در واکنش به شهادت یحیی سنوار؛

محمدجواد لاریجانی: شهادت در دکترین مقاومت تقویت راه است

23:02 - 27 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۱۴۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
محمدجواد لاریجانی: شهادت در دکترین مقاومت تقویت راه است
کارشناس ارشد مسائل بین الملل با بیان اینکه شهادت در دکترین مقاومت تقویت راه است گفت: اشتباه محاسباتی بزرگ آمریکا و رژیم صهیونیستی در فهم حرکت مقاومت است.

خبرگزاری میزان - محمد جواد لاریجانی کارشناس ارشد مسائل بین الملل در ارتباط با شبکه خبر در پاسخ به این پرسش که با توجه به تصاویر شهادت یحیی سنوار، این نوع شهادت چه پیامی برای محور مقاومت و خطاب به رژیم صهیونیستی دارد، گفت: در راه مقاومت، شهادت یک نکته منفی نیست بلکه یک جایزه است. حضور او در میدان نبرد و نبرد شجاعانه با امکانات کم، در مقابل دشمنی که تسلیحات و کمک‌های فراوان و مباشرت روزمره از آمریکا و شرکای اروپایی اش دریافت می‌کند یک نمایش قدرت عظیم است.

لاریجانی ادامه داد: یک اشتباه محاسباتی که در کار آمریکا و هم پیمانان صهیونیستی آن‌ها وجود دارد این است که تصور می‌کنند با شهید کردن فرماندهان و مسئولان عالی مقاومت، گویی مقاومت را می‌خشکانند، این تجربه‌ای است که بار‌ها آن را مرتکب شدند، اما از آن درس نگرفتند؛ چه در حزب الله لبنان و چه در مقاومت فلسطین که قالب فرماندهایشان و بلکه همه آن‌ها با شهادت از این دنیا رفتند و در جوار حق آرمیده اند، اما شهادت در دکترین مقاومت، تقویت راه است.

وی افزود: اگر نگاهی به دستاورد این شهید بزرگوار و هم رزمانش بیندازید می‌بینید که یک سال تمام، رژیم صهیونیستی را با حمایت عظیم آمریکا و مباشرت نیرو‌ها و امکاناتشان، انگلیس و فرانسه را ناکام کرده است. همان طور که در لبنان هم این‌ها ناکام هستند، بنابراین اشتباه محاسباتی آمریکا و رژیم صهیونیستی در فهم حرکت مقاومت است.

لاریجانی تاکید کرد: خون هر کدام از این فرماندهان، شجاعان و رزمندگان مقاومت که به زمین می‌ریزد هزاران شکوفه جدید از آن می‌روید و بدون شک مقاومت فلسطین ادامه پیدا خواهد کرد. حضور او در میدان نبرد یک صحنه بسیار زیبایی را ترسیم کرد، صحنه‌ای که در آن رهبران مقاومت خودشان در وسط میدان هستند. شهید بزرگوار ما، سردار سلیمانی نیز بیان می‌کرد که تفاوت ما با نظاماتِ نظامی غرب این است که فرماندهان ما پیش می‌روند و به همرزمان خود می‌گویند که بیایید، اما در سیستم‌های نظامی دنیا، فرماندهان پشت هستند و به نیرو‌ها می‌گویند بِروید و این تفاوت بسیار مهمی است.

این کارشناس ارشد مسائل بین المللی گفت: خداوند ان شاالله از برکت خون این سردار شهید که یک فرمانده بسیار رشید، شجاع، خوش فکر و با نبوغ بود پیروزی های عظیمی را برای مقاومت فلسطین رقم خواهد زد. رژیم صهیونیستی می داند که مقاومت با شهادت ایشان نه تنها از بین نمی رود بلکه قوی تر هم خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تبلیغات رژیم صهیونیستی پس از شهادت فرماندهان محور مقاومت برای القای یک نوع پیروزی های کاذب است؛ رژیم صهیونیستی هیچ پیروزی ندارد‌، رژیمی که یک روز مدعی بود قویترین ارتش و امن ترین نقطه را دارد، نیمه شب موشک های حزب الله، تل آویو و مردم آن را از خواب بیدار می کند، از طرف دیگر موشک های مقاومت عراق و یمن بر سر  آن ها می آید و یکی از بدبخت ترین حکومت های جعلی منطقه است.

لاریجانی در خصوص آینده حماس پس از شهادت سنوار نیز اذعان داشت: به نظر من پس از سنوار همان پدیده که در لبنان اتفاق افتاد در این جا هم صورت می‌گیرد، یعنی پس از سنوار، واحد‌های مقاومت که به شکل سلولی و نه ستاره‌ای هستند، فرمانده جدید خودشان را دارند، تحرک شان را دارند و با هر سلاحی که در اختیار دارند آن را به بهترین نحو به کار می‌گیرند و شجاعانه وارد میدان می‌شوند.

وی با بیان اینکه مقاومت فلسطین بزرگ‌ترین شکست را به رژیم صهیونیستی وارد کرده است، گفت: معنای آن این است که پروژه ۷۰ ساله تاسیس یک رژیم صهیونیستی آپارتاید در منطقه برای تحکیم سیطره آمریکا و غرب کاملاً آثار شکست نهایی را با خودش دارد و این رژیم هرگز به دوران قبل از طوفان الاقصی برنخواهد گشت.

از الان باید به فکر دوران پساصهیونیسم در منطقه و فلسطین باشیم/ جوانه‌های توفیق و پیروزی کاملاً آشکار است

این کارشناس ارشد مسائل بین المللی در مورد آینده فلسطین، گفت: به نظرم سیستم‌های دو حکومتی برای مردم فلسطین، لفاظی‌هایی است که هیچ پایه‌ای ندارد، از امروز ما باید در فکر آینده پسا رژیم صهیونیستی باشیم؛ فرمولی که مقام معظم رهبری بار‌ها برای فلسطین اشاره کردند یکی از عادلانه ترین، بین الملل پسندترین و دموکراتیک‌ترین فرمول است و آن این است که تمام کسانی که بومی فلسطین هستند اعم از مسیحی، یهودی و مسلمان در یک پروسه دموکراتیک حتی با نظارت سازمان ملل، حکومتِ آینده خود را تعیین کنند ک ما از الان باید به فکر دوران پساصهیونیسم در منطقه و فلسطین باشیم چراکه جوانه‌های این توفیق و پیروزی کاملاً آشکار است.

لاریجانی در مورد حمایت بایدن و دیگر سران کشور‌های غربی از به شهادت رساندن شهید سنوار و علت این حمایت ها، گفت: در اینجا چند نکته حائز اهمیت است؛ اول اینکه آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی در مقابل مقاومت فلسطین و در کل جبهه مقاومت شکست‌های عظیم خورده اند و باید طوری وانمود کنند که در حال جبران این شکست‌ها هستند و جبران آن‌ها نیز قتل عام زنان و کودکان است که این خفت بار‌ترین روشی است که در پیش گرفته اند و در دنیا نیز هیچ کس این را به حساب توانمندی و پیروزی آمریکا و رژیم صهیونیستی نگذاشته است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر دنبال این هستند که رهبران جبهه مقاومت را ترور کنند یا در میدان به شهادت برسانند، این به نظر آن‌ها تنها دستاوردی است که می‌توانند به آن افتخار کنند در حالی که آن چیزی که برای آن‌ها پیروزی است این است که بتوانند حرکت مقاومت را کند و خاموش کنند، اما این برعکس است، چرا که خون این بزرگان این حرکت را شعله ورتر می‌کند.

یحیی سنوار در میدان‌های آشکار می‌جنگید و صهیونیست‌ها هیچ خبری نداشتند

این کارشناس ارشد مسائل بین المللی افزود: نکته مهم دیگر این است که رژیم صهیونیستی با ترور‌های که اخیراً انجام داد سعی کرد برای خودش یک هیمنه اطلاعاتی برتر تعریف کند؛ قمپز در کردند که با هوش مصنوعی و یا سیستم‌های مختلف، فلان و بهمان کردیم و همه امور زیرنظر ما است در حالی که یحیی سنوار در میدان‌های آشکار می‌جنگید و آن‌ها هیچ خبری نداشتند و در روز چهارشنبه هم در درگیری بسیار شجاعانه با رژیم صهیونیستی شهید شد، آن‌ها اطلاع نداشتند که شهید سنوار آن جا است.

وی گفت: صهیونیست‌ها می‌گفتند که تمام غزه در اختیار ما است، پس اطلاعات شما کجا بود؟ بنابراین با این روش شهادت معلوم شد که هیمنه ادعای اطلاعاتی آن‌ها هم یک بلوف خیلی بزرگ است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *