رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه: از روش‌های نوین آموزشی در حوزه مشاوران خانواده استفاده شود

12:09 - 28 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۲۲۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه: از روش‌های نوین آموزشی در حوزه مشاوران خانواده استفاده شود
رئیس مرکزوکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه بر لزوم استفاده از روش‌های نوین آموزشی در حوزه مشاوران خانواده تاکید کرد.

خبرگزاری میزان- حسن عبدلیان‌پور باحضور در آیین تحلیف ۲۵ نفر از مشاوران خانواده دادگستری استان کرمانشاه، اظهار کرد: مایه افتخار است که امروز گام دیگری در راستای اجرای سند تحول قضایی برداشته می‌شود؛ چرا که شاخص عمل ما سند تحول قضایی است.

وی افزود: براساس همین نقش راه یکی از مهمترین وظایفی که برعهده مرکز گذاشته شده بحث مشاورین خانواده است. با اصلاحی که در قانون حمایت از خانواده توسط رئیس قوه قضاییه انجام شد چند وظیفه مهم برعهده مرکز گذاشته شد و ما سعی کرده‌ایم با سرعت و کیفیت این وظایف را انجام دهیم.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه تصریح کرد: در این زمینه باید از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی که اهتمام ویژه در این زمینه داشتند تشکر کنم که همچون سایر بخش‌ها و اقداماتی که در مرکز صورت می‌گیرد از برنامه سندتحول جلوتر حرکت کرده اند.

رئیس مرکز با اشاره به اهمیت حوزه مشاوران خانواده و وظیفه خطیری که مشاوران برعهده دارند، گفت: رسالت خطیر مرکز در خصوص مشاوران خانواده ایجاد یک گفتمان‌سازی موثر است چرا که باید در این زمینه تحول‌آفرین باشیم. ما باید کاری کنیم که این تحول قابل لمس باشد.

وی با بیان اینکه ما در مرکز از مقالات علمی و پایان‌نامه‌های مرتبط با حوزه خانواده و مشاوران خانواده حمایت می‌کنیم، عنوان کرد: بحث روش‌ها و مدل‌های نوین آموزشی در دستورکار ما قرار دارد و این امر با وجود قانون تسهیل زمینه‌ساز ورود حجم زیادی از کارآموزان در این حوزه شده است و ما آن را در راستای تحول آفرینی مورد استفاده قرار می‌دهیم.

عبدلیان‌پور افزود: ما در حوزه آموزش‌های نوین اداره‌ای ایجاد کرده‌ایم که کار‌های مربوط به برگزاری موت کورت‌های آموزشی را انجام می‌دهد. موت کورت‌هایی که بر اساس پرونده‌های حقیقی با تمام جزئیات حقوقی و رسیدگی اجرا می‌شود و بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت حضوری و از طریق شبکه عدل تی وی به صورت مجازی آن را تماشا می‌کنند که یکی از دستاورد‌های بزرگ مرکز محسوب می‌شود.

وی با توصیه جدی به کارآموزان درمورد مشاهده برنامه‌های آموزشی شبکه عدل تی وی مرکز، گفت: در این شبکه برنامه‌های آموزشی ارزشمندی وجود دارد که حقیقاً می‌تواند راهگشای بسیاری از سئوالات و رویه‌های قضایی باشد.

وی در ادامه بیان کرد: ما در مرکز سعی کرده‌ایم در بحث آموزش از شیوه‌ها و ابزار‌های روز استفاده کنیم. در یکی از این موارد مرکز تئاتری را برگزار کرد کارآموزان قضاوت درتهران تقریباً همگی آن را تماشا کردند. این درراستای سیاست خلاقانه و نوآورانه‌ای است که رئیس قوه درمورد مرکز اذعان داشته اند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با اشاره به استفاده از ابزار‌های نوین آموزشی و جذاب و اثرگذار، تصریح کرد: مرکز در عرصه آموزش‌های نوین فیلمی را مورد حمایت قرار داد که درحوزه خانواده و مسئله طلاق بود که نماینده ایران در اسکار هم شده است. ما در تهران این فیلم را به همراه مشاوران خانواده مشاهده و جلسه نقد و بررسی حقوقی برای آن برگزار کردیم چرا که نکات آموزشی بسیاری در دل آن نهفته بود که می‌توانست برای مشاوران تامل برانگیز باشد.

وی با تاکید بر وظیفه خطیر مشاوران خانواده درجامعه، افزود: رسالت امروز شما به قدری است که حضرت علی (ع) اصلاح ذات البین را از نماز و روزه با اهمیت‌تر عنوان می‌کنند. چرا که اگر یک خانواده را از متلاشی شدن نجات دهیم اجر معنوی عظیمی تا نسل‌ها حاصل خواهد شد.

وی خطاب به مشاوران خانواده مرکز تاکید کرد: در فراگیری علوم جدید و به روز اهتمام داشته باشید و دانش‌افزایی کنید و در همین راستا از تکنیک‌های خلاقانه استفاده کنید تا جلوی طلاق و جدایی یک خانواده را بگیرید.

عبدلیان‌پور با تاکید بر حمایت همه جانبه مرکز از طرح‌ها و پیشنهادات خلاقانه در حوزه مشاوران خانواده گفت: ما برنامه‌ای را در نظر داریم که براساس آن برای مشاورینی که تعداد بیشتری اصلاح ذات‌البین داشته باشند امتیازات ویژه قائل می‌شویم، چرا که این امر برای مرکز بسیار اهمیت دارد و مدام آن را رصد و پالایش می‌کند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در پایان افزود: من از همه مشاوران خانواده تقاضا دارم رسالت و وظیفه الهی که برعهده گرفته اند را جدی بگیرند و بدانند که کارشان با کار وکالت و کارشناسی بسیار متفاوت است و حساسیت‌های بسیاری بالایی برخوردار است. امیدواریم روزی برسد که در جامعه ما کمترین پرونده‌ها در حوزه خانواده باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *