در اولین روز از جشنواره چهل و یکم "تهران" چه خبر است؟/از افتتاحیه پر جایزه تا سهم آثار ملی و بین‌الملل از جدول نمایش

13:51 - 26 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۹۹۵
در اولین روز از جشنواره چهل و یکم
چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از فردا جمعه ۲۷ مهر در پردیس سینمایی ملت آغاز به کار می‌کند.

خبرگزاری میزان - به گزارش ستاد خبری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران؛ آیین افتتاحیه این رویداد از ساعت ۱۲ در سالن ۹ پردیس سینمایی ملت با معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره عکس تهران و جشنواره "عطر خدمت" و دو نکوداشت همراه خواهد بود. 

در نخستین روز از جشنواره در سالن‌های ۱ و ۳ فیلم‌های داستانی بخش مسابقه ملی نمایش داده می‌شود. فیلم‌های کوتاه "تبر"، "خرده سیاره"، "آپاترید"، "جشن هنر"، "شازده کوچولو" و "فیلمی که ساخته نشد" در باکس اول از ساعت ۱۳ تا ۱۴:۳۰ در سالن‌های یک و سه نمایش دارند. همچنین در سانس دیگری از این سالن‌ها فیلم‌های "زا"، "سیزده سالگی"، "پس از پدر"، "چولیبولی"، "تونل" و "گزنه" از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ اکران می‌شوند. در روز اول همچنین در سالن‌های یک و سه از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ مخاطبان به تماشای ۶ فیلم کوتاه داستانی "بود و باش"، "پیام"، "چمدان"، "زیر سایه بلوط"، "رویاساز" و "گوآ لی ژوانگ" خواهند نشست.

همچنین در سالن ۱ و ۳ پردیس ملت فیبم‌های کوتاه "تاری"، "ورزیگر"، "راوی"، دادرسی" و "کین آختن" از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲ نمایش دارند.

سهم مسابقه ملی از نمایش‌های روز نخست

در این روز در سانس ۲۰:۳۰ سالن‌های دو و پنج میزبان تماشاگرانی هستند که فیلم‌های کوتاه "کم و بیش نامرئی"، "برهوت"، "بهش میگن منمنداس"، "تن‌ها کنار هم"، "جوجه رنگی" و "مرخ" را می‌بینند.

در سالن دو و پنج پردیس سینمایی ملت در سانس ۱۵:۳۰ تا ۱۷، فیلم‌های کوتاه "تفنگ چخوف"، "نیجریه"، "ژیله مو"، "بدرود پاریس"، "دوبیتو" و "گاو کش" نمایش داده خواهند شد.

در اولین روز از جشنواره در سانس ۱۸ سالن‌های ۲ و ۵ نمایش فیلم‌های کوتاه داستانی "حدود سیزده کیلوگرم"، "تانکر"، "روز خداحافظی"، "اهلی" و "رب زنبور عسل"برقرار خواهد بود و "خانه ماه"، "نسبتا خوشبخت"، "مرتد"، "کودکی" و "خسرو" عناوین آثاری است که در همین سالن‌ها از ساعت ۲۰:۳۰ اکران می‌شوند. 

اما در ادامه اعلام برنامه نمایش آثار در روز نخست جشنواره، نوبت به آثار پویانمایی می‌رسد که در یک سانس از ساعت ۱۳ در سالن ۹ شامل باکس "خسوف"، "مرد و پنجره"، "ناجور دشت"، "راه"، "پر"، "پسران فریدون" و "شکوه" می‌شود.

همچنین نمایش فیلم‌های کوتاه مستند جشنواره چهل و یکم در روز جمعه ۲۷ مهر در سانس ۱۵:۳۰ سالن ۹ و باکسی شامل "کوهستان یک روایت زنانه"، "زیبای خفته در دریا"، "گاهی عشق زیباست"، "نوروز نامه" و "در پناه نیزار" است.

از "شاخه زیتون" تا منتخب فیلم‌های بین‌الملل دهه اخیر

فیلم‌های تجربی نیز در سالن ۹ خانه جشنواره از ساعت ۱۸ میزبان مخاطبان هستند. "تروما"، "کانتور"، "گل قالی"، "این و آن و ایگو"، "زمزمه‌های جنوب"، "و آزاد می‌شوم"، "شطرنج آتش"، "زیگورات"، "هبوط"، "بازتاب نوستالژی‌های سبز" و "بیرون از قفس" نیز عناوین فیلم‌هایی است که روی پرده می‌روند.

"سرنوشت"، "آخرین خداحافظی"، "پورزال" و "بازگشت به لوگا" نیز مستند‌هایی هستند که از ساعت ۲۰:۳۰ در سالن ۹ پردیس سینمایی ملت نمایش داده می‌شوند.

در اولین روز از جشنواره چهل و یکم آثار بخش بین‌الملل نیز در ۶ سانس نمایش داده خواهند شد. این نمایش‌ها به ترتیب در سانس‌های ۱۳، ۱۵:۳۰ و ۱۸ در سالن شماره ۱۰ و ۱۵:۳۰، ۱۸ و ۲۰:۳۰ در سالن ۶ صورت می‌گیرد. سانس چهارم سالن ۱۰ از ساعت ۲۰:۳۰ به اکران جانبی آثار بخش شاخه زیتون اختصاص دارد. در این سانس فیلم‌های کوتاه "برقص"، "شعری که خواندیم"، "یک دو سه"، "کلید"، "قلب‌های کوچک"، "تاصبح"، "اشباحی از شرق" و "تحت اشغال" اکران دارند.

اکران فیلم‌های بخش استعداد نو یا فیلم‌اولی‌ها نیز در سه سانس از روز نخست جشنواره در ساعات ۱۳ و ۱۵:۳۰ و ۲۰:۳۰ سالن ۸ انجام خواهد شد. نمایش ویژه منتخبی از بهترین آثار بین‌الملل در دهه اخیر نیز در سالن ۸ از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ برقرار خواهد بود. این باکس شامل فیلم‌های کوتاه "کار‌های بد"، " پدر"، "سعیده"، "زمین"، "مکان‌ها" و "روز ورای روزمرگی است" می‌شود.

همچنین فیلم‌های بخش استعداد نو یا فیلم‌اولی‌ها نیز در دو سانس ۱۳ و ۱۵:۳۰ در سالن شماره ۸ پردیس سینمایی ملت در جریان خواهد بود.

در بخش‌های جنبی چه خبر است؟

در اولین روز از چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران نمایشگاه کتاب و سینما در طبقه دوم شرقی میزبان سینما دوستان و کتاب‌دوستان خواهد بود. همچنین نشست‌های تخصصی "۴۱_۲۰" کار خود را با موضوع "درباره ژانر" به دبیری حسن حسینی در اولین روز آغاز خواهد کرد.

نشست‌های تخصصی "۴۱_۲۰"روز اول در سانس ۱۰:۳۰ تا ۱۲ با موضوع "ژانر و مولف" و با حضور خسرو دهقان، در سانس ۱۳:۳۰ تا ۱۵ درباره "ژانر و ایدئولوژی" با حضور علی روحانی و در سانس ۱۵:۳۰ تا ۱۷ درباره "ژانر و مخاطب" با حضور فرزاد موتمن پیش خواهد رفت.

همچنین یک سانس ویژه در ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ به نشست تخصصی عکاسی مستند هنری به بهانه برگزاری نخستین جشنواره عکس تهران با حضور مهدی مقیم‌نژاد اختصاص خواهد یافت.
کانون دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران نیز از روز نخست جشنواره شمارش آرای مردمی را با نظارت هیاتی متشکل از چهار سینماگر برعهده دارند. نشست‌های نقد و بررسی دوره چهل و یکم جشنواره نیز در سالن ۴ در سه جلسه از ساعات ۱۷، ۱۹ و ۲۱:۳۰ میزبان فیلمسازان، منتقدان و اهالی فیلم کوتاه خواهد بود و فیلم‌های پویانمایی و داستانی را نقد می‌کند.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۳ در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *