گزارش|

ملی‌پوش تیراندازی با کمان: هرکسی از فدراسیون انتقاد کند کنار گذاشته می‌شود/ حتی هزار تومان هم به ورزشکاران کمک نمی‌کنند

0:15 - 30 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۳۷۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
ملی‌پوش تیراندازی با کمان: هرکسی از فدراسیون انتقاد کند کنار گذاشته می‌شود/ حتی هزار تومان هم به ورزشکاران کمک نمی‌کنند
ریاست فعلی فدراسیون تیراندازی با کمان پس از چندین سال حضور در این فدراسیون با ایجاد مشکلات و حواشی برای ورزشکاران حالا به لبه پرتگاه نزدیک شده است.

خبرگزاری میزان - تیراندازی با کمان مدت‌هاست که رنگ آرامش و موفقیت را به خود ندیده و ورزشکاران این رشته تحت ریاست شعبانی‌بهار از انگیزه و روحیه پایینی برای رسی ن به موفقیت برخوردار هستند. نبود تجهیزات و یا حتی نبود درآمد کافی باعث شده تا ورزشکاران این رشته رضایت چندانی از عملکرد این فدراسیون نداشته باشند.

پس از ناکامی تیم‌های ریکرو و کامپوند ایران در بازی‌های آسیایی سال گذشته، مسئولان فدراسیون تیروکمان در اقدامی عجیب با انجام مصاحبه‌ نتایج و ناکامی ورزشکاران را توجیه کردند. حال در این بین صالح پالیزبان ملی‌پوش و دارنده مدال و رکوردار کامپوند آسیا نیز پس از کنار گذاشته شدن از سوی فدراسیون اظهارات جنجالی را نسبت به این فدراسیون انجام داده است.

نشر دروغ برای ایجاد اعتبار؛ وقتی حفظ جایگاه مهم‌تر از هرچیز می‌شود

محمدصالح پالیز‌بان ملی‌پوش تیم ملی کامپوند ایران در گفت‌وگو با میزان، درباره شرایط تیم ملی، اظهار داشت: طی مدت ۷ سال ریاست فعلی فدراسیون انواع و اقسام مشکلات گریبان‌گیر ورزشکاران این رشته علی‌الخصوص تیم ملی کامپوند شد تا جایی که هرکس صحبت می‌کرد کنار گذاشته می‌شد. این مشکلات به حدی بزرگ بوده که هیچ رسانه‌ای حاضر نیست مشکلات ما را منتشر کند. 

وی در پاسخ به این سوال که چه شد که از تیم ملی کنار رفتید، تصریح کرد: حدود ۱۰ ماه گذشته بود که پس از بازی‌های آسیایی ما رقابت‌های قهرمانی آسیا را پیش رو داشتیم و پس از برگزاری مسابقات یکسری حواشی در رابطه با مربی کره‌ای تیم ملی به وجود آمد. پس از جلسه با مدیران فدراسیون و تشریح برخی مشکلاتی که داشتم بیان کردم که نمی‌توانم با این شرایط کار کنم و ادامه همکاری برایم دشوار است. آن‌ها بدون اینکه توجهی به حرف‌های من کنند گفتند که مقداری تحمل کنم تا این مشکل حل شود، اما هیچ راهکاری برای آن پیدا نکردند. طی چند سال گذشته این مشکلات را بیان کردیم و هیچ کدامشان قصد کمک به ورزشکاران را نداشتند.

۱۰ ماه در اردو نبودم و هیچکس اهمیتی نداد

وی در ادامه گفت: من که از این موضوع بسیار ناراحت شده بودم از تیم ملی کنار رفتم. طی ۱۰ ماه که در تیم ملی حضور نداشتم اردو‌ها برگزار شد و با وجود اینکه در رقابت‌های انتخابی حضور داشتم، اما هیچ تماسی از سوی فدراسیون مبنی بر اینکه اکنون کجا هستم و چرا در اردو شرکت نمی‌کنم نداشتم. انگار عدم حضور من برای آن‌ها هیچ اهمیتی نداشت. من کاپیتان تیم ملی بودم، اما کسی پیگیر نبود که چرا در کنار ورزشکاران در تیم ملی نیستم. حتی برای دلجویی هم یک تماس نگرفتند که حداقل بگویند ما یک راهکاری یافتیم یا حتی اصلاً راهی پیدا نکردیم. آن‌ها هیچ کاری نکردند و کاملاً به تمام مسائل بی‌توجه بودند. 

هرکسی از فدراسیون انتقاد کند کنار گذاشته می‌شود

ملی پوش کامپوند ایران در پاسخ به این سوال که آیا کنار گذاشته شدن از تیم ملی تصمیمی مغرضانه بوده، عنوان کرد: طبق سوابق گذشته ورزشکارانی بودند که چنین مشکلاتی را داشتند و آن‌ها هم مانند من زمانی که انتقادی انجام می‌دادند سریعاً از تیم ملی کنار گذاشته می‌شدند. این موارد مرسوم است که یک ورزشکار وقتی از شرایط ناراضی است مدتی کنار می‌رود تا مدیران نسبت به آن مشکل واکنش نشان دهند تا آن مشکل حل شود، اما مدیران فدراسیون تیر و کمان کاملاً نسبت به این موضوع بی‌اعتنا بودند و پیش خودشان گفتند این برود یکی دیگر را جای او می‌گذاریم. 

نشر دروغ برای ایجاد اعتبار؛ وقتی حفظ جایگاه مهم‌تر از هرچیز می‌شود

فدراسیون تیروکمان حتی یک هزارتومانی هم به ورزشکاران کمک نمی‌کند!

پالیزبان با بیان اینکه فدراسیون تیروکمان یک هزارتومانی هم به ورزشکاران کمک نکرده، گفت: بحث من مدیریت فدراسیون و کادرفنی است. بچه‌های تیم ملی هیچ دریافتی نداشتند حتی هزار تومان؟! ورزشکاران در مسابقات آسیایی، المپیک، قهرمانی آسیا و جهان بازی می‌کردند و اگر وزارت ورزش به آن‌ها جوایزی می‌داد که همه چیز خوب بود، اما اگر نمی‌داد ورزشکاران زمین می‌خوردند. فدراسیون تیر و کمان هیچ ارزشی برای بچه‌ها قائل نبود و به آن‌ها یک هزار تومانی هم نمی‌داد. به عنوان کاپیتان تیم ملی که ۸ سال زحمت کشیدم برایم بسیار سخت بود که چنین شرایطی را تحمل کنم. ما ورزشکاران برای امرار معاش به پول نیاز داریم و بدون دریافت پول از تیم ملی این امر میسر نیست و وقتی فدراسیون کاری انجام نمی‌دهد در خرج زندگی‌مان می‌مانیم. با این وجود ما بیشتر زمانمان را در اردو‌های تیم ملی می‌گذرانیم و توقع داریم یک راه حلی برای مشکلات ما پیدا شود. مسئولان فدراسیون فعلی حتی تلاش نمی‌کردند کمترین تجهیزات را برای ورزشکاران مهیا کنند و این از آن دست مشکلاتی بود که بیان کردیم و سپس ما را کنار گذاشتند.

با وجود تمام افتخاراتی که کسب کردم فدراسیون هیچ کمکی نکرد

قهرمان آسیا و جهان در پاسخ به این سوال که آیا جایگزینی برای وی دارند، تاکید کرد: هدف به هیچ عنوان بر این نبوده که برای من جایگزینی انتخاب شود. همواره به عنوان کاپیتان به فکر ورزشکاران بودم و مشکلات همه را بیان کردم. اینگونه نبوده که من را کنار بگذارند و یک فرد دیگر را که شاید پشتوانه قوی داشته باشد جایگزین کنند. طی مدت‌ها حضور در تیم ملی با وجود افتخارآفرینی‌ها و مدال‌هایی که در عرصه جهانی کسب کردم و حتی رکورد جهانی که پس از ۹ سال توسط من شکسته شد؛ از طرف فدراسیون تیروکمان هیچ کمکی به من نشد. نه تنها من؛ بلکه هیچ کدام از ورزشکارانی که در اردو حضور داشتند از هیچ کمکی بهره‌مند نشدند. هیچ پاداشی هم داده نشد. بالا بردن پرچم ایران وظیفه هر ورزشکاری است، اما در قبال آن کمک به آن ورزشکار از سوی فدراسیون هم وظیفه مدیران آن است که به هیچ کدام از آن‌ها عمل نکردند. 

نشر دروغ برای ایجاد اعتبار؛ وقتی حفظ جایگاه مهم‌تر از هرچیز می‌شود

تعداد زیادی لباس به فدراسیون بردند، اما ورزشکاران برای مسابقات البسه نداشتند

ملی پوش کامپوند ایران در پاسخ به این سوال که آیا نیاز‌های اولیه ورزشکاران تهیه می‌شود، متذکر شد: بزرگترین نیازی که ورزشکاران در این رشته دارند این است که از لحاظ امکانات حمایت شوند. متأسفانه مدیران از لحاظ تجهیزات دست ما را خالی گذاشتند. البسه که یکی از نیاز‌های ورزشکاران است سالی یک بار داده می‌شود. برخی ورزشکاران مجبور می‌شوند لباس‌هایی که استفاده شده را بشورند و در مسابقات بعدی مجدد استفاده کنند. برخی ورزشکاران هم هستند که خودشان از جیبشان هزینه می‌کنند. با این وجود بار‌ها با دیگر ورزشکاران مشاهده کردیم که جعبه‌های زیادی که پر از البسه هستند وارد فدراسیون می‌شود و هیچ کدام از آن‌ها به ما داده نشد. حال این البسه‌ها کجا رفت خدا می‌داند! این مورد را می‌توان از سایر ورزشکاران پرسید تا شهادت دهند. باید دید بودجه‌ای که صرف این البسه‌ها می‌شود کجا می‌رود؟

سران فعلی فدراسیون تنها منافع خودشان را می‌بینند

ملی‌پوش کامپوند ایران در جواب این سوال که چه کسانی را مقصر می‌بیند، گفت: تمام اعضای فدراسیون فعلی نقش اصلی در این مشکلات دارند و کارشکنی‌هایی که صورت می‌گیرد باعث می‌شود تا ورزشکاران همگی متضرر شوند و آینده‌شان به خطر بیفتد. مدیریت فدراسیون اگر مشاور دارد پس باید بهترین تصمیمات را بگیرد که به نفع ورزشکار باشد. سران فعلی فدراسیون متأسفانه تنها منافع خودشان را می‌بینند و هیچ کدام از تیراندازان در اولویت آن‌ها نیستند و نخواهند بود.

کاپیتان تیم ملی کامپوند ایران گفت: پیش از شروع مسابقات بین‌المللی به نمایندگی از کل بچه‌ها به ملاقات رئیس فدراسیون رفتم و از او خواستم تا مبالغی را برای ورزشکاران در نظر بگیرد تا ایجاد انگیزه و روحیه شود، اما او صراحتاً گفت که همان پول تو جیبی و لوازم مثل تیر که کمیته ملی المپیک به همه ورزشکاران اهدا کرد همان کافیست. آن‌ها حتی تلاش نکردند برای ایجاد انگیزه ورزشکاران یک هزینه‌ای انجام دهند. سایر فدراسیون‌های ورزشی در مسابقات قهرمانی آسیا تمام تلاششان را کردند که بهترین نتیجه را بگیرند، اما فدراسیون ما متأسفانه این کار انجام نداد.

نشر دروغ برای ایجاد اعتبار؛ وقتی حفظ جایگاه مهم‌تر از هرچیز می‌شود

با رأی دادن به این دوره از ریاست فدراسیون، کلاه بزرگی سرمان رفت

پالیزبان درباره اینکه آینده این رشته را در عرصه جهانی چطور می‌بینید، عنوان کرد: آینده را با توجه به اینکه ۲ سال از مدت ریاست فعلی این فدراسیون باقی مانده به هیچ عنوان خوب نمی‌بینم و به نظرم تمام ورزشکارانی که ۲ سال گذشته به این ریاست رأی دادند فریب خوردند. مسئولان کنونی ۴ سال پیش از این دوره نیز ریاست این فدراسیون را بر عهده داشتند و با وعده و وعید‌هایی که دادند باعث شدند تا ما ورزشکاران به آن‌ها رأی بدهیم و فریب خوردیم. متأسفانه هیچ کدام از وعده‌های آن‌ها عملی نشد و اگر با این فرمان پیش برویم قطعاً در رقابت‌های آسیایی و جهانی و حتی المپیک نتایجمان بدتر از این خواهد شد.

مدیران فدراسیون کاری کردند که بسیاری از مسابقات جهانی را از دست بدهیم

مدال آور ایران در رشته تیروکمان با بیان اینکه تقاضا داریم وزارت ورزش نگاه ویژه‌ای به این رشته بیندازند، عنوان کرد: تقاضایی که از وزارت ورزش داریم این است که نگاه ویژه‌تری به فدراسیون تیر و کمان بیندازند چرا که یک کشتی به گل نشسته است. طی این ۶ یا ۷ سالی که این مدیریت در فدراسیون وجود دارد ما از تمام رقابت‌های جهانی محروم بوده‌ایم. چرا که به بهانه‌های مختلف نتوانستیم در این رقابت‌ها حضور داشته باشیم. مسابقات جهانی که مهم‌ترین تورنمنت برای هر ورزشکاری است برگزار می‌شود، اما ما نمی‌توانیم به آن اعزام شویم. دلیل آن چیست؟ پس این همه سختی که کشیدیم چه می‌شود؟ با مدیریت هم که صحبت می‌کنیم بهانه‌هایی می‌آورند که با عقل جور در نمی‌آید! نمی‌دانیم صدایمان را به کجا برسانیم، اما از وزارت ورزش تقاضا می‌کنیم که به این موضوع ورود کنند. 

فدراسیون باعث نابودی تیم کامپوند ایران شد

نماینده کامپوند ایران در پاسخ به این سوال که در مدت ۹ ماه غیبت وی شرایط چگونه گذشت، اظهار داشت: بعد از قهرمانی آسیا در سال گذشته تقریباً ۹ ماه تیم کامپوند ایران تعلیق بود و ورزشکاران این رشته همه خانه نشین بودند. در این میان من به دلیل مشکلاتی که داشتم از تیم کنار رفتم، اما ورزشکارانی که حضور داشتند از بسیاری از مسابقات جهانی محروم شدند و به جای آن‌ها تیم ریکرو را به مسابقات اعزام کردند. تیم کامپوند ایران همواره جزو قدرت‌های اصلی آسیا بوده و تا سال گذشته من جزو ۵ تیرانداز برتر آسیا بودم. کامپوند رشته قدرتمندتری است و باید مورد حمایت قرار بگیرد، اما ۹ ماه بلاتکلیف بود و همین موضوع ضرر‌های زیادی به ورزشکاران زد. به نظرم وزارت ورزش باید جلسه‌ای با سران فدراسیون تیر و کمان بگذارند و دلیل این اتفاقات را از آن‌ها بازخواست کنند، زیرا آن‌ها ما را به خاک سیاه نشاندند. بسیاری از ورزشکاران و حتی من که در اوج مسابقات و جزو نفرات اول بودیم چرا باید این مدت دور باشیم؟

قهرمانی در سطح پایین‌تر آسیا را به نام مسابقات قهرمانی آسیا جا می‌زدند تا اعتبار کسب کنند!

پالیزبان در پایان با بیان یک مورد عجیب از اینکه مسئولان فدراسیون تیروکمان به مردم دروغ می‌گویند، خاطرنشان کرد: یک دروغی که فدراسیون به مردم و وزارت ورزش می‌گوید این است که کسب مدال در سطح پایین آسیا را با رقابت‌های قهرمانی آسیا نام می‌برند. یعنی رقابت‌هایی برگزار می‌شود در سطح پایین‌تر از قهرمانان آسیا و وقتی ورزشکاران در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنند سطح مسابقات را به مردم به دروغ می‌گویند که قهرمانی آسیا بوده. با این روش می‌خواهند برای خود اعتبار بخرند و اخبار کذب تحویل جامعه ورزش می‌دهند. در یک مقطع زمانی که رقابت‌های کسب سهمیه المپیک برگزار شد و به نفر اول و دوم سهمیه دادند یکی از بانوان ریکرو سوم شد و فدراسیون در اقدامی خنده‌دار خبر زدند که بانوی ریکر موفق به کسب مدال برنز آسیا شده که با واکنش ورزشکاران همراه شد که چرا این رزومه دروغ را برای ما می‌سازید. امیدوارم وزارت ورزش نگاه عمیق‌تری به فدراسیون تیر و کمان داشته باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *