برنز کسب کرد، سه بار در مسابقات ملی روسیه (۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۸) به برنز رسید و در سال ۲۰۲۱ قهرمان جام یاریگین شد. امسال در وزن ۵۷ کیلوگرم به دلیل حضور بلاروس در جنگ با اوکراین نتوانست در مسابقات شرکت کند. تسیوترین یکی از باتجربه‌ترین کشتی‌گیران در این رشته است و چندین پیروزی بر مدال‌آوران جهان از جمله علیرضا سرلک، سلیمان آتلی، بخبایار اردنبات، هورست لر، گلومجون عبدالله اف، نورسلام سانایف داشته است.

سایر مدعیان

آندری ژلپ اوکراینی در سال ۲۰۲۱ پس از شکست دادن قهرمان جهان بکا لومتادزه و کسب مدال نقره در مسابقات قهرمانی اروپا به رتبه دوم رده‌بندی بین‌المللی ما صعود کرد.

اودیت یکی از بهترین کشتی‌گیران جوان هند است و در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ که در آن ابراهیم خواری (نقره جهانی زیر ۲۰ سال ۲۰۲۴)، آلماز اسمان بکوف و کوم هیوک کیم را شکست داد، به مدال نقره رسید. اودیت در مسابقات جهانی زیر ۱۷ سال ۲۰۱۹ مدال برنز را به دست آورد و در سال ۲۰۲۲ تنها با نتیجه ۹-۸ به توماس گیلمن باخت.

امراه اورمان اوغلو از ترکیه کشتی‌گیری است که هنوز موفقیت‌های زیادی در سطح بزرگسالان نداشته است، اما او مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان را در سال ۲۰۲۲ به دست آورده است.

قهرمان وزن ۶۱ کیلوگرم جهان در وزن ۲۰۲۴ چه کسی خواهد بود؟

به‌نظر می‌رسد سه نفر هستند که می‌توانند در این وزن طلا کسب کنند؛ ویتو آروجائو، زائور اوگویف و ماسانوسوکه اونو. دیده شده که آروجائو در دو سال گذشته بهترین کشتی‌ها را گرفته است و اگر او بتواند در آلبانی این کار را انجام دهد، بهترین کشتی‌گیر این دوره از مسابقات است. اونو و اوگویف چالش‌های باورنکردنی برای آروجائو خواهند بود.

 پیش‌بینی مدال کامل وزن ۶۱ کیلوگرم:

 طلا: آرجائو ویتو (ایالات متحده)
 نقره: زائور اوگویف، AIN (روسیه)
 برنز: ماسانوسکه اونو (ژاپن)
 برنز: عظمت توسکایف (صربستان)

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *