مخبر: مسائل بنیادین کشور در تعامل با مراکز رشد و فناوری قابل حل است

13:35 - 28 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۲۸۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
مخبر: مسائل بنیادین کشور در تعامل با مراکز رشد و فناوری قابل حل است
مشاور و دستیار رهبر انقلاب از هفتمین نمایشگاه مرکز رشد و نوآوری دانشگاه امام صادق (ع) بازدید کرد و در دهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی، دستاورد‌های این مرکز را باقیات صالحاتی از ایشان برای حل مسائل بنیادین کشور خواند.

خبرگزاری میزان - محمد مخبر صبح امروز در بازدید از هفتمین نمایشگاه مرکز رشد و نوآوری دانشگاه امام صادق (ع) که بیش از دو ساعت به طول انجامید، تشخیص صحیح مسئله، توان راه‌حل‌یابی و قدرت پیش‌بینی آینده را از ویژگی های مهم این مرکز دانست و اظهار داشت: با توجه به تحولات حوزه علم و فناوری ، شیوه‌های حکمرانی دچار تغییر خواهد شد که این گونه مراکز در تعامل گسترده با نخبگان می توانند امکان وسیعی را در اختیار دولت و حاکمیت قرار دهند تا در اداره کشور با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی خود را با تغییرات هماهنگ کنند.

مخبر: مسائل بنیادین کشور در تعامل با مراکز رشد و فناوری قابل حل است

وی با توجه به بازدیدهای خود از مجامع دانشگاهی، بر ضرورت تکثیر این مراکز تاکید کرد و با توجه به مدل تعامل گسترده در این مرکز افزود: نخبگان فقط در تهران نیستند و باید سعی کنیم تا با فعال کردن جوامع محلی و منطقه ای از این ظرفیت بزرگ در مسیر حل مسائل کشور در همه ابعاد بهره ببریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، آینده پژوهی را یک مولفه اساسی برای مراکز رشد و نوآوری خواند و تصریح کرد: آینده همیشه ۱۰ یا ۲۰ سال دیگر نیست بلکه با توجه به سرعت بالای رشد در حوزه فناوری و تغییرات در سبک زندگی می‌بایست قدرت پیش‌بینی‌پذیری و تطبیق خود را برای دوره‌های زمانی کوتاه و گاه تا دو و سه سال آینده بالا ببریم.

مخبر: مسائل بنیادین کشور در تعامل با مراکز رشد و فناوری قابل حل است

گفتنی است در این بازدید مشاور و دستیار رهبری ابتدا در غرفه‌های رصدخانه عدالت اجتماعی و همچنین مرکز سپهرا برای ارتقا ظرفیت حکمرانی جمهوری اسلامی در فضای مجازی حاضر شد و با جوانان مسئول در خصوص ایده‌هایشان برای پیاده‌سازی عدالت اجتماعی و قانونمند کردن فضای مجازی به گفتگو پرداخت. سپس در غرفه سلامت، کشاورزی و منابع طبیعی نظرات آنها را درخصوص بهسازی الگوی ارائه خدمات درمانی و بهداشتی و استقرار نظام حکمرانی مردم پایه شنید.

وی در ادامه در غرفه‌های بازاریابی سیاسی و همچنین مرکز تحلیل اجتماعی متا حاضر شد و با ایده‌های جدید درخصوص نظام انتخابات در کشور و رصد تغییرات فرهنگی و اجتماعی آشنا شد.

همچنین در بخش دیگری از این نمایشگاه با عناوین مکتب امام خمینی (ره) و منظومه فکری علامه طباطبایی توجه نظام‌مند به اندیشه رهبران و متفکران انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان نیز جوانان نخبه دانشگاهی در غرفه‌های حکمرانی نظام پولی، برنامه درسی راهبردی، تامین مالی مردم نهاد، حکمرانی اجتماعی زنجیره غذایی و حکمرانی و سیاستگذاری علم ایده‌ها و نظرات خود را برای حل مسائل در حوزه‌های مختلف با دستیار و مشاور رهبری در میان گذاشتند. 

مخبر: مسائل بنیادین کشور در تعامل با مراکز رشد و فناوری قابل حل است

هفتمین نمایشگاه «قرار» با شعار محوری «روایت فکر کردن تا فناوری» در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه امام صادق(ع) همزمان با دهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی، موسس این دانشگاه در حال برگزاری است.

انتهای پیام/


برچسب ها: محمد مخبر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *