گزارش|

استقلال چوبِ نمک‌نشناسی مدیرانش را می‌خورد؟/ کارمایِ روزهای کابوس‌وار آبی‌ها تمامی ندارد

8:45 - 27 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۰۴۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
استقلال چوبِ نمک‌نشناسی مدیرانش را می‌خورد؟/ کارمایِ روزهای کابوس‌وار آبی‌ها تمامی ندارد
باشگاه استقلال در حالی واژه «حرفه‌ای بودن» را یدک می‌کشد که مدیران این تیم، کم‌ترین حد از میزانِ معرفت و مسئولیت را در قبال بازیکنان مصدوم خود نپذیرفتند و اخلاق و انسانیت را فدای پول‌های ناچیز کردند.

خبرگزاری میزان - در اقصی نقاط فوتبال جهان، زمانی که یک بازیکن به خاطر بازی در مستطیل سبز برای تیم محبوب خود دچار سانحه و مصدومیت می‌شود، علاوه بر همدردی با او و خانواده‌اش، از تمام توان برای کمک به معیشت و زندگی شخصی او و همچنین روحیه و ذهنیت بازیکنشان، تلاشی را دریغ نمی‌کنند در صورتی که این حسِ مسئولیت‌پذیری در باشگاه استقلال مُرده است!

لئاندرو پادوانی

لئاندرو پادوانی، یکی از محبوب‌ترین بازیکنان استقلال در آخرین بازی خود با پیراهن آبی‌ها در ۵ اسفند ۱۳۹۶ در دقیقه ۴۲ نیمه اول دیدار استقلال تهران و فولاد خوزستان دچار مصدومیت شدید از ناحیه گردن و جابجایی مهره شد و این بازیکن پس از پشت‌سر گذاشتن چند ماه سخت و دشوار در ایران و انجام عمل‌های طاقت‌فرسا به زادگاه خود بازگشت و برای همیشه توانایی راه رفتن را از دست داد!

باشگاه استقلال علاوه بر پرداخت نکردن مطالبات او در همان زمانی که دچار مصدومیت شد، این بازیکن را سال‌ها درگیر دادگاه و وعده‌وعید کرد و کار به جایی کشید که CAS وارد عمل شد؛ حیثیت فوتبال ایران در عرصه بین‌المللی به علت تصمیمات اشتباه مدیران غیرورزشی ایران تا جایی لکه‌دار شد که این برخورد تلخ با پادوانی، حتی سوژه محافل خارجی نیز شده بود. ماجرا به همین شکایات و درگیری‌های دادگاهی ختم نمی‌شود؛ استقلال حتی هزینه درمان پادوانی را هم که به خاطر باشگاه محبوبش مصدوم شده بود، پرداخت نکرد!

کوین یامگا

کوین یامگا در تمرین ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۲ استقلال دچار مصدومیت شد. در آن زمان رسانه رسمی باشگاه استقلال از مصدومیت شدید یامگا و انتقال او به بیمارستان خبر داد. در ادامه ابعاد این موضوع بیشتر باز شد و مشخص شد که استوک پای امید حامدی‌فر با صورت یامگا برخورد کرده و باعث آسیب دیدگی شدید این بازیکن شده است.

وینگر فرانسوی استقلال با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد و نخستین عمل‌های جراحی به روی او صورت گرفت و در همان معاینات اولیه مشخص شد که آسیب‌دیدگی چشم او بسیار جدی است و ممکن است برای بینایی این بازیکن ارزشمند مشکلات غیرقابل جبرانی به وجود بیاید. یامگا چندین عمل جراحی دیگر زیر نظر پزشکان متخصص انجام داد و بعد از آن به کشورش بازگشت، اما پزشکان فرانسه نیز به وی توصیه کردند که روند درمانی را در تهران ادامه دهد و به همین دلیل این بازیکن به ایران بازگشت و زیر تیغ جراحان رفت و آخرین عمل وی نیز چندین ساعت به طول انجامید.

باشگاه استقلال و در رأس آن مدیران آبی‌پوشان به همراه جواد نکونام سرمربی وقت تیم، یکی از بدترین برخوردهای ممکن را با یامگا انجام دادند. در ابتدا به او اعلام نکردند که نیازش ندارند و در ادامه و زمانی که چند بازیکن خارجی جذب کردند، به یک‌باره به او انگ ناتوانی و ایراد در پرونده پزشکی ایفمارک زدند و وی را به راحتی و در کمال حیرت هواداران کنار گذاشتند. نکونام بارها در مصاحبه‌های خود اذعان کرد یامگا توانایی بازی ندارد اما کارمای این اتفاق به حدی مهلک بود که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، یامگا مقابل استقلال با پیراهن نساجی و بازوبند کاپیتانی درخشید و با قلبی شکسته، پاسخ محکمی به تصمیمات مدیران و سرمربی باشگاه داد.

مهدی مهدی‌پور

مهدی مهدی پور هافبک استقلال در جریان دیدار با مس رفسنجان در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ مصدوم شد و پس از بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که رباط صلیبی او پاره شده است، او پای مصدوم خود را جراحی کرد و بارها در مصاحبه‌های مختلف ادعا کرد که باشگاه کوچک‌ترین حمایت مالی و معنوی در قبال او نشان نداده است و حتی قصد کنار گذاشتنش را دارد.

مهرداد محمدی

محمدی بعد از عصبانیت بابت از دست رفتن قهرمانی استقلال، مصاحبه زشت و مشمئزکننده‌ای با رسانه‌های گروهی داشت و بعد از آن اعلام پشیمانی کرد اما با وجود آن‌که بازیکن موثری برای باشگاه بود، استقلال قصد داشت به بهانه محرومیت او، یک بازیکن دیگر وارد لیست کرده و بدون هماهنگی با وی نامش را از جمع بازیکنان خط بزند و او در بلاتکلیفی مطلق و بدون تیم بماند که البته این اتفاق با اعتراض شدید هواداران استقلال رخ نداد.

نابودی اخلاق و معرفت در استقلال

نمونه‌های چنین اتفاقاتی در باشگاه استقلال و دیگر تیم‌های لیگ برتر بسیار است اما می‌توان گفت از زمانی که منصور پورحیدری در باشگاه حضور ندارد و دار فانی را وداع گفته است، اخلاق در این باشگاه مُرده است و مسائل مالی بیش از پیش برای مدیران این باشگاه اهمیت دارد. شاید بهتر باشد واژه فرهنگی ورزشی از پیشوند باشگاه‌های ما حذف شود تا زمانی که این روند اصلاح شود!

در کشورهای اروپایی شاهد هستیم، زمانی که کارواخال مصدوم شد، فلورنتینو پرز، مدیرعامل رئال مادرید با این بازیکن با وجود مصدومیت بلندمدت تمدید کرد! یا همین چند روز گذشته که بازیکنی در یونان به طرز مشکوکی فوت کرد، باشگاه هزینه‌های سال‌های باقی‌مانده او را به جهت تأمین معیشت همسر و فرزند کم‌سن‌وسالش پرداخت کرد و هزاران نمونه بارز دیگر را می‌توان مثال زد که از گوشه و کنار فوتبال جهان، در خاطر اهالی فوتبال وجود دارد.

شاید بتوان به این نتیجه رسید، که ممکن است ناکامی و بداقبالی باشگاه استقلال، به علت همان آه و نفرین بازیکنانی باشد که به بدترین شکل ممکن از رنگ زیبای آبی رانده شدند و کارمای بی‌تدبیری مدیران استقلال را باید هواداران مظلوم این باشگاه پس بدهند! 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *